Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Står inte vad som är "fel" med den här skärmen, http://cdon.se/hemelektronik/22-24inch_tft_benq_24%27%27_g242...

Brukar det inte vara kommentarer från deras verkstad?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Vi håller oss till diskussioner om seriösa tips i den här tråden...

Permalänk
Medlem

Toshiba Z830 för 4444kr på elgiganten online.
Är det bara för mig det är omöjligt att köpa varan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericson:

Toshiba Z830 för 4444kr på elgiganten online.
Är det bara för mig det är omöjligt att köpa varan?

Funkar inte att öppna sidan för varan , men om du går direkt på köp hamnar den i kundvagnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullyboy:

Funkar inte att öppna sidan för varan , men om du går direkt på köp hamnar den i kundvagnen.

Precis. Det finns fortfarande 5+ i lager. Väldigt bra pris måste jag säga

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Precis. Det finns fortfarande 5+ i lager. Väldigt bra pris måste jag säga

Jag skulle dock inte skratta mig lycklig för det. När jag beställde igår kväll var det fortfarande 5st kvar. Det jag misstänker är väl i så fall att de har tagit bort produkten men glömt att ta bort länken till att köpa, så att de får en hel drös beställningar som de sedan inte kan leverera.

Dessvärre förmodar jag att även min beställning kommer annulleras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Jag skulle dock inte skratta mig lycklig för det. När jag beställde igår kväll var det fortfarande 5st kvar. Det jag misstänker är väl i så fall att de har tagit bort produkten men glömt att ta bort länken till att köpa, så att de får en hel drös beställningar som de sedan inte kan leverera.

Dessvärre förmodar jag att även min beställning kommer annulleras.

Ja, risken finns att vi inte får några datorer alls. Tidigare på dagen gick det inte att beställa alls, det var först på kvällen man kunde lägga den i kundvagnen. Jag slängde iallafall in en beställning igår runt klockan tolv, med faktura. Återstår att se om det kommer någon dator eller inte

Edit: Nu fungerar Elgigantens länk till datorn! Kan vara ett tecken på att allt är som det ska. Håller tummarna!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Hade lätt blivit en Toshiba Ultrabook om den inte varit ökänd för att vara högljudd. Tyvärr en av de viktigaste sakerna för mig hos en bärbar dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Hade lätt blivit en Toshiba Ultrabook om den inte varit ökänd för att vara högljudd. Tyvärr en av de viktigaste sakerna för mig hos en bärbar dator.

Jag läste någonstanns att det finns en biosuppdatering som gör att den låter mindre. Jag hade själv köpt en sån om jag inte redan hade köpt en fujitsu lifebook uh552 (fläkten går nästan konstant)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Väldigt lokalt men Teliabutiken i Växjö (Storgatan) säljer den ultimativa slit o släng mobil: Motorola Defy mini, IP67 klassad, stöt och vattentålig, olåst! och med 1 års gratis surf (0.5GB per månad dock) och 100kr på kontantkortet för 295:- 0_o
Fans 10-12st ute i butiken, vet ej om det finns fler i lager.
Man kan ringa och kolla lagerstatus på tel 020400800

Någon slags invigning eller kampanj? Funderar på om det kan finnas på andra håll.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fredl:

Någon slags invigning eller kampanj? Funderar på om det kan finnas på andra håll.

Iofs har jag ju PM:at dig men andra kan ju ha nytta av informationen. Butiken har flyttat 5m så det är väl nån invigningskampanj. Hur som helst gäller det endast i Växjö.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Jag skulle dock inte skratta mig lycklig för det. När jag beställde igår kväll var det fortfarande 5st kvar. Det jag misstänker är väl i så fall att de har tagit bort produkten men glömt att ta bort länken till att köpa, så att de får en hel drös beställningar som de sedan inte kan leverera.

Dessvärre förmodar jag att även min beställning kommer annulleras.

