Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Har läst en del om Denon-mixern och den verkar också hur bra som helst. Tycker dock att den är väldigt plottrig och ser allmänt jobbig ut att använda. Både den och S4an kan göra ungefär samma saker och kostar ungefär lika mycket så nu är det upp till dig. Prova båda, läsa om båda och sen är det bara att köpa!

Jag hade köpt traktor s4 om jag haft pengar men jag behöver lite till. Ska jag köpa något istället för ca 5000kr eller vänta tills jag har råd till s4?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Jag hade köpt traktor s4 om jag haft pengar men jag behöver lite till. Ska jag köpa något istället för ca 5000kr eller vänta tills jag har råd till s4?

Jag hade väntat lite till och köpt S4. Då får du det bästa direkt och slipper tänka på utrustning mer. Brinner det i knutarna kan du köpa en Mixtrack Pro på blocket för en tusenlapp så länge och spela på tills du har råd med S4.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Har ingen jättekoll på kontrollers i allmänhet men jag är insatt i NI's grejer och S2an är ett utmärkt alternativ.
Nedbantad version av S4an och har i min mening allt man behöver och lite till.
Sen är det mycket bra andrahandsvärde på den och du kommer inte ha några problem att få den såld om du sedan vill byta upp dig.

Permalänk
Skrivet av cappe:

Okej då allihopa, då är det omgjort lite
Native Instruments Traktor Kontroll S4: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=729383
Native Instruments Traktor Kontorll S2: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=959583
Denno DN-MC6000: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=738381
Numark N4: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=990536
Vilken tycker ni nu?

Skrivet av wixia:

S4an utan att tveka en sekund. Det är en erkänt bra och älskad controller som verkligen har allt och lite till. Bättre integration med Traktor finns inte och supportnätet av andra användare är enormt. Har själv en S4a och ingen controller jag har spelat på än så länge slår den i känsla och kvalitet.

Googla lite så kommer du hitta mängder av recensioner och artiklar om S4an som alla ger den snudd på högsta betyg.

S4'an utan tvekan. Sitter med min framför mig och har dreglat över den sedan jag fick den på posten i måndags!

S4'an går dessutom för ett par hundralappar (SEK 6427 i skrivande stund) billigare hos Thomann (beställde själv därifrån) så det kanske gör den till ett ännu mer intressant val?
http://www.thomann.de/se/native_instrumentsraktor_kontrol_s4....

Skrivet av cappe:

Jag hade köpt traktor s4 om jag haft pengar men jag behöver lite till. Ska jag köpa något istället för ca 5000kr eller vänta tills jag har råd till s4?

S4 Ifall du köpter någonting som du inte riktigt tycker om, så kommer du bara få köpångest

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Skrivet av cappe:

Ja jag vet att S4an är väldigt bra osv har varit och testat den i butik och blev förälskad i den. Gillar den monstruösa storleken också. Men efter googling verkar många tycker man ska ta Dennon DN-MC600 istället.

Ta en titt på Vestax vci 400 med om du går i köptankar, har det själv sen årsskiftet o har kört en hel del med det. Riktigt bra tycker jag, går att mappa om hur du vill i princip. Dessutom byggt som en stridsvagn utan att väga så mycket mer än ett S4.
Kollade på S4 o Denon innan jag bestämde mig.
Prismässigt ligger det i ungefär samma klass som de andra borden.

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

S4'an utan tvekan. Sitter med min framför mig och har dreglat över den sedan jag fick den på posten i måndags!

S4'an går dessutom för ett par hundralappar (SEK 6427 i skrivande stund) billigare hos Thomann (beställde själv därifrån) så det kanske gör den till ett ännu mer intressant val?
http://www.thomann.de/se/native_instrumentsraktor_kontrol_s4....

S4 Ifall du köpter någonting som du inte riktigt tycker om, så kommer du bara få köpångest

Låter bra. Får den för 6500 med frakt då. Men är det värt att beställa därifrån eller ska man köpa den i butik för 6999kr? Ger det några fördelar? Gillar S4an mycket och den verkar bra.
Sen undrar jag om jag köper från thomann kan jag få http://www.thomann.de/se/native_instruments_traktor_kontrol_s... med http://www.thomann.de/se/allenheath_xone_xd40.htm fast dem kanske inte är bra? AKG k518le har jag nu http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=434687.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Skrivet av cappe:

Låter bra. Får den för 6500 med frakt då. Men är det värt att beställa därifrån eller ska man köpa den i butik för 6999kr? Ger det några fördelar? Gillar S4an mycket och den verkar bra.
Sen undrar jag om jag köper från thomann kan jag få http://www.thomann.de/se/native_instruments_traktor_kontrol_s... med http://www.thomann.de/se/allenheath_xone_xd40.htm fast dem kanske inte är bra? AKG k518le har jag nu http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=434687.

