Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Söker pekskärm(?) för montering i bil (bak) 7-10" ca

Permalänk
Medlem

Söker pekskärm(?) för montering i bil (bak) 7-10" ca

Eftersom vår DVD-spelare för bilbruk har lagt av så måste denna ersättas av något annat. Det bär mig emot att köpa en ny eftersom det känns stenålder.

Därför har jag en idé om att panikbygga en HTPC för bilen mha Intel DN2800MT och ett EM-150 chassie. En av anledningarna till valet av moderkort är att det klarar 12V in och då borde jag ju slippa ett nätagg i bilen. OS blir nog XBMC-buntu eller nått i den stilen, jag har bara tänkt att köra DVD på den. Minne måste jag skaffa men en SSD finns redan.

Mitt problem är att hitta en monitor på kanske 7-11" som inte kostar fläsk med. Helst hade jag velat ha pekskärm (tror jag, trots att den är så liten) för att slippa ha något minitangentbord. Det är ju bra om den också går på 12V.

Ett annat alternativ är att hitta ett sätt att fästa laptopen och köra den med extern monitor, kanske den bästa lösningen. Tyvärr tror jag inte att det är lämpligt att kottarna har laptopen i knät eftersom det blir tungt efter en stund och ifall dom somnar åker den ju i golvet. Vidare är det ju bra ifall den sitter fast ifall man krockar eller hamnar på taket. Kanske att det går att fästa dockan till laptopen på hatthyllan...

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk

Vet inte vad din prisgräns går någonstans. Men Kjell.com har ju en 7" touch som funkar på 12V
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/skarmar/...

Det är typ den enda som jag sett. Men då har jag inte snokat i alla vrår, utan bara dom lite större butikerna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define 7 Compact White TG | Moderkort: MSI MAG B550 TomaHawk | CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz | Minne: Corsair Vengeace 32GB DDR4 3600MHz RGB Pro | GPU: Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB Vision OC | SSD/M2: WD Blue SN550 1TB NVMe SSD | Hårddisk Lagring: Seagate BarraCuda Compute 2TB | PSU: Corsair RM850 850W (2019)

Permalänk
Medlem

Tack, trodde inte att dom skulle ha så jag kollade inte ens

Funderar på att skippa kravet på pek, kanske blir till att köra minitangentbord med pekplatta/kula eller dylikt.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Verkar som att man lika gärna kan köpa en billig netbook Det är inte lika kul men smidigt med mindre kablage etc. Måste bara hitta ett sätt att fästa den.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Är inte DVD-läsare ett krav så skulle jag nog nästan kika lite mot tablet hållet, finns ju en del ganska prisvärda idag, inte minst om Nexus 7 letar sig in på svenska marknaden

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Det finns en del på Ebay, http://www.ebay.co.uk/sch/Monitors-Projectors-Accs-/162497/i.... priserna börjar på ~£80 och går raskt uppåt..
Möjligen kan du söka från andra hållet, Lilliput http://www.lilliput.cn/ borde ha det du är ute efter..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Ja, jag har en iPad - men såvitt jag förstår ska det vara krångligt/omöjligt att streama video till dom...

Har också en Raspberry Pi som jag inte orkat sparka liv i ännu och hittade denna: http://www.carcomputer.co.uk/index.php?/hdmi-monitors/raspberry-pi-compatible-10.1-hdmi-touch-screen-monitor

Där får man tyvärr problem med lagringen misstänker jag, en USB går ju åt till pekdon och en annan till extern HDD (om den orkar driva HDDn på en USB-port). Känns lite overkill att ha en NAS i bilen

Tyvärr verkar det svårt att hitta ett bra sätt att montera fast en 13" laptop/netbook i bilen. Det måste ju gå att plocka loss den snabbt också. Ev. kanske det blir laptop liggande någon annanstans i bilen och sedan Lilliput-skärmen ovan monterad bakpå framstolen.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX