Starta sc2-liga!?

Permalänk
Medlem

När jag såg tråden, blev riktigt intresserad, ett r60 för sc2 är ju precis vad man saknar blir lite mer personligt än de eviga ladder nötandet. Men det är inte så du tänkt ? utan mer än liga för fåtal personer ? de ena borde ju liksom inte utesluta det andra, ger ju som sagt ligan mer bredd och att man har ett ladder liga system för lägre rankade spelare under den stora ligan borde ju som sagt bara generera trafik och publicitet.

Visa signatur

Hårdrock!

Permalänk

Alla medlemmar kommer kunna ansöka om att få spela i ligan. Därefter kommer vi få ihop en så bra liga som möjligt. Mycket kommer alltså bero på vilka som vill spela i ligan.

Permalänk

Ett förslag kan ju vara att man har något slags kvalsystem (som en turnering eller nåt) inför varje säsong där spelare från alla ligor får chansen att försöka vinna en plats i ligasystemet.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Blizzard tillåter väl inte vem som helst att anordna ligor/turneringar mm.. kan nog vara bra att höra med dem så slipper turneringen bli bannad halvvägs in..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Skrivet av anden12:

Blizzard tillåter väl inte vem som helst att anordna ligor/turneringar mm.. kan nog vara bra att höra med dem så slipper turneringen bli bannad halvvägs in..

Korrekt. Vi har nu skickat in en request om att hålla ligan till Blizzard och vi har blivit accepterade så det verkar lovande än så länge!

Permalänk
Medlem

Hej!

Vill bara be samtliga intresserade personer att läsa igenom nedanstående tråd och försöka sprida den vidare så gått ni kan! Om ni redan anmält er mail till doed.se, men gjorde detta INNAN 20:e maj så får ni gärna göra om det då vi tappade vår mailinglista och alla subscribe:ade mails innan detta datum förlorades.

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=3387...

Läs tråden, skicka vidare och håll tummarna för att detta kommer bli skitbra!

Mvh ClockWise

Permalänk
Medlem

Hur går det?

Permalänk
Medlem

Jag har noll koll på SC2 men en idé är att ha någon typ av liga eller vad man ska kalla det varje månad där dom top 3-5 i slutet av månaden får en plats i den lägsta divisionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Jag har noll koll på SC2 men en idé är att ha någon typ av liga eller vad man ska kalla det varje månad där dom top 3-5 i slutet av månaden får en plats i den lägsta divisionen

Hur tänker du? Varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Hur tänker du? Varför?

Alltså, jag tänkte att det skulle vara ett sätt att komma in i ligan liksom. Först gör man som han sa (seedningsturnering). Sen så måste man ju få in fler spelare med tiden för att ligan inte ska dö ut och då tänkte jag att ha varje månad någon typ av liga där dom top 3 får börja i den lägsta divisionen. Helt enkelt ett sätt att komma in i ligan.

Jag kanske är helt ute och cyklar, ursäkta mig isf.

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt litte kontakter i quantic så skulle nog kunna få med antingen sase elr naniwa elr någon annan någon gång typ gratis och då få mer uppmärksamhet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator specs: Amd FX:8320 @stock 4now, MSI Geforce 770, Bequiet KRAFT 700w, Gigabite 990 FX, Kingston SSDnow 120 GB, WD Green 1 TB, 8Gb 1600mhz Ram och ett no name chassi. Övrigt, 23 tums skärm, 21,5 tums benq, Q-pad mk50, razer naga, Turtlebeach z6a, siberia v2, ATH-M50, Zoom h1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Jag har noll koll på SC2 men en idé är att ha någon typ av liga eller vad man ska kalla det varje månad där dom top 3-5 i slutet av månaden får en plats i den lägsta divisionen

Ahh, förstår hur du menar. Men jag tror att vi kommer ha öppet för alla att anmäla sig inför varje säsong. Alltså såhär: Spelarna som var med i förgående säsong får en förfrågan om de vill fortsätta delta i nästa säsong. Sen får även nya spelare anmäla sig och man utökar då ligan vid behov. Alla nya får börja i lägsta divisionen och arbeta sig upp.