Ja, det beror helt enkelt på hur du vill göra. Fördelen är ju att Thomann är billiga och har ganska så bra kundservice, men sedan så är ju nackdelen att du kommer behöva skicka grejerna till Tyskland ifall någonting inte fungerar så som det skall.
Jag vet inte hur bra hörlurarna är, men att slänga på en 100-lapp för ett par hörlurar är ju skit nice! Dock så är dina AKG lurar bra vad jag vet i alla fall. Hade ett par liknande en gång i tiden.
Själv så köpte jag S4 bundle där flight case från Native Instruments ingick. Mycket trevligt ifall man nu vill ha det!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Ingen här som kör vinyl?

Permalänk
Skrivet av Bakteria:

Ingen här som kör vinyl?

Har försökt, men orkade inte kånka runt på x antal kilo till spelningar ;D
Full respekt för de som kör vinyl dock, krävs rejäl skicklighet för o beatmatcha bra med den tekniken.

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Ja, det beror helt enkelt på hur du vill göra. Fördelen är ju att Thomann är billiga och har ganska så bra kundservice, men sedan så är ju nackdelen att du kommer behöva skicka grejerna till Tyskland ifall någonting inte fungerar så som det skall.
Jag vet inte hur bra hörlurarna är, men att slänga på en 100-lapp för ett par hörlurar är ju skit nice! Dock så är dina AKG lurar bra vad jag vet i alla fall. Hade ett par liknande en gång i tiden.
Själv så köpte jag S4 bundle där flight case från Native Instruments ingick. Mycket trevligt ifall man nu vill ha det!

Eller ska man köra på en mixer och 2 cd spelare?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim_hansson:

Har försökt, men orkade inte kånka runt på x antal kilo till spelningar ;D
Full respekt för de som kör vinyl dock, krävs rejäl skicklighet för o beatmatcha bra med den tekniken.

Ha! Hur många skivor packa du med dig egentligen och hur mycket spelar du?

Permalänk
Skrivet av cappe:

Eller ska man köra på en mixer och 2 cd spelare?

Jag sålde min mixer och CD spelare för att köpa S4'an. CD skivor är stenåldern. Du kan dock ha USB på de flesta, men då ska du inte ha hela ditt musikbibliotek på ett USB-minne, utan du ska noggrant välja ut de låter du ska ha under en spelning. Att köpa (bra) mixer och CD spelare kostar minst (?) 10,000 kr, då pratar vi Pioneer kvalitet...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Skrivet av Bakteria:

Ha! Hur många skivor packa du med dig egentligen och hur mycket spelar du?

Haha det är sant, kanske inte blir sådär många skivor för ett set, men 2 skivspelare + en mixer väger ju en del. Nu ryms allt i en rygga - laptop o mixern
Spelar 1 gång i månaden i snitt. Kör alltid med egen dj-mixer, känner mig trygg med den.

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Medlem

Har ju aldrig tagit med mig mixer och skivspelare. Nålar, slipmats och lurar brukar räcka.
Tycker dator och mixer låter ännu bökigare och mer ömtåligt än ett gäng tolvor.
Va kör du för mixer?

Permalänk
Skrivet av Bakteria:

Har ju aldrig tagit med mig mixer och skivspelare. Nålar, slipmats och lurar brukar räcka.
Tycker dator och mixer låter ännu bökigare och mer ömtåligt än ett gäng tolvor.
Va kör du för mixer?

Vestax vci 400 o en 15" macbook pro kör jag med.
Riktigt trevlig mixer. Rekommenderas helt klart.

Funderar dock på att trycka upp egna vinyler på en del låtar jag gjort, fast det verkar lite dyrt hörde nåt om runt 10k för 100 ex. Fast det kanske går att få billigare. Gör mina alster i Logic.

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Medlem

Den faller nog mer in som en kontroller än mixer även fast den kan användas som en 2ch mixer med nya firmwaren.
Vestax är bra grejer, helt ok ljud, bra kvalitet på komponenter, fina faders.
Än idag är deras gamla scratchmixers favorit hos många.

Är du sugen på att få dina egna låtar på vinyl är det ju bara att skicka till en dubplate studio. Kostar dock runt 500kr per skiva med en låt på var sida.
Se bara till att få låtarna anpassade (mastrade) för vinyl. Ofta kan till och med studion göra det för en peng.

Permalänk
Skrivet av Bakteria:

Den faller nog mer in som en kontroller än mixer även fast den kan användas som en 2ch mixer med nya firmwaren.
Vestax är bra grejer, helt ok ljud, bra kvalitet på komponenter, fina faders.
Än idag är deras gamla scratchmixers favorit hos många.

Är du sugen på att få dina egna låtar på vinyl är det ju bara att skicka till en dubplate studio. Kostar dock runt 500kr per skiva med en låt på var sida.
Se bara till att få låtarna anpassade (mastrade) för vinyl. Ofta kan till och med studion göra det för en peng.

