Installerade 2st 150gb HDD. Datorn hittar ej.

Permalänk
Medlem

Installerade 2st 150gb HDD. Datorn hittar ej.

Hallå sweclockers!

Jo det var så att min farförälder införskaffade sig en ny dator och då fick jag hem den gamla.
Jag tyckte inte direkt att något var användbart förutom hårddiskarna. Som faktiskt var Sata.

Men när jag installerade dessa två hårddiskar i datorn så kunde jag inte hitta dem i Setup.
Jag är ganska nybörjare på hårddiskar, men jag tänkte formatera dem och ta hjälp av Windows 7 skivan men där fanns dem ju inte heller.
Tänkte att det kanske var ett väldigt simpelt problem som var lätt att lösa. Men jag vet då inte hur.

Vad kan det komma sig att datorn inte hittar dem?

Tack för svar!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack! Hade inte hittat den på forumet tidigare!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkish:

Tack! Hade inte hittat den på forumet tidigare!

Jag hittade den själv igår, riktigt bra tråd

Permalänk
Medlem

Kom på en sak, jag hittar ju inte hårddiskarna i BIOS så hur kan jag då hitta dem i HDD hanteraren?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkish:

Kom på en sak, jag hittar ju inte hårddiskarna i BIOS så hur kan jag då hitta dem i HDD hanteraren?

Har du följt instruktionerna på tutorial grejen? Annars kan du ju kommentera på den tråden för jag har inte en blekaste aning hur man ska göra =/ tyvärr

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Han har ju inte hårddiskarna i BIOS så då blir det jobbigt för Windows att hitta dem.

TS: Snurrar diskarna överhuvudtaget? Är de två kablar som krävs inkopplad?