Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Sapphire Radeon Pulse RX5700 8G OC för 3760:- (1:a klassens fyndvara på Webhallen):
https://www.webhallen.com/se/product/314907-SAPPHIRE-Radeon-P...
Notera att priset är när jag är inloggad, den ligger kanske någon hundring högre annars.

Jag skulle säga några hundringar lägre
Så säkert riktigt bra om du har hög medlemsnivå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rbt:

Jag skulle säga några hundringar lägre
Så säkert riktigt bra om du har hög medlemsnivå

Skickades från m.sweclockers.com

3740 på lvl 10 guld (3999 om jag loggar ut)

Permalänk
Medlem

Elgiganten har ju Fractal Define R6 på rea denna veckan, men de hade x<5 i måndags och de tog slut typ direkt. Finns det någon annan butik som rimligen prismatchar detta? Ska inte bygga ny dator än men gillar chassit och är lite rädd för att det är på väg ut nu när 7:an har släppts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Om någon vill prova true wireless hörlurarlurar för en "billig" peng så finns Motorola VerveOnes TWS ME VIT för 249:- + frakt hos Power.

https://www.power.se/tv-ljud-och-bild/horlurar-och-headset/al...

Jag tror att det är dessa (men är inte helt säker):
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3788830

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4968432

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

3740 på lvl 10 guld (3999 om jag loggar ut)

3660:- på Lvl 14.

MEN, det är exakt vad ett Sapphire 5700XT Pulse såldes för en vecka tidigare under fyndvaror.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Philips PH805 rabatterad igen, 1349:- hos Proshop:
https://www.proshop.se/Hoerlurar-Headset/Philips-Performance-...

Näst billigast på Prisjakt är Computersalg på 1888:-
Ord. pris 1990:-

Enligt min åsikt den mest prisvärda ANC BT over ear hörluren.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur bra är ANC? Jag vill mest stänga ute buller när jag åker buss, har du någon erfarenhet av det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Elgiganten har ju Fractal Define R6 på rea denna veckan, men de hade x<5 i måndags och de tog slut typ direkt. Finns det någon annan butik som rimligen prismatchar detta? Ska inte bygga ny dator än men gillar chassit och är lite rädd för att det är på väg ut nu när 7:an har släppts.

Nej, det finns naturligtvis ingen butik som prismatchar mot produkter som inte finns i lager.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hur bra är ANC? Jag vill mest stänga ute oljud när jag åker buss, har du någon erfarenhet av det?

Jag köpte ett par såna för att se om det kanske gick att hitta ett par vettiga lurar lite billigare än mina Bose QC35, tycker dock inte dom lirar i samma liga vare sig beträffande ANC eller ljud. Dvs ANC verkar knappt märkbar påslagen, den är betydligt effektivare på Bose.

Ang ljudet så är det betydligt mer tryck i basen på Philips men that's it. Ingen bredd i ljudbilden och det känns instängt och otydligt.

Njae är väl mitt betyg så de åker nog i retur synd dock för det extra trycket i basen var trevligt

Men ljud är så individuellt så prova?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hur bra är ANC? Jag vill mest stänga ute buller när jag åker buss, har du någon erfarenhet av det?

Jag har tyvärr inte hunnit prova dem i kollektivtrafik, men har testat med köksfläkten på max hemma och fullt ös i kranen, då gjorde de stor skillnad. På CDON kostar de 1090:- nu med kod, så för det priset går det inte hitta bättre för vad man får.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Jag har tyvärr inte hunnit prova dem i kollektivtrafik, men har testat med köksfläkten på max hemma och fullt ös i kranen, då gjorde de stor skillnad. På CDON kostar de 1090:- nu med kod, så för det priset går det inte hitta bättre för vad man får.

Skickades från m.sweclockers.com

quote postid="18303190" userid="7328" name="Def_Dog"]
Jag köpte ett par såna för att se om det kanske gick att hitta ett par vettiga lurar lite billigare än mina Bose QC35, tycker dock inte dom lirar i samma liga vare sig beträffande ANC eller ljud. Dvs ANC verkar knappt märkbar påslagen, den är betydligt effektivare på Bose.

Ang ljudet så är det betydligt mer tryck i basen på Philips men that's it. Ingen bredd i ljudbilden och det känns instängt och otydligt.

Njae är väl mitt betyg så de åker nog i retur synd dock för det extra trycket i basen var trevligt

Men ljud är så individuellt så prova?
[/quote]

Tack.

Det finns ju inte så många reviews och givetvis är det ett budget alternativ till Sony och Bose. Jag har aldrig gillat Bose designen och Sony lurarna har ju ett designfel som gör att knapparna inte funkar i minusgrader.

Jag kanske ger dom ett försök, beror lite på om jag kan välja utlämningsställe med cdon, har slängt iväg ett mejl till dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Tack.