Jaa jag e helnöjd med den, går att mappa om fint osv. Gillar även det faktum att det inte är förtryckta funktioner på knapparna - rent o snyggt.
4 kanaler går det att få ur den med switcharna på framsidan. Använder dock oftast bara 2. Har kört den med traktor, serrato och virtual dj - den klarade dem galant.
Det enda jag egentligen kan klaga på vestaxen över är att kontakten för strömadaptern lossnar ganska lätt o det e ju lite katastrof när det händer under en spelning

Ahaa så det kostar så pass med vinyl alltså, jaa det e ju en del. Just mastringen har jag klurat på med, vill ju hålla nere kostnaden o jag antar att en studio tar rätt bra betalt för det. Ser det ju mest som en kul grej att ha några vinyler med egna låtar på.
Ska ta o kolla upp det där lite närmare.

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Medlem

gå in på http://stellartransmissions.fm/streams/ HElephant lirar tung dubstep just nu!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Jag sålde min mixer och CD spelare för att köpa S4'an. CD skivor är stenåldern. Du kan dock ha USB på de flesta, men då ska du inte ha hela ditt musikbibliotek på ett USB-minne, utan du ska noggrant välja ut de låter du ska ha under en spelning. Att köpa (bra) mixer och CD spelare kostar minst (?) 10,000 kr, då pratar vi Pioneer kvalitet...

Om vi går ner i pris då? 3000-5000kr vilken kontroller rekommenderar du då?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk

Skippa CD böket o använde en laptop (förutsatt att du har en laptop redan..) med traktor, serrato, virtual dj eller liknande.
Traktor S2 får du för runt 4500.

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim_hansson:

Skippa CD böket o använde en laptop (förutsatt att du har en laptop redan..) med traktor, serrato, virtual dj eller liknande.
Traktor S2 får du för runt 4500.

Har istället fått upp mina ögon för Dennon MC3000. Vad tror du? http://www.thomann.de/se/denon_dn_mc3000.htm. Vad är det som den inte har som traktor s4 har eller s2?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

S2an är nog det bästa du kan köpa för dom pengarna.
Har tyvärr inget bra att säga om Denon.
Jag har dock ingen erfarenhet av deras kontrollers, bara deras mixers och cd spelare.

Permalänk

Har inte testat den, men Denon har ju bra rykte om storebrorsan till denna.
Den ser ju i alla fall lite mer robust ut än traktorborden som är rätt plastiga.

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Skrivet av cappe:

Har istället fått upp mina ögon för Dennon MC3000. Vad tror du? http://www.thomann.de/se/denon_dn_mc3000.htm. Vad är det som den inte har som traktor s4 har eller s2?

S2'an säger jag nog då. I princip en S4'a utan remix decks osv. Plain mixing där, istället för att leka runt och göra live remixing.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

S2'an säger jag nog då. I princip en S4'a utan remix decks osv. Plain mixing där, istället för att leka runt och göra live remixing.

Vad är plain mixing? Duger en S2a för att spela ute på events och mindre fester?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Skrivet av cappe:

Vad är plain mixing? Duger en S2a för att spela ute på events och mindre fester?

Alltså rent mixande, inte leka med samples osv. Vanligt mixande alltså. Och ja, absolut duger den för events och mindre fester!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Skrivet av cappe:

Vad är plain mixing? Duger en S2a för att spela ute på events och mindre fester?

Jaa den duger fint, skaffa en värre sen om du känner att du växer ur den.

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Skrivet av Bakteria:

Du kommer nog inte hitta en ny 1200/1210 oavsett vilket land du tittar i. Och om du skulle ha turen att hitta en så skulle de gå på en förmögenhet.
Är det tvunget att du skall ha en ny så tillverkas 1210M5G fortfarande (I mycket små kvantiteter). Nypris på en sådan ligger på 15k.

Hade jag varit dig hade jag kikat på en begagnad 1200/1210. Sen strunta i modell beteckningen, skillnaderna är ytterst små. Själv föredrar jag mk2an fortfarande även fast jag har både mk5 och m5g liggandes. Skillnaderna på modellerna är ytterst små och helt obetydliga för en nybörjare.
Skulle det sen finnas något småfel är det enkelt att fixa själv och vågar man inte det är det bara att lämna in den någonstans för nån hundralapp.

Det verkar som att det lutar åt begagnat då. Är dock lite nyfiken på vart du har hört eller sett att m5g fortfarande tillverkas. Går de att beställa fortfarande menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim_hansson:

Jaa den duger fint, skaffa en värre sen om du känner att du växer ur den.

Nu är ju frågan, ska jag börja DJ:a? Jag har hållt på och lekt med virtual dj i några månader och lärt mig att skapa remixes osv. Det kan gå under en dag att jag bara känner liksom äh, är det värt det? Men sen tänker jag på alla DJ:s, dem sjuka dropsen, dem sjuka remixen, och blir sugen. Hur ska jag veta om jag verkligen vill?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Nu är ju frågan, ska jag börja DJ:a? Jag har hållt på och lekt med virtual dj i några månader och lärt mig att skapa remixes osv. Det kan gå under en dag att jag bara känner liksom äh, är det värt det? Men sen tänker jag på alla DJ:s, dem sjuka dropsen, dem sjuka remixen, och blir sugen. Hur ska jag veta om jag verkligen vill?

Jag skulle säga att bara du kan avgöra det.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz