HJÄLP! Gräl med pappa (ex Ericsson-ingenjör) angående hårdvara/nätverk

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Demnok:

haha. polaren bad farsan att skapa ett konto här och upprepa allt han har sagt i klartext. men han vägrar och säger att det finns fler som jobbar i telia eller ericsson än vad det finns kunniga användare här så sjukt galet. har iallafall gett upp om att försöka övertyga honom. vet inte ens om han har läst ett enda inlägg från denna tråd.

Eh de flestar som är här och lite äldre är oftast utbildade civilingenjörer eller programmerare etc etc ananrs varför skulle vi ha massa it annonser om jobb Så good luck and have fun till han Men det verkar inte vara nätverket som gör så ni pingar satan heller skaffa bättre sändare (Ev ta mobilen om du har en ganska ny) så borde det fixa det mesta

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demnok:

kan även tillägga att farsan sa olika märken/tillverkare på nätagg inte spelar någon roll alls. kvalitén är samma och alla är made in china. nätagg levererar alltid sin utlovade kapacitet. alltså står det 550w är det konstant 550w, oavsett vad som görs framför datorn. nättag kan inte bli överhettade heller och de enda komponenterna som får ström av nätagget är hårdiskar.

tycker synd om honom som måste stå ut med sådant skitsnack

Det stämmer inte kommer, då och då kommer det tillvärkare som skriver felaktiga värden. Samt att det INTE finns ett enda nätag med 550w stämpel som levererear 550w TILL datorn. Det är förluster i värme om inte annat. Därav ett växande inträsse för verkningsgrad på agg, bla 80+ certen. Bra för miljön och elreälningen.

Sen så borde inte ett hemmalan ha 10ms. Du borde ligga på 1-2ms till spelservrar så om du har som tidigare sakt över 10 får du kolla utrustningen till internet.

Tipps:
Testa kartan på http://www.speedtest.net/

Edit:
Bor i sädertälje och har 2ms till testservern i stockoholm fån speedtest. Hur det kan komma sig att jag ligger på 1-2 ms på webhallens servrar samt några andra i tyskland är konstigt. Framföralt eftersom att en --- inte ligger i närheten.

Edit2:
Off topic undrar var den andra --- ligger och hur många det finns i sv.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

" nättag kan inte bli överhettade heller och de enda komponenterna som får ström av nätagget är hårdiskar." så drivs cpu'n och etc på magi eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av warlacozte:

" nättag kan inte bli överhettade heller och de enda komponenterna som får ström av nätagget är hårdiskar." så drivs cpu'n och etc på magi eller?

Kan inte låta bli.
En gammal lärare hade ett utryck om vissa saker.
"De går på automagi. Allla vet att det fungerar men ingen vet hur."
Andra som haft honom som lärare lär även minnas. "Som att kamma sig med en osthyvel" samt "Som att peta sig i näsan med en rostig gaffel" Exempel på hur dumt det kan vara att göra olika saker.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

Kan inte låta bli.
En gammal lärare hade ett utryck om vissa saker.
"De går på automagi. Allla vet att det fungerar men ingen vet hur."
Andra som haft honom som lärare lär även minnas. "Som att kamma sig med en osthyvel" samt "Som att peta sig i näsan med en rostig gaffel" Exempel på hur dumt det kan vara att göra olika saker.

Hehe, automagi, det gamla uttrycket

För övrigt är ju automagi det mest underbara fenomenet när man fipplar med datorer och grejer som inte funkar och som helt plötsligt funkar kanon!
"Men jag gjorde ju likadant förut?"

Bara jag som får en känsla av att farsan i fråga här verkligen hoppar omkring såhär och skrattar åt oss nördar som sitter och diskuterar hur dum han är?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

haha, kommer denna att slå min gamla tråd måntro?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Det stämmer inte kommer, då och då kommer det tillvärkare som skriver felaktiga värden. Samt att det INTE finns ett enda nätag med 550w stämpel som levererear 550w TILL datorn. Det är förluster i värme om inte annat. Därav ett växande inträsse för verkningsgrad på agg, bla 80+ certen. Bra för miljön och elreälningen.

Jo det finns det?

Du missuppfattar nog det här med verkningsgrad lite...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demnok:

kan även tillägga att farsan sa olika märken/tillverkare på nätagg inte spelar någon roll alls. kvalitén är samma och alla är made in china. nätagg levererar alltid sin utlovade kapacitet. alltså står det 550w är det konstant 550w, oavsett vad som görs framför datorn. nättag kan inte bli överhettade heller och de enda komponenterna som får ström av nätagget är hårdiskar.

tycker synd om honom som måste stå ut med sådant skitsnack

hahahahahabhahabababahhahahahahahhahahahhaahhahahahHAhhahahahahahahahhahahahahahahahhaahha, fyfan jadu så ace raw deal är lika bra som super flower titanium passivt agg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thermoz:

Tja, en ericsson ingenjör har väl tillgång till saker så som gemene sweclockare inte har tillgång till så det är rätt svårt för många här att argumentera emot.

Fast då kommer vi ju kunna blanda in saker som 10Git fiber, eller varför inte 100Gbit fiber? Plötsligt så har trådlöst väldigt svårt att hänga med igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite klargörande - och lyfta diskussionen till teknik igen...

Hej. Lite klargörande från en annan Ericsson-ingengör, antagligen med lite högre förtroende hos er....

Vad gäller trådat vs trådlöst så får man fundera på några saker:
* Vilken sorts kabel har man
* Hur ser aggregationsnätet ut, dvs de burkarna som sitter bakom routern eller accesspunkten

Generellt så är trådat mycket mer stabilt än det trådlösa, pga tillfälliga störningar i det trådlösa. Men man får ju också fundera på generationsskiftena – om man har lagt en 100Mbps kabel i väggen – hur kul är det att byta ut den mot en bättre? Så trådlöst kan mycket väl stå sig i vissa fall (även om jag hellre hade bytt kabel). Det här blir ännu mer tydligt om man tänker på kabeln ut ur huset. Vissa (inte jag) har ju turen att ha fiber in i huset, men för oss andra gäller ADSL – det är inte i närheten lika kapabelt som ex 4G. I många länder har man ingen koppar alls nergrävd, och då är mobilnäten överlägset billigare. Men – finns kabel och man har råd att köpa vettiga ändpunkter (ex VDSL) så är det ju bäst.

Vad gäller aggregationsnätet så är alla nät underdimensionerade. ADSL näten är ju ett slående exempel – jag har 1Gbps trådat i huset, men bara en 8Mbps ut. Operatören har kanske en 1Gbps fiber till DSLAM (ADSL ändpunkten) men räknar kallt att den kan säljas till ex 500 användare a 8Mbps. Hörde igår om en person som köpte 1Gbps abonnemang men blev upptaxerad för att han körde 300Mbps kontinuerligt – operatören hade bara budgeterat för 100Mbps. Alla gör så här, men vissa ADSL operatörer var väldigt “offensiva” på detta vilket gav ADSL dåligt rykte....

