BF3 på medium setting endbart! Suck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Sitter på mobilen så vet inte exakt vad du har för kort då signaturen inte syns.

Tips: klicka på användarnamnet så får du se signaturen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Har du stängt av växlingsfilen?

Jag som kör på 12gb minne tänkte att jag kunde slippa ha en långsam växlingsfil på hddn, Men det ville bf3 att jag skulle ha... fick samma problem som du.

Har inte stängt av den men dock minskat den ordentligt. Jag har ju 16gb ram... borde inte vara några problem.

Skrivet av mr rulle:

Testa att underklocka kortet 50-100 mhz på core o minne från standard.
Bara för att helt utesluta spännings relaterat problem.

Jag har exakt samma kort som dig och jag vart tvungen att underklocka eller öka vcore en hel del för att det skulle bli stabilt.

mV 1100
Core 830
Mem 2000

Fungerar för mig efter mycket labbande. Ett tag så körde jag underklockat till 700mhz just för att bf3 var så svårt att hitta en stabil klock till.

Går ju alltid att prova. Men kortat borde ju klara det med fabriks OC:n.

Skrivet av cluffen:

testa det här om du använder chrome som webläsare. döda chromeprocessen med löjligt hög minnesanvändning och uppdatera endast battlelogsidan. det är förmodligen flash som ställer till det för dig och tuggar prioritet över allt annat. tråkigt om man lyssnar på musik man inte har på skiva/datorn men det får även ett 7970 att få hjärtklappning.

Använder FF 13.0.1

Skrivet av WolfOfVengeance:

Gå tillbaka till senaste 2**-drivarn och testa. Flertal som har problem med 3**-drivare till gtx5**-serien.

Värt att prova. Antar att senaste beta drivern även blir officiell snart. Får kanske avvakta till den också.

Skrivet av zot78:

Har läst någonstans att flera som kört med inbyggt ljudkort haft problem, det var något man skulle stänga av i kontrollpanelen för att bli av med att spelet flöt på dåligt men jag kommer inte ihåg vad.

Vore intressant att få reda på.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem

igår fick jag frys och bluescreen...jag använder allt i medium och jag vet inte vda jag ska göra.

Jag använder interburner
jag stänger av allt program

Kan någon hjälpa mig hur man uppdaterar bios?

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Tips: klicka på användarnamnet så får du se signaturen.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för det!

Förlåt för offtopic!

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

jag uppdaterade min bios...men när jag spelade så det laggar...kan någon hjälpa mig?

Permalänk
Skrivet av depalma:

Har inte stängt av den men dock minskat den ordentligt. Jag har ju 16gb ram... borde inte vara några problem.

Som sagt, Jag har 12gb och körde inte något annat program.. Värt att testa med normal växlingsfil

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Era tips verkar inte hjälpa.
Gå in på enhetshanteraren högerklicka på din hårdisk-egenskaper-principer . Du ska nu ha två val som är kryssade stäng av Windows buffer. Värkställ sen kommer problemet aldrig tillbaks!
Hur vet jag detta? hade exakt samma problem med bf3 min dator frös efter detta hände det aldrig mer!
Om det inte funkar blir jag riktigt förvånad . Felet ligger på din ssd inte annat

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Hade bara en ruta i kryssad där. "Aktivera skrivcache på enheten" är ikryssad. Är det den som skall bort menar du?

