Mumble orsakar knepigt touchpad/mus-fel (inaktivering, typ)

Permalänk
Medlem

Mumble orsakar knepigt touchpad/mus-fel (inaktivering, typ)

Hej.

Jag har ett knepigt problem med mumble, hade det på min förra Mbp och har det på min nya nu med. Ibland, inte alltid men ibland när man kör mumble så orsakar den ett slags viloläge för mus och touchpad. Om jag inte konstant rör och trycker på musen går den efter bara några sekunder in i ett viloläge, så att knapptryckningar inte registreras... Jag måste röra på musen/touchpaden och trycka en gång så är den igång igen, tills nästa gång den får vara ifred några sekunder och går i viloläge igen. FRUKTANSVÄRT störande problem, är det någon som upplevt samma problem och/eller har någon ide vad som kan orsaka detta?

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Tack för länken. Tyvärr hjälper den inte, det bråkar med enbart mumble och chrome igång t ex. Länken visar ju dock att dom inte är klara på hur man kan lösa problemet. Tråkigt.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Näe, jag läste igenom den innan jag postade den här. Tänkte mest att det kanske kunde kännas bra för dig att veta att du inte är ensam och att det har blivit uppmärksammat.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Näe, jag läste igenom den innan jag postade den här. Tänkte mest att det kanske kunde kännas bra för dig att veta att du inte är ensam och att det har blivit uppmärksammat.

Absolut, tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3