Lite andra blandade kommentarer
* Snabbast kommunikation är förstås i vakum, därefter i luft och slutligen i fiber/koppar. Men de +30% fördröjning i utbredning är inget att bry sig om. Fördörjningen uppstår i några punkter i nätet:
- Sista accesspunkten: Om man kör radio eller xDSL så skall datat moduleras och felrättas vilket lägger på 2-50 ms. Här har 4G en extrem förbättring mot 3G och EDGE och i klass med ADSL.
- Brandväggar och routrar på vägen
- Centraliserade servrar (clouds o dyl), som kan ligga 10:tals ms propagersfördöjningsmässigt. Det är intressant att rita ut hur ett IP paket verkligen åker fram och tillbaks på jorden.... Denna fördröning är oftast den dominerande, och ett intressant forskningsområde.
* Basstationer har två sorters koppling uppåt i nätet – antingen trådat eller mikrovågslänkar (punkt-punkt radiolänkar med bra parabolantenner). Gamla GSM hade ofta 4-8 Mbps och 4G har 100Mbps – 1 Gbps. Hela spannet av hastigheter är tillgängligt både om man kör trådat och mikrovåg. Det är MYCKET ovanligt att man kör basstation-bastationskommunikation direkt, så kallade mesh-nät. Istället går signalen några mil till någon aggregationspunkt (ex router) innan det kommer tillbaks till andra basstationen.
* Ericsson tillverkar alla sorts av kommunikationslösningar: 2G, 3G, 4G, WiFi (faktist en av de största tillverkarna av carrier-WiFi, dvs publik WiFi), xDSL (ADSL och dess efterföljare), fiberlösningar (WDM). Det hindrar ju förstås inte enskilda personer att heja på “sin” teknik.

Värst vad långt det blev... Nåväl – poängen är att bra trådat är bättre än trådlöst, men trådlöst är bättre än dåliga trådar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HWarc:

Hej. Lite klargörande från en annan Ericsson-ingengör, antagligen med lite högre förtroende hos er....

*LÅNG TEXT*

Värst vad långt det blev... Nåväl – poängen är att bra trådat är bättre än trådlöst, men trådlöst är bättre än dåliga trådar...

Väldigt upplysande! Hoppas bara att fadern tar mod till sig och kollar igenom tråden! Men jag kan dock notera att han aldrig nämnde någonting om bekvämlighet eller enkel access med en trådlös uppkoppling eller något av det du nämnde som berör det förstnämnda. Utan allting handlade om hastighet, kvalite, stabilitet.

EDIT: Hur är det med tråd vs trådlöst i ericssons server-hallar? Vad är att föredra måntro? Jag har förövrigt lagt till flera av hans många teorier i första inlägget.

EDIT: Och nu är överklockning en korkad sysselsättning. Eftersom att det är en garanti på att komponenterna förr eller senare går sönder. Man ska aldrig överstiga komponenterna "normala" kapacitet. Han tog som exempel upp mitt grafikkort som har varit stabilt och överklockat en lång tid. "Då har han bara haft tur."

?!

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av HWarc:

Bra skrivet.

Att operatörer överbokar kapacitet är för mig inget konstigt. I teorin är det ju inga konstigheter för en operatör att uttöka från 1Gbps till 4Gbps tilll en DSLAM med t.ex. WDM, men det kommer bli dyrt. Det är fördelen med ethernet att kunna överboka kapaciteten, tillskillnad från traditionell TDM-teknik t.ex. SDH.

Permalänk

Det bästa är när dessa förståsigpåare kommer in till butiken och förklarar för mig vad som stämmer och inte.
Det är bara att se glad ut och säga: Du verkar veta bäst, köp det du vill ha.

Kom in en farsa med sin son och skulle ha en dator som klarade BF3 "bra", anledning till "" är att folk definierar bra på olika sätt. I vilket fall, jag rekommenderade en asusdator med 560ti (stationär) och en i5a och sa att denna kommer klara BF3 utan problem (ingen aning om vilken prisklass snålgubben hade tänkt sig). Då sneglade farsan på dellen bredvid som kostar 4000 (intel hd 3000). "DEN DÄR DÅ? Den har ju samma specs. Den är lika bra. Han är säljare, han försöker bara sälja något dyrt till oss!!"
Sa bara, "köp du den där, men jag garanterar ingen vidare spelglädje. Gnäll inte på butikens dåliga service när du inte vill ha någon sådan."

De som har jobbat som sälj i butik vet vad jag snackar om.