Hur har det gått för dig? Min står som status skickad. Har dock inte fått något kollinummer än.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

jag reagerar på att det fortfarande, DAGLIGEN, är så djävulskt mkt off-topic i dagens fynd-tråden... är folk här på forumet så jävla dumma att de efter 30-40 tillsägningar av moderatorer fortfarande inte förstår hur tråden fungerar? Blir så jävla trött på alla mail man får när det är någon iq-befriad medlem som postat något meningslöst... kan moderatorer SNÄLLA börja banna folk som postar off-topic där? gör mig till moderator så ska ni se att där blir ordning inne.

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

jag reagerar på att det fortfarande, DAGLIGEN, är så djävulskt mkt off-topic i dagens fynd-tråden... är folk här på forumet så jävla dumma att de efter 30-40 tillsägningar av moderatorer fortfarande inte förstår hur tråden fungerar? Blir så jävla trött på alla mail man får när det är någon iq-befriad medlem som postat något meningslöst... kan moderatorer SNÄLLA börja banna folk som postar off-topic där? gör mig till moderator så ska ni se att där blir ordning inne.

Jag måste hålla med i det du säger, riktigt jävla jobbigt att vissa nötter varken kan läsa eller förstå verkar det som.
24h bann med motivering vore en bra utgångspunkt för vissa regelbrott, så lär de sig att inte göra om samma misstag.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

men suck...

Skrivet av jocke92:

Beställde för tre dagar sedan en OCZ Vertex 2 120gb för 581kr på Alina (trots att jag läst om styrkretsar som havererar efter 1-2 år - ska vara fixat med nytt firmware). så dyker Kingston disken upp för en tjuga extra - suck!

Paketet från Alina ligger just nu och väntar på hämtning hos Posten. Totalt skulle min order (SSD+8GB CXMS3 RAM) bli en hundring dyrare med Kingston - plus eventuellt kostnaden för att skicka tillbaka paketet till Alina (vet ej om de ger fraktsedlar vid Ångerrätt?).

Frågeställningen är således om det verkligen är värt att ångra, skicka tillbaka, vänta och köpa Kingstonen. Jag vet att den teoretiska hastigheten är högre på den, men är det VERKLIGEN värt?

Please advice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

jag reagerar på att det fortfarande, DAGLIGEN, är så djävulskt mkt off-topic i dagens fynd-tråden... är folk här på forumet så jävla dumma att de efter 30-40 tillsägningar av moderatorer fortfarande inte förstår hur tråden fungerar? Blir så jävla trött på alla mail man får när det är någon iq-befriad medlem som postat något meningslöst... kan moderatorer SNÄLLA börja banna folk som postar off-topic där? gör mig till moderator så ska ni se att där blir ordning inne.

Smart av dig att vara OT i denna tråden för att klaga på när andra är OT.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

jag reagerar på att det fortfarande, DAGLIGEN, är så djävulskt mkt off-topic i dagens fynd-tråden... är folk här på forumet så jävla dumma att de efter 30-40 tillsägningar av moderatorer fortfarande inte förstår hur tråden fungerar? Blir så jävla trött på alla mail man får när det är någon iq-befriad medlem som postat något meningslöst... kan moderatorer SNÄLLA börja banna folk som postar off-topic där? gör mig till moderator så ska ni se att där blir ordning inne.

Håller med! Jag tror att många skiter i reglerna och postar ändå eftersom att det inte får några konsekvenser annat än ett borttaget inlägg.
När man så uppenbart skiter i reglerna förtjänar man en semester.

Moderera hårdare!

Vore skitbra om det i en framtida version av Sweclockers tillkom en lösning liknande denna: http://www.cheapassgamer.com/forums/stream.php

Jag hade gärna sluppit tips om fyndvaror (dvs ej nya varor) också. Det rör sig praktiskt taget alltid om enstaka produkter och vi är väldigt många som prenumererar på tråden. Jag tycker heller inte att fyndvaror är särskilt intressant...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

jag reagerar på att det fortfarande, DAGLIGEN, är så djävulskt mkt off-topic i dagens fynd-tråden... är folk här på forumet så jävla dumma att de efter 30-40 tillsägningar av moderatorer fortfarande inte förstår hur tråden fungerar? Blir så jävla trött på alla mail man får när det är någon iq-befriad medlem som postat något meningslöst... kan moderatorer SNÄLLA börja banna folk som postar off-topic där? gör mig till moderator så ska ni se att där blir ordning inne.