Skrivet av ioskin96:

Jag har faktiskt litte kontakter i quantic så skulle nog kunna få med antingen sase elr naniwa elr någon annan någon gång typ gratis och då få mer uppmärksamhet!

Skickades från m.sweclockers.com

Det där hade varit coolt! Men eftersom ligan är kontinuerlig tror jag det är jobbigt för spelarna att göra ett enstopsbesök. Det hade varit bättre om man kunde få spelarna att länka till oss via sin twitter för lite extra publicitet!

Permalänk
Medlem

Jag vill vara med och har några killar som spelar också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cedrik:

Det där hade varit coolt! Men eftersom ligan är kontinuerlig tror jag det är jobbigt för spelarna att göra ett enstopsbesök. Det hade varit bättre om man kunde få spelarna att länka till oss via sin twitter för lite extra publicitet!

Eller så skulle man kunna hosta lite större turneringar där man bjuder in känt folk och de som är med i själva ligan får kvala.

Permalänk
Skrivet av hejkk:

Hur går det?

Tenta och redovisning i mitten på nästa vecka sen kommer fingrarna glöda för att få klart doed till 7e juni.

Skrivet av ioskin96:

Jag har faktiskt litte kontakter i quantic så skulle nog kunna få med antingen sase elr naniwa elr någon annan någon gång typ gratis och då få mer uppmärksamhet!

Skickades från m.sweclockers.com

Kom in i #doed på q-net så kanske vi kan ordna något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Eller så skulle man kunna hosta lite större turneringar där man bjuder in känt folk och de som är med i själva ligan får kvala.

Bra idé! Vi får se vad som händer!

Permalänk
Medlem

Sidan är uppe för stängd beta för oss admins just nu. Nu ska vi se till att allting fungerar som det ska och finpilla tills releasen...eller aa, elitasson kommer sitta och finpilla och jag kommer leta fel och känna mig bättre än honom på alla sätt och vis när jag rapporterar de fel jag hittar.

Permalänk
Skrivet av elitasson:

Inte helt omöjligt att vi kommer öppna divisioner för lägre-rankade spelare som det ser ut nu. Hemsidan lär komma upp inom två veckor och då kommer man ha möjlighet att anmäla sitt intresse för att vara med i ligan samtidigt som man anger vilken rang man är. Sen kommer vi göra vårt bästa för att få ihop divisionerna så bra som möjligt. Exakt hur spelarna kommer placeras i de olika divisionerna är inte klart än.

Teaser för info från replays:
http://localhostr.com/files/c0UAkAW/capture.png

Skulle bara vilja tillägga att jag tycker att ligor som är

liga 1: Bronze+silver+gold
liga 2: platinum+diamond
liga 3: masters

är ganska tråkigt då det bara handlar om att vara så bra som möjligt för sin liga för att vinna, eller att bara "inte ha blivit promotad än". Vore kul om du körde code S, code A, code B eller bara liknande divisioner där man avancerar (eller åker ur) istället, så att man kan spela sig upp och ned i ligor (självklart med start att om man är t.ex. platinum blir man placerad i liga X, men att man sedan får klara sig själv och kunna competa med precis vem som helst)

Bara en tanke, ni kanske inte kommit så långt än men skulle föredra division 1 2 3 4 istället för "alla i diamond spelar mot varandra" etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Skulle bara vilja tillägga att jag tycker att ligor som är

liga 1: Bronze+silver+gold
liga 2: platinum+diamond
liga 3: masters

är ganska tråkigt då det bara handlar om att vara så bra som möjligt för sin liga för att vinna, eller att bara "inte ha blivit promotad än". Vore kul om du körde code S, code A, code B eller bara liknande divisioner där man avancerar (eller åker ur) istället, så att man kan spela sig upp och ned i ligor (självklart med start att om man är t.ex. platinum blir man placerad i liga X, men att man sedan får klara sig själv och kunna competa med precis vem som helst)

Bara en tanke, ni kanske inte kommit så långt än men skulle föredra division 1 2 3 4 istället för "alla i diamond spelar mot varandra" etc

Det är precis så vi tänker också. Enda anledningen till att vi kollar skillnivå just nu är för att kunna göra en hyfsat jämn fördelning att börja med. I nästa säsong kommer folk som vill vara med att få börja i lägsta divisionen och arbeta sig uppåt - oavsett skillnivå. Så en silver som läggs in i lägre divisioner i säsong 1 kan absolut spela sig upp till en högre division där det är diamond/masters.

