Emulera högre upplösning?

Permalänk
Medlem

Emulera högre upplösning?

Det kanske låter helt befängt, men finns det nåt program som kan emulera en högre upplösning än den man har, t.ex. från 1024*768 till 1200*1024 genom att helt enkelt förminska all grafik i fönster och så?

Min skärm klarar bara av 60Hz i 1200*1024, villket självklart är oacceptabelt, så finns det nåt sätt att få allt "mindre", som i högre upplösningar, men att fortfarande köra 1024*768?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Njae, jag har då aldrig hört talas om ett sånt program. Din skärm klarar max upplösning, går du högre än det så antingen pajar skärmen eller så får du "signal out of range".
Korsposta inte, det räcker med en tråd i en forumdel.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Hedersmedlem

Om det gick skulle nog inte reslutatet bli allt för bra, det skulle bli som när man kör en högre upplösning på en TFT än vad som rekommenderas.
Men kan man inte få en liknande effekt, iaf delvis, genom att minska teckenstorlek och så? I Opera kan jag även zooma ut, så att allt blir jättesmått.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Ledsen för korspostningen, viste inte riktigt villket forum som det skulle till egentligen..

Angående teckenstorleken så fungerar det ju till en viss (liten) del, men Winamp, t.ex., tar fortfarande upp för stor plats på skärmen.

Lite svårt att förklara vad jag är ute efter, men det verkar inte finnas någon lösning, annat än att köpa en ny skärm.. =(

Visa signatur