Det finns ju inte så många reviews och givetvis är det ett budget alternativ till Sony och Bose. Jag har aldrig gillat Bose designen och Sony lurarna har ju ett designfel som gör att knapparna inte funkar i minusgrader.

Jag kanske ger dom ett försök, beror lite på om jag kan välja utlämningsställe med cdon, har slängt iväg ett mejl till dom.

Jag

Det finns en hel del omdömen på Prisjakt, de flesta väldigt positiva. De har sina fläckar, men det har även solen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Det finns en hel del omdömen på Prisjakt, de flesta väldigt positiva. De har sina fläckar, men det har även solen

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog för att Buzzador skickade ut sådana lurar till testpersoner för någon månad sedan, nu kommer alla svar. Vet inte om testexen är gratis längre men det brukar bli väldigt många positiva omdömen då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Det är nog för att Buzzador skickade ut sådana lurar till testpersoner för någon månad sedan, nu kommer alla svar. Vet inte om testexen är gratis längre men det brukar bli väldigt många positiva omdömen då.

Jag har ingen aning om vad Buzzador är, men förstår principen. Det senaste omdömet är av mig, som kom från en Bose 700 (som oturligt nog var ett måndagsexemplar).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Några riktigt bra grafikkortsdeals ? Behöver ha nåt som ersätter mitt 980 som ska in i grabbens dator. När det gäller AMD och RX5700 XT ska man behöva bli avskrämd för problemen med drivers ? Kanske blev lite OT men ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

@Bläjd: Har du panik skulle jag titta på Gigabyte 2060 super på elfynd,
har du tur kan du ju hoppa på ett RX5700 XT, men t.om dom ökar i pris just nu.

Du eller grabben kanske klarar sig utan en månad och ser vad nvidia säger på GTC,
min gissning är att det finns nya kort att köpa till sommaren.
Men bara nyheten kanske kan kicka igång lite cashbacks eller lagerrensningar igen.

Permalänk
Medlem

@pacc jag har lite panik då jag denna vecka behöver på nåt sätt lösa åtminstone ett grafikkort som klarar typ Fortnite ihop med en 6600k. Alternativet är då (enligt mig det bästa) ett nytt vassare kort som är lite mer 1440 p-ish till min burk och 980 till grabbens burk som i detta läge inte ens är byggd då jag inväntar lådan imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

WD Black SN750 NVMe SSD 1TB M.2 i webhallen festival värt?

Vad tycks om WD black SN750 m.2 ssd'n på webhallen? prisvärt?

Länk webhallen:
https://www.webhallen.com/se/product/296882-WD-Black-SN750-NV...

Länk prisjakt:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=5034285

Permalänk
Medlem

Soundbar
Philips HTL3310

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5202603

Verkar som ett bra pris. Jag är själv ute efter en soundbar så här går a vad ni har att säga om den för priset

Visa signatur

Intel i7 9700K 5.0 GHz, Corsair Hydro H115i Pro || Corsair Vengence 3000MHz 16GB || MSI Gaming M5 Z370 || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming 12GB || Samsung EVO 970, 2x EVO 860 || Fractal Design Define R6 TG Blackout

Permalänk
Medlem

Fan missade nog årets fynd på webhallen

"Veckans första facebook-erbjudande är en riktig smällare
Vi har 8 stycken OnePlus Ultimate Festival Kit som innehåller inget mindre än:
1st OnePlus 7T Pro
1st Bose 700
1st UE Megaboom 3 Wireless Bluetooth® Speaker
1st OnePlus mobilskal
1st OnePlus ryggsäck

Allt detta för det förnäma festivalpriset av 6990:- SEK 🥳
Först till kvarn!"

Jobbigt när man inte har push meddelande osv på facebook lätt o missa skit då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fan missade nog årets fynd på webhallen

"Veckans första facebook-erbjudande är en riktig smällare
Vi har 8 stycken OnePlus Ultimate Festival Kit som innehåller inget mindre än:
1st OnePlus 7T Pro
1st Bose 700
1st UE Megaboom 3 Wireless Bluetooth® Speaker
1st OnePlus mobilskal
1st OnePlus ryggsäck

Allt detta för det förnäma festivalpriset av 6990:- SEK 🥳
Först till kvarn!"

Jobbigt när man inte har push meddelande osv på facebook lätt o missa skit då

det var verkligen bra pris, jag fick erbjudande om samma men för 9999 när luren skulle släppas, 3kakor billigare på så kort tid

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ooink:

Vad tycks om WD black SN750 m.2 ssd'n på webhallen? prisvärt?

Huruvida det är prisvärt eller inte beror naturligtvis på användningsområdet. Drar du inte nytta av prestandan är det sisådär 8-900:- slängda i sjön jämfört med en vettig 1TB-disk av annan sort.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Gårdagens tidning, Elgiganten i Skövde. Skynda fynda!

https://i.ibb.co/2vNYL87/Screenshot-20200225-085009-com-whatsapp.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Någon som vet om det bara gäller i Skövde?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Någon som vet om det bara gäller i Skövde?