Permalänk
Medlem

Jättebra idé!

Ett tips är att börja litet och testa er fram för att se vad som fungerar och vad som behöver ändras. En stabil grund som ni sedan kan bygga på. Vet inte hur många spelare som är anmält sig för intresse men börja litet och hellre stabilt än massa strul för då är det risk att folk tröttnar. Försök bygg upp en "community" runt projektet och utöka därefter i små mängder.

Och framför allt att ni själva har tid att driva detta. Många kommer med bra idér men det håller oftast en kort tid.

Lycka till!

Visa signatur

[ Intel i5-2500K ][ ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 ][ Kingston HyperX 1600MHz 8GB ][ XFX Radeon HD 7950 ][ OCZ SSD Agility 3 120gb ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomiis:

Jättebra idé!

Ett tips är att börja litet och testa er fram för att se vad som fungerar och vad som behöver ändras. En stabil grund som ni sedan kan bygga på. Vet inte hur många spelare som är anmält sig för intresse men börja litet och hellre stabilt än massa strul för då är det risk att folk tröttnar. Försök bygg upp en "community" runt projektet och utöka därefter i små mängder.

Och framför allt att ni själva har tid att driva detta. Många kommer med bra idér men det håller oftast en kort tid.

Lycka till!

Absolut, så vi tänker också.

Just ja...sidan är LIVE! www.doed.se

Permalänk

Nu börjar saker och ting verkligen falla på plats. Över 100 anmälda spelare som är taggade inför säsong 1 och snart 200 medlemmar totalt på doed.se.

Om sex timmar stängar vi anmälan inför första säsongen så se till att anmäla dig om du vill spela eller registrera dig om du vill stödja svensk e-sport!

Permalänk

Oj, här har jag inte uppdaterat på ett tag.

För som vill läsa om hur det gick i säsong ett och vad vi har för tankar till säsong två kan ni läsa här: Säsong 1 är över

Vi kommer även ha en säsongsfinal ikväll mellan de två bästa spelarna i Division 1. Allt kommer streamas med start kl 20:00 ikväll!

Anmälan för säsong 2 är öppen fram till 20:e september, vi har redan fått in över 60 anmälningar.

All info hittar du på www.doed.se

Permalänk

2 dagar kvar innan vi stänger anmälan för säsong 2. Redan har över 90 spelare anmält sitt intresse om att spela i säsong 2 och förutsättningarna är aningen ändrade från säsong 1.

Säsong 2:
- Alla möter alla en gång
- En match (BO5) per vecka Torsdagar kl 19:00
- Checkinsystem

Säsong 2 kommer vara från 4 oktober - 6 december

Anmälan görs på www.doed.se under "Anmälan".

Permalänk

Hur ser era divisioner ut? Slumpar ni bara ut spelarna eller försöker ni diversifiera dem med spelare från olika leagues?

Permalänk

Det slumpas inte utan vi försöker göra divisionerna så jäma som möjligt. Även vissa faktorer från säsong 1 spelar roll.

Antagligen kommer vi får se alla divisioner under morgondagen.

Permalänk

Vad menar du med jämna?

Permalänk

Ptja att de personer som placeras i samma division är på likvärdig nivå när det kommer tilll att spela StarCraft 2.

Permalänk
Medlem

Fan, var taggad på att haka på. Men dessvärre så passar inte matchtiden mig alls. Hoppas ni får en riktigt bra andra säsong.

Permalänk

Anmälan för säsong 4 är öppen fram till 22 september.