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem

Control Panel -> System and Security -> höger spalten vid system tryckeru device manager. Bläddra ned te: Sound, video and game controllers. Disabla det integrerade ljudkortet.
Har ett realtek ljudkort och bf3 frös för mig också. Ibland kunde jag lira ett game ibland 5min osv. Dock så frös hela datorn och ljudet frös, så var tvungen att stänga av datorn på knappen. Körde sen med mitt egna ljudkort och disablade intergrerade så funkare prima. Aldrig frysit igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Control Panel -> System and Security -> höger spalten vid system tryckeru device manager. Bläddra ned te: Sound, video and game controllers. Disabla det integrerade ljudkortet.
Har ett realtek ljudkort och bf3 frös för mig också. Ibland kunde jag lira ett game ibland 5min osv. Dock så frös hela datorn och ljudet frös, så var tvungen att stänga av datorn på knappen. Körde sen med mitt egna ljudkort och disablade intergrerade så funkare prima. Aldrig frysit igen.

hur är det? funkar spelet utan frees? jag uppdaterade min bios men det laggar när jag spelar...så jag uppdaterade tidigare version igen och det går bra men spelet fryser när jag playa...är det ljudet som är problem eller nåt annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

hur är det? funkar spelet utan frees? jag uppdaterade min bios men det laggar när jag spelar...så jag uppdaterade tidigare version igen och det går bra men spelet fryser när jag playa...är det ljudet som är problem eller nåt annat?

Yes. Det funkar utmärkt nu fryser aldrig fast. Ja det kan vara ljudkortet. Kör du på det intergrerade? Isåfall stäng av det och så får du köra utan ljud tills du köper ett nytt eller om du har ett annat redan.
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/136088-deltaco_usb-lj...
En tillfällig lösning kanske? Min polare köpte ett sånt och det funkade ett par månader sen gick det sönder^^

Permalänk
Medlem

Skriv ner fakta i tråden så blir det lättare att hjälpa dig. Du säger att temperaturen inte är något problem men inte hur du mätt och vad för temperatur du faktiskt har.

Logga temperaturen på ditt grafikkort när du är inne i spelet, inte genom att tabba ut till windows eller dyl. Samma med processorn.
Sedan kan du alltid kolla spänningen till minnena, processorn och chipset så allt är korrekt. Samma sak med timings till dina ram minnen.

Finns en mängd faktorer som spelar in. Enklast är väl att köra memtest för att utesluta minnena, sedan OCCT för att utesluta processorn, och till sist kombustor för att testa grafikkortet. Något är det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Yes. Det funkar utmärkt nu fryser aldrig fast. Ja det kan vara ljudkortet. Kör du på det intergrerade? Isåfall stäng av det och så får du köra utan ljud tills du köper ett nytt eller om du har ett annat redan.
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/136088-deltaco_usb-lj...
En tillfällig lösning kanske? Min polare köpte ett sånt och det funkade ett par månader sen gick det sönder^^

Jag spelar via bärbar

Permalänk
Medlem

TS problem låter väldigt likt problem som folk hade i alpha och beta av spelet. Då vill jag minnas att man löste det genom underklockning, vcore-ökning och annat... Frågan är om det verkligen kan vara det som spökar fortfarande... Någon skrev om skrivcachen på SSDn, kan vara värt att testa då du har såpass mycket RAM att du aldrig kommer behöva cache ändå. Har dock svårt att se att det skulle vara källan till problemet.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

TS problem låter väldigt likt problem som folk hade i alpha och beta av spelet. Då vill jag minnas att man löste det genom underklockning, vcore-ökning och annat... Frågan är om det verkligen kan vara det som spökar fortfarande... Någon skrev om skrivcachen på SSDn, kan vara värt att testa då du har såpass mycket RAM att du aldrig kommer behöva cache ändå. Har dock svårt att se att det skulle vara källan till problemet.

Hur underklockar man? Jag tror jag ska uppdatera min bios just nu eftersom jag använder tidig version så jag behöver en ny.

Permalänk
Medlem

Kan inte vara ett hårdvaru fel i varje fall.

Kör BF3 i ULTRA utan problem. (MXAA off och POST AA High)

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Jag spelar via bärbar

Vilken bärbar har du?

Permalänk
Medlem

HP Pavilion dv7-6c85eo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Hur underklockar man? Jag tror jag ska uppdatera min bios just nu eftersom jag använder tidig version så jag behöver en ny.