Var Tom bild på utsidan av Elgiganten i Länna, men dom säger att det är feltryck. Kostar 11k istället...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Någon som vet om det bara gäller i Skövde?

Enl denna tråd:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1587481-prisvard-dator
så gäller det priset inte alls i någon Elgiganten filial.

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Jag har tyvärr inte hunnit prova dem i kollektivtrafik, men har testat med köksfläkten på max hemma och fullt ös i kranen, då gjorde de stor skillnad. På CDON kostar de 1090:- nu med kod, så för det priset går det inte hitta bättre för vad man får.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Baxtex:

quote postid="18303190" userid="7328" name="Def_Dog"]
Jag köpte ett par såna för att se om det kanske gick att hitta ett par vettiga lurar lite billigare än mina Bose QC35, tycker dock inte dom lirar i samma liga vare sig beträffande ANC eller ljud. Dvs ANC verkar knappt märkbar påslagen, den är betydligt effektivare på Bose.

Ang ljudet så är det betydligt mer tryck i basen på Philips men that's it. Ingen bredd i ljudbilden och det känns instängt och otydligt.

Njae är väl mitt betyg så de åker nog i retur synd dock för det extra trycket i basen var trevligt

Men ljud är så individuellt så prova?
[/quote]

Tack.

Det finns ju inte så många reviews och givetvis är det ett budget alternativ till Sony och Bose. Jag har aldrig gillat Bose designen och Sony lurarna har ju ett designfel som gör att knapparna inte funkar i minusgrader.

Jag kanske ger dom ett försök, beror lite på om jag kan välja utlämningsställe med cdon, har slängt iväg ett mejl till dom.

Måste nog backa från mitt tidigare påstående, iaf angående ljudet. Måste ha spelat något med riktigt kasst ljud som inte gav dom rättvisa. ANC verkar inte så pjåkig heller, hade dock velat ha funktionen när man touchar högra kåpan att den växlar mellan ANC ON eller Ambient, inte ANC Off.

En nackdel är dock att dom känns rätt svettiga efter ett tag och rätt bulkiga i jämförelse med QC35.

Men @µiCro hur får du dom för 1090kr hos CDON?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Måste nog backa från mitt tidigare påstående, iaf angående ljudet. Måste ha spelat något med riktigt kasst ljud som inte gav dom rättvisa. ANC verkar inte så pjåkig heller, hade dock velat ha funktionen när man touchar högra kåpan att den växlar mellan ANC ON eller Ambient, inte ANC Off.

En nackdel är dock att dom känns rätt svettiga efter ett tag och rätt bulkiga i jämförelse med QC35.

Men @µiCro hur får du dom för 1090kr hos CDON?

De sålde ut för 1090:- med en kod. Nu är de slutsålda.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Måste nog backa från mitt tidigare påstående, iaf angående ljudet. Måste ha spelat något med riktigt kasst ljud som inte gav dom rättvisa. ANC verkar inte så pjåkig heller, hade dock velat ha funktionen när man touchar högra kåpan att den växlar mellan ANC ON eller Ambient, inte ANC Off.

En nackdel är dock att dom känns rätt svettiga efter ett tag och rätt bulkiga i jämförelse med QC35.

Men @µiCro hur får du dom för 1090kr hos CDON?

Genom denna länken https://cdon.se/hemelektronik/philips-ph805/?utm_source=trade..., dock är den slut i lager men erbjudandet gäller till 8:e mars så håll utkik! Osäker på om de kommer få in den igen, men för 1349:- (hos ProShop) är de fortfarande ett kap.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Samsung 65" Q70R är nedsatt från tidigare 14500-15000kr till ca 13000kr på ett antal återförsäljare. Jag köpte min för 14500 för mindre än en månad sedan så jag ska fara tillbaka och prismatcha, riktigt trevlig TV måste jag säga.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5061158

Samma sits. Betalade 14500 kr för denna fina tv för några veckor sen. Men går butikerna med på att prismatcha retroaktivt? I mitt fall Netonnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SurfersHymn:

Samma sits. Betalade 14500 kr för denna fina tv för några veckor sen. Men går butikerna med på att prismatcha retroaktivt? I mitt fall Netonnet.

De gör det under öppet köp-perioden som är upp till 90dagar(medlem) mot sig själv men inte mot andra butiker vad jag vet?

Permalänk
Skrivet av Ugga:

De gör det under öppet köp-perioden som är upp till 90dagar(medlem) mot sig själv men inte mot andra butiker vad jag vet?

Var i kontakt med Netonnets kundtjänst. Kommer få tillbaka 1500 kr. Sweet.