Edit: Hoppsan, det kanske blev ett ganska orrelevant inlägg för tråden i sig. Blev bara upp i varv och var tvungen att skriva.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demnok:

Väldigt upplysande! Hoppas bara att fadern tar mod till sig och kollar igenom tråden! Men jag kan dock notera att han aldrig nämnde någonting om bekvämlighet eller enkel access med en trådlös uppkoppling eller något av det du nämnde som berör det förstnämnda. Utan allting handlade om hastighet, kvalite, stabilitet.

EDIT: Hur är det med tråd vs trådlöst i ericssons server-hallar? Vad är att föredra måntro? Jag har förövrigt lagt till flera av hans många teorier i första inlägget.

EDIT: Och nu är överklockning en korkad sysselsättning. Eftersom att det är en garanti på att komponenterna förr eller senare går sönder. Man ska aldrig överstiga komponenterna "normala" kapacitet. Han tog som exempel upp mitt grafikkort som har varit stabilt och överklockat en lång tid. "Då har han bara haft tur."

?!

Jag har inte hört någon som kör trådlöst i en serverhall. Tror det beror på tre saker:
* Det är enkelt att dra kabel inne i en sådan oerhört genomtänkt byggnad som en server hall är.
* Man vill inte blanda olika sorters trafik på samma nät. Notera att ett trådlöst nät är ett delat medium, och man skulle aldrig blanda de olika LANen, intern och extern trafik, etc på ett delat medium.
* Stabil, skalbar och garanterad prestanda. Delade medier är suveräna när man har stötvis kommunikation (bursty), men i en serverhall har man kontiunerliga höga flöden. Den multiplexering/trunkering som man kan få i ett WLAN (accessnät) genom att olika användare kör stötvis finns inte längre "upp" i nätet - där har de stötvisa accesserna kombinerats ihop till ett jämt flöde. Då blir det ev delade mediet snabbt överlastat. MEd kablar kan man dessutom enkelt skala kapaciteten genom att stoppa dit en sladd till. Om man jämför en 10-20 st 10Gbps linor in i en serverhall med hur mycket WiFi spektrum man skulle behöva så pratar vi nog om 50GHz, och det är typ 100 gånger mer än vad ITU delat ut...

Vad gäller överklockning så är ju enda problemet kylning. Det finns ju en produktionsspridning, så den klockningen som är fabriksinställt är ju ytterst pessimistisk (skall garantera max några procent fallerande i produktion). Däremot är jag lite skeptisk till att dra upp matningsspänningen - det kan ju ge sekundära effekter på kringliggande komponenter - även om chippet fungerar stabilt så finns det andra komponenter som faktist har en accelerad åldring vid högre temperaturer. Jag sökte lite på åldringskaraktäristik på halvledarchippar vs temperatur men hittade inget seriöst. Andra komponenter, såsom elektrolytkondingar, har ju ökända tråkiga kurvor... Men jag antar att det finns många andra trådar i risker med överklockning på det här forumet...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Demnok:

kan även tillägga att farsan sa olika märken/tillverkare på nätagg inte spelar någon roll alls. kvalitén är samma och alla är made in china. nätagg levererar alltid sin utlovade kapacitet. alltså står det 550w är det konstant 550w, oavsett vad som görs framför datorn. nättag kan inte bli överhettade heller och de enda komponenterna som får ström av nätagget är hårdiskar.

tycker synd om honom som måste stå ut med sådant skitsnack

Japp.. För moderkort, Grafikkort och CPU:n får kräm från fantasin hos den som sitter framför datorn En dator drar ungefär 350W (sett till den genomsnittlige datorn, ibland lite mindre).. En SSD tex. drar mindre än 5W en hårddisk lite över.. så de återstående 345W försvinner då bara i tomma luften? Sedan borde han faktiskt visa upp Sweclockers test av Ace Raw från Ace of sweden eller Hantols nätagg.. Angående temperaturer så borde denne man faktiskt ta och lära sig lite basic fysik. Energi omvandlas till värme. Eller är glödlampor kanske älvor? För där kan man faktiskt se värmen bli ljus.

Skrivet av Demnok:

haha. polaren bad farsan att skapa ett konto här och upprepa allt han har sagt i klartext. men han vägrar och säger att det finns fler som jobbar i telia eller ericsson än vad det finns kunniga användare här så sjukt galet. har iallafall gett upp om att försöka övertyga honom. vet inte ens om han har läst ett enda inlägg från denna tråd.

Menar han då Telias underbara supporttjänst? Den vet lika mycket om deras egen hårdvara som min far.. och han klickar på "Du är den miljonte kunden.." banners på hemsidor..

Skrivet av Demnok:

Väldigt upplysande! Hoppas bara att fadern tar mod till sig och kollar igenom tråden! Men jag kan dock notera att han aldrig nämnde någonting om bekvämlighet eller enkel access med en trådlös uppkoppling eller något av det du nämnde som berör det förstnämnda. Utan allting handlade om hastighet, kvalite, stabilitet.

EDIT: Hur är det med tråd vs trådlöst i ericssons server-hallar? Vad är att föredra måntro? Jag har förövrigt lagt till flera av hans många teorier i första inlägget.

EDIT: Och nu är överklockning en korkad sysselsättning. Eftersom att det är en garanti på att komponenterna förr eller senare går sönder. Man ska aldrig överstiga komponenterna "normala" kapacitet. Han tog som exempel upp mitt grafikkort som har varit stabilt och överklockat en lång tid. "Då har han bara haft tur."

?!

"... Att komponenterna förr eller senare går sönder.." Japp för de håller ju hur länge som helst om man inte klockar Vet man vad man gör så kommer komponenterna att faktiskt hålla sig så länge som de är värda att behålla.

Skrivet av lucifer579:

Det bästa är när dessa förståsigpåare kommer in till butiken och förklarar för mig vad som stämmer och inte.
Det är bara att se glad ut och säga: Du verkar veta bäst, köp det du vill ha.

Kom in en farsa med sin son och skulle ha en dator som klarade BF3 "bra", anledning till "" är att folk definierar bra på olika sätt. I vilket fall, jag rekommenderade en asusdator med 560ti (stationär) och en i5a och sa att denna kommer klara BF3 utan problem (ingen aning om vilken prisklass snålgubben hade tänkt sig). Då sneglade farsan på dellen bredvid som kostar 4000 (intel hd 3000). "DEN DÄR DÅ? Den har ju samma specs. Den är lika bra. Han är säljare, han försöker bara sälja något dyrt till oss!!"
Sa bara, "köp du den där, men jag garanterar ingen vidare spelglädje. Gnäll inte på butikens dåliga service när du inte vill ha någon sådan."

De som har jobbat som sälj i butik vet vad jag snackar om.

Edit: Hoppsan, det kanske blev ett ganska orrelevant inlägg för tråden i sig. Blev bara upp i varv och var tvungen att skriva.

Haha.. Har iof inte jobbat i en datorbutik men har själv haft och göra med personer precis som din kund i andra sammanhang. Speciellt de som lägger sig i en diskussion bara för att säga att alla har fel och denne har rätt..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Det bästa är när dessa förståsigpåare kommer in till butiken och förklarar för mig vad som stämmer och inte.
Det är bara att se glad ut och säga: Du verkar veta bäst, köp det du vill ha.

absolut. ibland kan det vara bäst att bara köra ignore-mode. det gör allting så mycket enklare för båda parterna.

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag har haft nästan exakt samma diskussion med en ericsson anställd. Det var för ca 2-3 år sedan och han var bergsäker att 4G skulle innebära minst 100-150mbit praktisk hastighet för nästa alla användare. (I teorin skulle det naturligtvis vara ännu högre). Men jag sa, att det kommer aldrig bli så högt pga andra flaskhalsar i nätverket och det är stor skillnad på praktik och praktik. På labbet vs praktik hos kund på gatan. Dessutom så visste jag ju hur 3G-nätet så ut. (Men dessa "buggar" skulle naturligtvis vara löst i 4G nätet).
Men han vägrade förstå detta och det blev en jäkla diskusssion. Bara för att man jobbar på ericsson så kan de inte släppa på något som handlar om data/telekom. Men nu så ser ju vi vem som hade rätt. Verkar som att han har fått samma propaganda din pappa..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demnok:

Nätagg kan inte bli överhettade heller och de enda komponenterna som får ström av nätagget är hårddiskarna.

