Är det dags att bygga en ny dator?/uppgradera?

Permalänk

Är det dags att bygga en ny dator?/uppgradera?

Tjenare sweclockers går och små grubblar på om jag behöver en ny dator? Vad tror ni? Mina specs ser ni nedan för.

Och ni får skriva precis vad ni vill och vad ni tycker men kom ihåg att Jag tycker faktiskt min dator är rättsså okej men Den har 40 grader i load lite hög bara ^^

Har dock ett gtx 460 grafikkort ^^
Kriget kan börja :S

Och om ni tycker något borde uppgraderas så skriv vad och vadå ^^skicka länk på prisjakt ;D

EDIT:1 förlåt tänker spela WoW,SKYRIM,lol,

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad du menar, du skriver ingenting om vad du tänker göra med datorn, ska du spela så köp en i5 2500K eller ivy så kan du klocka skiten ur den

Permalänk
Medlem

du måste ha en 3930k

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Skrivet av QQmore:

du måste ha en 3930k

skicka gärna l'nk på prisjakt

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Jag förstår inte riktigt vad du menar, du skriver ingenting om vad du tänker göra med datorn, ska du spela så köp en i5 2500K eller ivy så kan du klocka skiten ur den

förlåt fixat nu ja men jag vet inte om xeon tar dom andra vill liksom inte bytta ner mig om du fattar? för 2 processorer är ju bättre än en ^^

Visa signatur

Nils-Julius