Stör mig också hårt på de som inte klarar av att läsa rubriker, följa instruktioner, läsa klistrade trådar och skriva riktiga rubriker.

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=342678#rparams=ss=SDSDQM...

Betydligt billigare standardpris än cdons 75% rea som länkades till tidigare idag, antar att det ej är tillåtet att posta det i fyndtråden..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=342678#rparams=ss=SDSDQM...

Betydligt billigare standardpris än cdons 75% rea som länkades till tidigare idag, antar att det ej är tillåtet att posta det i fyndtråden..

MYCKET dålig moderering!
Kortet du länkar till är Class 2, medan kortet som länkades i tråden var Class 4 dvs minst dubbelt så snabb!
Jag kan köpa att det är mycket skräpinlägg i Tråden men att moderera bort direkta tips är åt skogen fel.
Låt användarna själva ta ställning till om det är fynd eller ej.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av borz:

MYCKET dålig moderering!
Kortet du länkar till är Class 2, medan kortet som länkades i tråden var Class 4 dvs minst dubbelt så snabb!
Jag kan köpa att det är mycket skräpinlägg i Tråden men att moderera bort direkta tips är åt skogen fel.
Låt användarna själva ta ställning till om det är fynd eller ej.

Ja som oftast så ligger det i betraktarens ögon om det är ett fynd eller inte. Men vad jag kan se så är det inte Class 4 på det här minnet som länkades i tråden http://cdon.se/hemelektronik/sandisk_microsdhc_16gb-4060196 och även om jag kollar på de andra varianterna så var inget av de billigast, varken class 4 eller class 10.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Ja som oftast så ligger det i betraktarens ögon om det är ett fynd eller inte. Men vad jag kan se så är det inte Class 4 på det här minnet som länkades i tråden http://cdon.se/hemelektronik/sandisk_microsdhc_16gb-4060196 och även om jag kollar på de andra varianterna så var inget av de billigast, varken class 4 eller class 10.

ManufacturerPartNumber: SDSDQM-016G-B35
Det är ett Class 4 minneskort.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av borz:

ManufacturerPartNumber: SDSDQM-016G-B35
Det är ett Class 4 minneskort.

Sök på det artikelnumret på prisjakt så kommer du till denna sidan http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=342678 så antagligen har prisjakt fel. Medan prisjakt tycker att det detta istället är Class 4 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=819018 med detta artikelnumret (SDSDQM-016G-B35A). Både minneskorten verkar vara Class 4 om man går efter hastigheten (förmodar B"35") ggr 150 kB=5250kB vilket blir ungefär 5MB
I vilket fall så är cdon inte billigast.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Jag reagerade egentligen inte på det faktum att just detta tips togs bort, utan mest för det att ett tips togs bort överhuvudtaget.
Det finns nu ett tips om HD7970 för 2849 kr vilket är billigt men egentligen inget fynd eftersom de flesta referens-HD7970 ligger därikring. Ska detta tips också tas bort? Ska moderatorerna bestämma vad som är fynd?
Jag säger inte detta för att gnälla utan mest för att man på sikt kanske tappar lusten att posta i fyndtråden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Jag reagerade egentligen inte på det faktum att just detta tips togs bort, utan mest för det att ett tips togs bort överhuvudtaget.
Det finns nu ett tips om HD7970 för 2849 kr vilket är billigt men egentligen inget fynd eftersom de flesta referens-HD7970 ligger därikring. Ska detta tips också tas bort? Ska moderatorerna bestämma vad som är fynd?
Jag säger inte detta för att gnälla utan mest för att man på sikt kanske tappar lusten att posta i fyndtråden...

Ligger sådär 200kr under normalpris för 7970 så det är ett helt ok pris. Webhallen hade tidigare för 2999kr och det var ju ganska lågt just då.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av borz:

Jag reagerade egentligen inte på det faktum att just detta tips togs bort, utan mest för det att ett tips togs bort överhuvudtaget.
Det finns nu ett tips om HD7970 för 2849 kr vilket är billigt men egentligen inget fynd eftersom de flesta referens-HD7970 ligger därikring. Ska detta tips också tas bort? Ska moderatorerna bestämma vad som är fynd?
Jag säger inte detta för att gnälla utan mest för att man på sikt kanske tappar lusten att posta i fyndtråden...