HAHAHA
Påminner mig om

the typical mytoman

Visa signatur

I was going to make a UDP joke, but I was afraid you wouldn't get it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chupket:

HAHAHA
Påminner mig om

http://www.youtube.com/watch?v=GXAxGOKnEUs

the typical mytoman

Haha, du skojade inte

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får såna här vibbar av den här tråden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janus82:

Är det bara jag som får såna här vibbar av den här tråden?

http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/61780_700b.jpg

klockrent!

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Det stämmer inte kommer, då och då kommer det tillvärkare som skriver felaktiga värden. Samt att det INTE finns ett enda nätag med 550w stämpel som levererear 550w TILL datorn.

Inte för att vara sån, men det kan du visst göra..

Har du komponenter som drar 550W, så kommer du kunna få den krämen ur ett 550W agg. Problemet ligger dock i att pga den extrema värmen och belastningen på agget som det medför, så kommer du nog inte kunna ligga där länge..

-------------------------------------------------

Va det inte typ Thermaltakes 800W agg som Techpowerup luckades få ur nästan 1000W innan de smällde?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av chupket:

HAHAHA
Påminner mig om

the typical mytoman

Skrattar så jag gråter varje gång jag ser den snubben!

"Har ju 1300 livvakter med mig"

"- Varför behöver du så många för?"

"*tänker*...- Nae, det vill jag inte säga serru."

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chupket:

HAHAHA
Påminner mig om

http://www.youtube.com/watch?v=GXAxGOKnEUs

the typical mytoman

Fun fact.. Monopol är inte tillåtet enligt lag Killen kryddar inte lite heller..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Fun fact.. Monopol är inte tillåtet enligt lag Killen kryddar inte lite heller..

Du kanske syftar på att efterlikna ett monopol, det vill säga bedriva en kartell?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

tralalalaa lalalala och sådant

Tänkte bara fråga dej vart man kan hitta en 24" CPU nånstans idag. Har letat och letat men icke Såg ju i din signatur att du har en sådan så... snäääälla hjälp mej. Jag har en 19" på 3200GB nu men blir ju lite sugen på en fetare

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Skrivet av ninnuam:

Tänkte bara fråga dej vart man kan hitta en 24" CPU nånstans idag. Har letat och letat men icke Såg ju i din signatur att du har en sådan så... snäääälla hjälp mej. Jag har en 19" på 3200GB nu men blir ju lite sugen på en fetare

Är du säker på att den eventuella uppgraderingen stöds av ditt modermodem i hårddisken?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Trådlös nätverk begränsas av material som är mellan modem o dator, tex om man har modemet på neder våningen o datorn på tredje så sänks hastigheten en hel del... jag har bla inget wifi i min säng pga det...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elit 430, PSU: Silver Power sp-ss500, Moderkort: MSI B75MA-P45, CPU: I7 3770 3,4 ghz, GPU: Gigabyte Gtx 760 Windforce x3, 16 gb Ram, SSD: Kingston HyperX 3K 240GB, HDD: WD Caviar Green 500GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lucifer579:

Är du säker på att den eventuella uppgraderingen stöds av ditt modermodem i hårddisken?

Modermodemet? Är det självaste hjärtat i hårddisken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Är du säker på att den eventuella uppgraderingen stöds av ditt modermodem i hårddisken?

Tyvärr, måste ordna nytt modermodem, fläktrem till USB Port 1 och såna flikar med hjärna på. Hårddisken på 2THz funkar dock fortfarande och i ärlighetens namn kommer jag nog klara mej med 2THz lagring.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes