Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Skulle precis till att köpa en och vips så var dem slut i lager igen Nån som vet om de kommer fylla på igen och hur länge kampanjen gäller?

Tror någon skrev till i början av september tidigare i tråden, kommer inte ihåg exakt datum, om det angavs.

Permalänk
Medlem

@kronwalled:

nej det är sant men för 4000 SEK tycker jag absolut att man får en mycket prisvärd dator även utan 1080p

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

@kronwalled:

nej det är sant men för 4000 SEK tycker jag absolut att man får en mycket prisvärd dator även utan 1080p

Det håller jag med om. Det var mer generellt sett, pixelkrig på varenda kategori enheter man kan tänka sig (tv, datorskärmar, mobiler, surfplattor, troligtvis mer utveckling på digitala klockor och gpser t o m), förutom bärbara. Det faktum att man måste upp på premium maskiner till premium priser för att få vettig upplösning är löjligt illa. Finns många som endast vill ha det för vanligt arbete, och där behöver man inget värsting grafikkort, som påverkar pris, värme, och batteritid negativt, men det finns helt enkelt inga alternativ i den prisklassen.

Permalänk
Medlem

http://s12.postimg.org/yktif56dp/rabatt.png

Vad är haken med detta erbjudandet? Måste man vara student? Tänker främst på plattan då. Samt har de gratis 2 veckors faktura med klarna?

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/dator/fyndvaror-monitor...

Slarvar NetOnNet med specifikationerna eller är det en sämre version av VG248QE man säljer som inte har 3D-stöd eller inbyggd stereohögtalare? Första gången jag läser att en VG248QE inte har 3D-stöd eller högtalare.

Visa signatur

Mobo: MSI X470 Aorus Gaming WIFI-- PSU: Seasonic 500w
CPU: Ryzen 7 2700x -- RAM: Corsair Vengeance DDR4 16GB
GPU: MSI GTX1080
Skärm: ASUS vg248qe 144hz -- Chassi: Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av MLSK:

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/dator/fyndvaror-monitor...

Slarvar NetOnNet med specifikationerna eller är det en sämre version av VG248QE man säljer som inte har 3D-stöd eller inbyggd stereohögtalare? Första gången jag läser att en VG248QE inte har 3D-stöd eller högtalare.

De har tydligen bytt något lagerhållningssystem och specarna är ganska kassa överlag efter det.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

http://s12.postimg.org/yktif56dp/rabatt.png

Vad är haken med detta erbjudandet? Måste man vara student? Tänker främst på plattan då. Samt har de gratis 2 veckors faktura med klarna?

du behöver inte vara student

vill "varna" folk som tänker köpa skärmen i bilden. det behöver bara vara pyttelite naturligt ljus på skärmen (kan komma från att det blänker från en möbel) så ser du det direkt i skärmen. nästan störande.
och om du har väldigt bra hörsel, om du sitter i ett knäpptyst rum med monitorn på standby så kommer den tjuta en hög ton så fort lampan blinkar.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

du behöver inte vara student

vill "varna" folk som tänker köpa skärmen i bilden. det behöver bara vara pyttelite naturligt ljus på skärmen (kan komma från att det blänker från en möbel) så ser du det direkt i skärmen. nästan störande.
och om du har väldigt bra hörsel, om du sitter i ett knäpptyst rum med monitorn på standby så kommer den tjuta en hög ton så fort lampan blinkar.

Jag har en lampa relativt direkt bakom mig (2m upp från golvet, väggfäst och ca 120cm bakom/bort från skärmen) och jag märker inte av det du beskriver på något sätt alls.

Lyckas f.ö driva samtliga spel jag testat hittills, varav det som är mest krävande är Project Cars på högsta upplösning, med ett MSI 970-kort. Med allt på ultra.

Permalänk
Inaktiv

@MaxB: Vad lirar du mer än Project Cars? Tänkte också införskaffa denna skärm, och sitter också på ett MSI 970-kort nämligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

@MaxB: Vad lirar du mer än Project Cars? Tänkte också införskaffa denna skärm, och sitter också på ett MSI 970-kort nämligen

Jag har kört en hel del Project Cars, lite mindre av Dirty Bomb, Warface, CS:GO, Skyrim, RaceRoom och Fishing planet. Har inte märkt av något lagg eller dylikt alls, det enda jag stött på är något enstaka FPS-drop i Project Cars vid ett tillfälle när det blev extremt mycket men det är inte ens nämnvärt utan nu är jag extremt petig.

Jag läste en del på nätet innan och det var många som spekulerade i att ett 970 aldrig skulle klara att driva tyngre spel på högsta upplösningen med allt på ultra på den skärmen, men jag har inte märkt några bekymmer alls.. jag satt och oroade mig ett tag innan skärmen kom, men helt i onödan

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxB:

Jag har en lampa relativt direkt bakom mig (2m upp från golvet, väggfäst och ca 120cm bakom/bort från skärmen) och jag märker inte av det du beskriver på något sätt alls.

Lyckas f.ö driva samtliga spel jag testat hittills, varav det som är mest krävande är Project Cars på högsta upplösning, med ett MSI 970-kort. Med allt på ultra.

inte för att en lampa är naturligt ljus. har också det och det ser jag inte av.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

Jag tar två tack! Hade egentligen tänkt satsa på 3000MHz ram till min nya dator. Men det gör ju verkligen 0% skillnad i gaming och vanligt datoranvändande.

LinusTechTips förklarar https://www.youtube.com/watch?v=dWgzA2C61z4
https://www.youtube.com/watch?v=iYSG7gWfRTA

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlosxbox82:

Skulle in till elgiganten o köpa damm sugare o sprang på denna o köpte den direkt:

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hemmabio-och-sound...

Sjukt bra ljud som kan jämföras med feta golvhögtalare med bra tryck men ändå väldigt rent ljud, kan garantera att det inte finns bättre för 2700kr efter detta så låter min philips htl 9100 som ett par iphone hörlurar

Mycket bra dammsugar köp!

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Skrivet av oolllee:

Mycket bra dammsugar köp!

Hahahaha ja då jag höll på att dammsuga här hemma så dog den så vi drog till elgiganten och så såg jag erbjudandet o övertalade frugan att vi får tillbaks en del av pengarna om vi säljer våra andra soundbar; )
Kan verkligen rekommendera den till de priset.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Skrivet av Borneteg:

Fick följande sms av Clas Ohlson, tänkte det kanske är någon som hittar något

Vi öppnar vår 200:e butik. Det firar vi med 20% rabatt på hela sortimentet i alla butiker. Endast torsdag 20/8! Webbkod: CO200.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det nån som vet om det på något sätt i detta universum är möjligt att få de där förb*nnade smsen från clas i sjön att sluta komma?! Jag har helt enligt enligt instruktion smsat stoppbegäran ungefär en gång varannan månad i ett par års tid...

Permalänk
Medlem

@barbafant:

Asså, är det ens sant? 200 butiker? de har 81 enligt deras hemsida? jag må ha dålig syn också för jag förstår heller inte vart koden ska printas in när jag skulle testa om detta verkligen funkar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lisborg:

@barbafant:

Asså, är det ens sant? 200 butiker? de har 81 enligt deras hemsida? jag må ha dålig syn också för jag förstår heller inte vart koden ska printas in när jag skulle testa om detta verkligen funkar..

De har butiker i andra länder. Och koden kan knappas in i varukorgen (kupongkod).

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

Kollat lite på Harman Kardon soundbaren, ser väldigt lockande ut men är lite fundersam på om de är bättre än mina Argon 7460A, någon som har testat båda och kan ge lite intryck`?

Permalänk
Medlem

Någon som hittat något intressant på Classe? Ofta fått bilden av att de ska ha ganska bra priser, men de verkar ju vara allt annat än bra, men det kanske var på den gamla goda tiden innan näthandeln boomade.

De mest intressanta prylarna jag hittat (där de redan har lägsta pris):

Motorola moto 360
Logitech G300S
Bosch Tassimo T55
Google Chromecast

Permalänk
Medlem
Skrivet av barbafant:

Är det nån som vet om det på något sätt i detta universum är möjligt att få de där förb*nnade smsen från clas i sjön att sluta komma?! Jag har helt enligt enligt instruktion smsat stoppbegäran ungefär en gång varannan månad i ett par års tid...

enda gången jag beställt från deras hemsida så var man tvungen att uppge nummer och det står att det kan användas i marknadsföringssyfte. men jag kontaktade dom på deras support och sa åt dom att lägga mitt nummer i DNC listan (vilket betyder, ge fan i att kontakta mig)

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Kan tillägga angående Clas Ohlson att rabatten på 20% även gäller i fysiska butiker då det kanske inte riktigt var solklart på hemsidan.

Källa: Supporten via hemsidan intygade att så var fallet.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ullus:

Kollat lite på Harman Kardon soundbaren, ser väldigt lockande ut men är lite fundersam på om de är bättre än mina Argon 7460A, någon som har testat båda och kan ge lite intryck`?

En soundbar brukar i bästa fall inte låta katastrofalt usel men de brukar aldrig låta bra, de är ju en kompakt budgetlösning för de som inte vill ha bra ljudkvalitet utan prioriterar design före funktion.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av chokladtomte:

Skulle precis till att köpa en och vips så var dem slut i lager igen Nån som vet om de kommer fylla på igen och hur länge kampanjen gäller?

Uppdatering: Nu finns de i lager igen! Beställde precis en

Permalänk
Medlem

Angående Clas ohlson: Vet någon om 20% gäller på redan prissänkta varor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjurak:

Angående Clas ohlson: Vet någon om 20% gäller på redan prissänkta varor?

Ja det gör det! Går bra att testa i webbutiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deatlev:

Detta kanske har postats tidigare (om inte är det sjuuukt), men jag orkar inte leta. Det kan väl vara bra att folk ser detta.

NZXT Switch 810 för 699kr. Närmsta billigaste är 1489kr.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1086418

http://www.inet.se/produkt/6911739/nzxt-switch-810-gunmetal
http://www.inet.se/produkt/6911352/nzxt-switch-810-vit

synd att jag inte behöver en ny dator för det där var snyggt som fan

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

synd att jag inte behöver en ny dator för det där var snyggt som fan

Jag funderar själv på att köpa ett eller två då jag bygger system titt som tätt.

Riktigt stort och rymligt också. NZXT's motsvarande Corsair Obsidian.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Uppdatering: Nu finns de i lager igen! Beställde precis en

Beställde en kl 15, och den skickades kl 17 med DHL Express, snabbt och smidigt!

Skickas de från Sverige eller utlandet? Vore väldigt trevligt att få skärmen redan under morgondagen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni som köper Samsung-skärmen. Se till att få den hemkörd till dörren. Jag valde bort det för att jag inte visste när jag skulle vara hemma. En ruggigt stor kartong hamnade hos min lokala tipsbutik. Som tur är fick jag låna en pirra av dem.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Ni som köper Samsung-skärmen. Se till att få den hemkörd till dörren. Jag valde bort det för att jag inte visste när jag skulle vara hemma. En ruggigt stor kartong hamnade hos min lokala tipsbutik. Som tur är fick jag låna en pirra av dem.

Jasså, men borde väl ändå gå in i min V40? Hatar hemleverans nämligen, är aldrig hemma på dagarna.

Skickades från m.sweclockers.com