Batteriproblem (ASUS) - "anslutet och laddas" men den laddas inte!

Permalänk
Medlem

Batteriproblem (ASUS) - "anslutet och laddas" men den laddas inte!

Hej,

Har ett problem med ett laptop batteri som köptes (med datorn) för mer än ett halv år sedan. Kör oftast datorn med sladd UTAN batteriet. Jag använder och laddar batteriet oftare än var tredje månad som det står på manualen. När jag försöker ladda batterijä*eln så står det som titeln säger, "anslutet och laddas", men överstiger aldrig 6%.

Laptop: Asus U46S

Lösningar uppskattas, Väl Mött!

EDIT: Batterilampan lyser!

Permalänk
Vila i frid

Batteriet är trasigt. Batteriet kan inte lagas - om du nu inte vet hur man kaliberar den inbyggda styrelektroniken. Köp nytt batteri. Ett batteri bör lagras svalt med enbart 1/2 - 2/3 kapacitet. Infon taget från någonstans längst bak i huvudet utan exaktare referenser än så...

Permalänk
Medlem

Hej

Har du lite tur så är det en vanlig bugg ( vanlig på dell bland annat)

1: du löser det genom att ta bort batteriet, koppla ur sladden och sedan håller du inne strömknappen i 10-20 sec ( tryck gärna två gånger)

2: du har råkat snurra sladden för många gånger så en av dom vanligen 3 sladdarna gått av ( jorden) då är det bara att löda skiten eller köpa ny laddare. ( vanligen vid magnetskyddet, och du bör kunna se det)

3:och sist men inte minns så kan det vara som föregående skriver och då är det bara att köpa ett nytt batteri.

( såg nu att det laddar till 6% så det är nog batteriet , men testa ändå förslag 1 (du kan ha tur)

/Aragon

Skrivet av Conxile:

Hej,

Har ett problem med ett laptop batteri som köptes (med datorn) för mer än ett halv år sedan. Kör oftast datorn med sladd UTAN batteriet. Jag använder och laddar batteriet oftare än var tredje månad som det står på manualen. När jag försöker ladda batterijä*eln så står det som titeln säger, "anslutet och laddas", men överstiger aldrig 6%.

Laptop: Asus U46S

Lösningar uppskattas, Väl Mött!

EDIT: Batterilampan lyser!

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Testade lösningen aragon gav utan framgång.

Tack för svaren.
Nu har batteriet fallit till 4%

Permalänk

Hej!
Lite sen kommentar men jag har liknande problem med min ASUS U36J, se länken.
Hur gick det för dej? Skaffade du ett nytt batteri?

http://www.sweclockers.com/forum/67-barbara-datorer-support-o...