Permalänk
Medlem

Rocklynn

Mitt soundcloud konto med musik som jag har producerat/skrivit. Allt från Metal, Pop, Elektroniskt etc.

https://soundcloud.com/rocklynn

Visa signatur

Lol or in layman´s term HAHAHAHA!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Har blivit mer intresserad att börja göra egen musik och behöver tips på program efter era egna erfarenheter.(windows version endast)

Kollat in följande
http://www.virtualdj.com/products/homefree.html
och
http://mixxx.org/

Jag hade tillgång till ett program tidigare, innan jag tog bort på grund av dåligt intresse. Men då man har kompisar i mitt esport lag som sysslar med detta, så har man blivit intresserad igen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nu har jag faktiskt tagit tummen ur och beställt mina Chroma Caps till min S2a. 6 månader senare... -_-

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Nu har jag faktiskt tagit tummen ur och beställt mina Chroma Caps till min S2a. 6 månader senare... -_-

Hur funkar installationen? Måste man skruva isär enheten? Du får gärna återkoppla med vad du tycker om dem när du kört med dem lite

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Hur funkar installationen? Måste man skruva isär enheten? Du får gärna återkoppla med vad du tycker om dem när du kört med dem lite

Har inte fått dem än, men installationen är simpel. Dra rakt upp på en knob, tryck dit en ny. Filmade en snutt för att demonstrera.
Video

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Har inte fått dem än, men installationen är simpel. Dra rakt upp på en knob, tryck dit en ny. Filmade en snutt för att demonstrera.
Video

Ah, simple as that! Tackar

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Finn ett fel...

http://qXRUwICUNEE#!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Inget fel dom kör med trådlösa lösningar även på elen

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

ETT fel... :p? Det var väldigt svårt att välja just ett :p.
Gästerna var lagom roade av det :p.

Permalänk
Medlem

Pioneer DDJ sx

Hej! Har idag suttit med en Native Instruments Traktor kontroll s4 i ca 2 år. Tittat lite på Pioneers sx kontroll nu, och är minst sagt intresserad. Är det någon som har erfarenhet av denna? Skulle man kunna få en kort review?

TACK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aenyo:

Hej! Har idag suttit med en Native Instruments Traktor kontroll s4 i ca 2 år. Tittat lite på Pioneers sx kontroll nu, och är minst sagt intresserad. Är det någon som har erfarenhet av denna? Skulle man kunna få en kort review?

TACK

Pioneer ddj-sx såg minst sagt intressant ut!

Sitter också med en s4 som jag haft i 2 månader nu så jag har enbart testat Traktor. Hur står sig Serato mot traktor? Fördelar, nackdelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekeee:

Pioneer ddj-sx såg minst sagt intressant ut!

Sitter också med en s4 som jag haft i 2 månader nu så jag har enbart testat Traktor. Hur står sig Serato mot traktor? Fördelar, nackdelar?

Jag har faktiskt ingen aning. Har varit så bekväm i Traktor så har inte haft någon anledning att testa något annat. Men någon annan med erfarenhet kan kanske skriva några rader?

Permalänk

Min remix/mashup mellan PSY Gansnam Stye och Nicki Minaj Starships:
http://soundcloud.com/beyondthemind-1/gangnam-style-nicki-min...

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tror det är dags för denna trevliga lilla tråd att vakna igen!

Har ÄNTLIGEN en S2a, och fått lite tid över till att mixa. Kritik och ideér på vad jag kan göra bättre uppskattas enormt mycket!
http://www.mixcloud.com/AxelFyreskar/1h-mixtape-week-2-featur...

Ska försöka ge mig in lite mer på FX nu tänkte jag. Några allmänna tips på vilka som är bra och hur de kan användas? Kör Traktor såklart

Btw, jag är sugen på et tpar andra lurar än de jag fick med i boundle från thomann (Xone XD-40). Tror jag har bestämmt mig för antingen Sennheiser HD 25-II eller AIAIAI TMA-1. Frågan är vilka? TMA-1 är ju het klart snyggare iaf... De ska även ha en lite tyngre bas? Gillar ju bas som i princip alla andra House snubbar...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Tror det är dags för denna trevliga lilla tråd att vakna igen!

Har ÄNTLIGEN en S2a, och fått lite tid över till att mixa. Kritik och ideér på vad jag kan göra bättre uppskattas enormt mycket!
http://www.mixcloud.com/AxelFyreskar/1h-mixtape-week-2-featur...

Ska försöka ge mig in lite mer på FX nu tänkte jag. Några allmänna tips på vilka som är bra och hur de kan användas? Kör Traktor såklart

Btw, jag är sugen på et tpar andra lurar än de jag fick med i boundle från thomann (Xone XD-40). Tror jag har bestämmt mig för antingen Sennheiser HD 25-II eller AIAIAI TMA-1. Frågan är vilka? TMA-1 är ju het klart snyggare iaf... De ska även ha en lite tyngre bas? Gillar ju bas som i princip alla andra House snubbar...

Effekter...
Använd inte flanger, låter hemskt i 99,9% av fallen.
Du kan använda beatmasher för att göra buildups.
Genom att använda beatmasher+gater på en accapella (spela en annan låt samtidigt också) kan du få en häftig effekt.
Experimentera med Turntable FX precis innan ett drop (i låtar där det är ett "tomrum" mellan build-up och drop). Om du aktiverar en ganska kort Turntable FX vid rätt tillälle precis innan droppet kan du spela droppet från en annan låt och det kan låta bra.

Men det finns en sak du måste göra och det är att experimentera med effekterna. Testa runt vad du kan göra med dem, t.ex Turntable FX där du helt enkelt prova dig fram vad som låter bra eller inte.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Hittade ingen tråd för att posta "egen musik" så hoppas det går bra att göra det här
Jobbar på en remix just nu, Kill the buzz- Party Hard
Skulle gärna uppskatta kritik vad som är bra och dåligt, mer info finner ni i soundcloud beskrivningen.
Skriv gärna saker jag kan förbättra osv eller något jag ska tänka mer på (om någon här är duktig angående producering)
Endast buildup+dropp i länken. Ljudkvallen är heller inte den bästa.

https://soundcloud.com/legendofdeath/preview-kill-the-buzz-pa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Inget fel dom kör med trådlösa lösningar även på elen

Där har du fel.. det är fejk mix.. om du är en dj borde du veta om att om du rör jog hjulet skulle du antingen höra "scratch" eller "pitch bend" och finns inga möjligheter köra Pioneers utrustning trådlöst. Du kan köra "wlan" för det så måste du ha USB sticka och tyvärr stödjer inte CDJ-800 USB.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Tror det är dags för denna trevliga lilla tråd att vakna igen!

Har ÄNTLIGEN en S2a, och fått lite tid över till att mixa. Kritik och ideér på vad jag kan göra bättre uppskattas enormt mycket!
http://www.mixcloud.com/AxelFyreskar/1h-mixtape-week-2-featur...

Ska försöka ge mig in lite mer på FX nu tänkte jag. Några allmänna tips på vilka som är bra och hur de kan användas? Kör Traktor såklart

Btw, jag är sugen på et tpar andra lurar än de jag fick med i boundle från thomann (Xone XD-40). Tror jag har bestämmt mig för antingen Sennheiser HD 25-II eller AIAIAI TMA-1. Frågan är vilka? TMA-1 är ju het klart snyggare iaf... De ska även ha en lite tyngre bas? Gillar ju bas som i princip alla andra House snubbar...

Pioneer HD-1500S har riktigt tung bas om du är ute efter det. använder själv de ute på gigs.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Skrivet av Legendofdeath:

Hittade ingen tråd för att posta "egen musik" så hoppas det går bra att göra det här
Jobbar på en remix just nu, Kill the buzz- Party Hard
Skulle gärna uppskatta kritik vad som är bra och dåligt, mer info finner ni i soundcloud beskrivningen.
Skriv gärna saker jag kan förbättra osv eller något jag ska tänka mer på (om någon här är duktig angående producering)
Endast buildup+dropp i länken. Ljudkvallen är heller inte den bästa.

https://soundcloud.com/legendofdeath/preview-kill-the-buzz-pa...

0:29 <3
Bra jobbat! Själva droppet är dock lite tråkigt. Samma sak hela tiden. Loop efter loop..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

0:29 <3
Bra jobbat! Själva droppet är dock lite tråkigt. Samma sak hela tiden. Loop efter loop..

Tackar
Ska korta ner droppet lite och försök variera mer, slänga in mer effekter och 1sek breaks och sådant.

Men gillade du ljudet och breaket innan? Min tanke är att droppet ska vara kraftigt och mycket "flow".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

Där har du fel.. det är fejk mix.. om du är en dj borde du veta om att om du rör jog hjulet skulle du antingen höra "scratch" eller "pitch bend" och finns inga möjligheter köra Pioneers utrustning trådlöst. Du kan köra "wlan" för det så måste du ha USB sticka och tyvärr stödjer inte CDJ-800 USB.

Sarkasm är svårt att förmedla via ett inlägg på internet...

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

Där har du fel.. det är fejk mix.. om du är en dj borde du veta om att om du rör jog hjulet skulle du antingen höra "scratch" eller "pitch bend" och finns inga möjligheter köra Pioneers utrustning trådlöst. Du kan köra "wlan" för det så måste du ha USB sticka och tyvärr stödjer inte CDJ-800 USB.

Vad har du käkat för någon svamp :p, seriöst, trådlösa lösningar även på elen :p? Borde varit uppenbart att inlägget inte var seriöst.

Permalänk
Skrivet av Legendofdeath:

Tackar
Ska korta ner droppet lite och försök variera mer, slänga in mer effekter och 1sek breaks och sådant.

Men gillade du ljudet och breaket innan? Min tanke är att droppet ska vara kraftigt och mycket "flow".

Ja! Det lät professionellt! Vad gör du musiken i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Ja! Det lät professionellt! Vad gör du musiken i?

Fl studio, det är användarvänligt men klart tillräckligt bra för att göra musik i. (personen bakom musiken som är det viktigaste)

Använder också olika vst: sylenth1, massive, vanguard och vengeance samples och lite andra roliga plugins. (om du var nyfiken...)

Permalänk
Skrivet av Legendofdeath:

Fl studio, det är användarvänligt men klart tillräckligt bra för att göra musik i. (personen bakom musiken som är det viktigaste)

Använder också olika vst: sylenth1, massive, vanguard och vengeance samples och lite andra roliga plugins. (om du var nyfiken...)

Även jag använder FL Studio. Gillar det mycket. Tack för pluginsen! Ska kolla upp de! Jag håller själv på o mixa ihop några mixar. De ligger på youtube dock.

Permalänk
Medlem

Framtida Hardwell!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Framtida Hardwell!
ezaUFfT4Y_8

Det där var för sött