Det näst billigaste 7970 verkar enligt prisjakt ligga på 3199 :- så vad menar du egentligen? Ser inte på vilket sätt de olika "fynden" skulle vara på något vis likadana.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Ligger sådär 200kr under normalpris för 7970 så det är ett helt ok pris. Webhallen hade tidigare för 2999kr och det var ju ganska lågt just då.

Återigen, jag reagerar för just det faktum att det är mods som bestämmer över vad som är ett fynd.
Jag tycker att det räcker att modsen håller borta snacket och låter folk posta tips.

Offtopic: Personligen slog jag till på minneskortet för 169 kr.
Med en rabattkod på 50 kr så kostade kortet mig 119 kr inkl frakt... DET är billigt!

EDIT - Daemon: HD7970 rabatteras kraftig på olika håll. CDON och Webhallen säljer billiga HD7970 nästan hela tiden.
I mina ögon är 2849 kr väldigt nära normalpris för ett referenskort.
Detta exempel var bara ett sätt för mig att belysa vad jag tycker är ett problem.
Folk som får sina tips raderade kanske drar sig för att posta i tråden i fortsättningen.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av borz:

Återigen, jag reagerar för just det faktum att det är mods som bestämmer över vad som är ett fynd.
Jag tycker att det räcker att modsen håller borta snacket och låter folk posta tips.

Offtopic: Personligen slog jag till på minneskortet för 169 kr.
Med en rabattkod på 50 kr så kostade kortet mig 119 kr inkl frakt... DET är billigt!

EDIT - Daemon: HD7970 rabatteras kraftig på olika håll. CDON och Webhallen säljer billiga HD7970 nästan hela tiden.
I mina ögon är 2849 kr väldigt nära normalpris för ett referenskort.
Detta exempel var bara ett sätt för mig att belysa vad jag tycker är ett problem.
Folk som får sina tips raderade kanske drar sig för att posta i tråden i fortsättningen.

Tråden är till för att framförallt visa upp lägsta priser så att ett pris som bevisligen inte är det tas bort låter mer som en självklarhet än något konstigt.

Oavsett om någon haft liknande tidigare kampanjer eller inte, om de kommer ha det i framtiden eller inte, så är det nuvarande lägsta priset på 7970 man kan titta på, och i nuläget verkar de ju inte vara rabatterat ens i närheten så mycket hos någon annan.

Om jag inte minns helt fel så är just Asus 7970 det kort som rabatterats mest redan tidigare och kikar vi på prisjakts graf så verkar den inte riktigt varit nere på den här nivån någonsin tidigare heller.

Jag tror ingen ska behöva känna sig oroad över att få sina inlägg borttagna i tråden om det inte finns en bra anledning bakom beslutet.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Moderator
Moderator

För den som läst fyndtråden och känner sig lockad av CDONs fyndvara intenso intab 8inch så vill jag göra ett litet påpekande.

På fyndvaran listar de 2290 :- som ordinarie pris. (-56%)
Deras egna nypris på produkten är i själva verket fn. 1090 :- nedsatt från 1111 :-.

http://cdon.se/hemelektronik/intenso_intab_8inch_-_obs_fyndva...
http://cdon.se/hemelektronik/intenso_intab_8%E2%80%9D_8gb-177...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

För den som läst fyndtråden och känner sig lockad av CDONs fyndvara intenso intab 8inch så vill jag göra ett litet påpekande.

På fyndvaran listar de 2290 :- som ordinarie pris. (-56%)
Deras egna nypris på produkten är i själva verket fn. 1090 :- nedsatt från 1111 :-.

http://cdon.se/hemelektronik/intenso_intab_8inch_-_obs_fyndva...
http://cdon.se/hemelektronik/intenso_intab_8%E2%80%9D_8gb-177...

Hehe, inte första gången de gör så