Råkade flytta Mina dokoument

Permalänk
Medlem

Råkade flytta Mina dokoument

Som titeln beskriver så råkade jag flytta över my documents till en ny plats på hdd. Jag flyttade direkt tillbaka mappen till dess ursprungliga läge men nu ett program (antagligen fler) svårt att hitta filerna. Jag antar att det blivit något konstigt i registret och att programmen letar efter filer på fel ställe!?

Hur fixar jag detta?

Permalänk
Medlem

Sökvägen bör ju vara densamma för programmen vart du än lägger mina dokument.

Jag har t.ex. mina dokument på en annan hårddisk, när jag väljer att spara något där står det bara "Documents" och ingen full sökväg.

Permalänk
Rekordmedlem

Du får väl upp den normala filbläddraren när du väljer öppna i arkivmenyn, så vad menar du med att filerna inte hittas?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har löst problemet nu. Om det är någon som råkar hitta den här tråden och har samma problem så går du in på regedit via kör:
http://www.liutilities.com/products/registrybooster/tweaklibr...

@wRRm: Är inte helt säker på att jag förstår hur du menar men nej, sökvägen byts när man flyttar documents, det ser du om du högerklickar och väljer egenskaper.

@mrgaffe: Ex. sparade filer som inte hittas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas13:

Har löst problemet nu. Om det är någon som råkar hitta den här tråden och har samma problem så går du in på regedit via kör:
http://www.liutilities.com/products/registrybooster/tweaklibr...

@wRRm: Är inte helt säker på att jag förstår hur du menar men nej, sökvägen byts när man flyttar documents, det ser du om du högerklickar och väljer egenskaper.

@mrgaffe: Ex. sparade filer som inte hittas.

Det jag menade var att för program eller liknande ser det fortfarande ut som att det endast är "Mina dokument" även om mappen ligger på en annan hårddisk.

Permalänk
Rekordmedlem

Man kan ha filerna fysisk placerade i stort sett var som helst men ändå ha dem logiskt under mina dokument som bara är ett bibliotek numera, det är inte längre en fixerad mapp. Det är därför sökvägen är Bibliotek\Dokument och inte nån specifik plats på nån fysisk enhet eftersom det kan vara många olika platser som länkas in i "dokumentmappen"
Man högerklickar på en valfri mapp och väljer sedan "inkludera i bibliotek", eller så skapar man egna bibliotek efter tycke och smak.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.