Underklocka via MSI Afterburner, bara ställ ned GPU Clock / Core Mhz några få snäpp, 25 till 50 Mhz kanske?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

HP Pavilion dv7-6c85eo

Vilken grafik spelar du på? Blir datorn varm? överhettad?

Permalänk
Medlem

Jag spelar radeon HD7690M xt. Datorn blir inte varm när jag spelar men det hörs normal bara inte så högt. temperaturen bli inte hettad när jag spelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Jag spelar radeon HD7690M xt. Datorn blir inte varm när jag spelar men det hörs normal bara inte så högt. temperaturen bli inte hettad när jag spelar

Syftade på vilken grafikinställning du spelar på i bf3, alltså low, medium osv.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Fryser datorn så du måste starta om hela datorn? beskriv mer vad som händer.

Permalänk
Medlem

När jag spelar typ 5 till 20 minuter så fryser spelet...jag stänger ner spelet med hjälp av aktivitetshanteraren...när jag kör igen så fryser spelet igen när jag spelar typ länge nästa en timme.

Permalänk
Medlem

Jag har nu uppdaterat min bios till ny version...problem nu laggar jag när jag spelar...ska jag uppdatera till tidigare version igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

När jag spelar typ 5 till 20 minuter så fryser spelet...jag stänger ner spelet med hjälp av aktivitetshanteraren...när jag kör igen så fryser spelet igen när jag spelar typ länge nästa en timme.

Pröva att ominstallera spelet och uppdatera till senaste grafikkorts drivrutiner.

Permalänk
Skrivet av depalma:

Har nu lirat BF3 i någon månad men får inte iordning på skiten.
Enda sättet att lira spelet på utan att det hänger sig är med alla inställningar på medium. Så fort jag väljer high eller ultra så kan jag lira i 10sek till 3min ungefär sen fryser spelet. Allt flyter dock perfekt fram till frysningen.

Spelet slocknar och man ser battlelog sidan igen utan muspekare. Ljudet från spelet hörs fortfarande. Bara köra ctrl-alt-del och stänga ner spelet och sedan starta igen.

Inga höga temperaturer eller dylikt. Har följt enormt mycket guider på nätet för att åtgärda fel och buggar i BF3 osv. Inget hjälper och det är bara i BF3 problemen finns.

Vad ska jag hitta på nu?

Min hårdvara finns specad i signaturen.

Tacksam för hjälp!

Segt problem!!
Har samma problem men klarar köra High med ett gtx 560.
Men jag har fått dra ner på massa grejer.
Höjer jag till tex AA så hänger det sig och ctrl alt del är ända som funkar.

Jag läste mig till att origin kan störa.
Öppna origin och välj att det inte skall köras när du spelar.
Tycker detta gjorde att det fryser mer sällan!!

Har testat med 2 olika gtx 560 och olika fabrikat men samma problem.
Så överklock.underklock mm mm hjälper inte.

Testa kör en ren installation av drivrutinerna.

Hoppas det löser sig för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Spelar i 1920x1080 på en skärm.
Förstår verkligen.. Har nu läst att fler har samma problem... så verkar ju itne vara ensam... Dock inga lösningar än...

Twin Frozr II säger din signatur.
Jag har Twin Frozr II OC varianten vet inte om du har den? Min är klockad 800Mhz som standard och jag fick klocka ner den till 772Mhz för den skulle bli stabil.

Har du standard kortet så dör man inte att klocka ner det lite. Verkar vara dålig kvalite på MSI korten.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Mätt via Afterburner.

Medium settings:
Maxtemp 58Grader
Fläkthastighet på grafikkort 57%
GPU Load 98%
805Mb memory usage

Ultra:
Maxtemp 70 grader
99% gpu load
58% fläkthastighet
Så detta borde inte vara problemet.
1100Mb memory usage

Ljudkortet visst, kan prova stänga av men ljudet dör aldrig. Bara bilden som fryser.

Allt funkar som sagt på Medium, inget annat.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V