AMD vs Försäkringsbolaget, ny rättstvist?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

AMD vs Försäkringsbolaget, ny rättstvist?

Jag har, av en ren slump, lagt märke till att AMD:s logga är fruktansvärt lik den som även Försäkringsbolaget använder sig av. Har någon uppmärksammat det här förut? Har det blivit någon konflikt av det tidigare till och med kanske?

Ändrade från "Försäkringsbolaget" till "Försäkringskassan" i rubriken.
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Näsåker
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av Subdubwise:

http://minfil.se/5cd7Y1a2ba

Jag har, av en ren slump, lagt märke till att AMD:s logga är fruktansvärt lik den som även Försäkringsbolaget använder sig av. Har någon uppmärksammat det här förut? Har det blivit någon konflikt av det tidigare till och med kanske?

Jo det har man funderat på, undrar vem som var först? Räddningen är väl att de inte är i samma bransch.

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Ath. 2 X4 645 8GB ram W7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 2st 15,6"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Sep 2005

inte samma branch och då är det inga problem (i svergie!) men skulle amd börja med försäkringar eller försäkrings kassan börja med t.ex. grafikort så skulle vi få problem.

Exempel:

ABBA musik.
ABBA sill.
olika områden, inga problem.

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz | Qpad MK-50 | Deathadder 2013

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Nivius:

inte samma branch och då är det inga problem (i svergie!) men skulle amd börja med försäkringar eller försäkrings kassan börja med t.ex. grafikort så skulle vi få problem.

Exempel:

ABBA musik.
ABBA sill.
olika områden, inga problem.

Det finns ju en välkänd telefon och datortillverkare som gått till angrepp mot tex en tillverkare av skärbrädor och ett matvaruföretag, visst går säkert it företagets prylar att använda som skärbräda när man ska hacka matföretagets äpplen, så man kan ju aldrig veta, de kan ju förväxlas
http://www.technologyblogged.com/apple/apple-takes-aim-at-fan...

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av mrqaffe:

Det finns ju en välkänd telefon och datortillverkare som gått till angrepp mot tex en tillverkare av skärbrädor och ett matvaruföretag, visst går säkert it företagets prylar att använda som skärbräda när man ska hacka matföretagets äpplen, så man kan ju aldrig veta, de kan ju förväxlas
http://www.technologyblogged.com/apple/apple-takes-aim-at-fan...

Man kan ju undra varför jag inte blev förvånad att det var Apple som låg bakom den stämningen också.. Det företaget verkar ju gå mer och mer mot patenttroll än något annat just nu.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Du det heter Försäkringskassan

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Jalle64:

Lätt hänt när försäkringskassan och systembolaget har en så pass stor betydelse i ens liv

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Har också tänkt på detta. Finns dock redan en tråd om samma ämne.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012

AMD hade väl den där loggan före Försäkringskassan.
Har för mig att försäkringskassan bytte namn och logga 2002 eller nåt sånt.

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av huttala:

Man kan ju undra varför jag inte blev förvånad att det var Apple som låg bakom den stämningen också.. Det företaget verkar ju gå mer och mer mot patenttroll än något annat just nu.

De använder Sweichiziska klockor också
http://www.androidnext.de/news/apple-ios6-uhrendesign-von-sch...

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av Subdubwise:

http://minfil.se/5cd7Y1a2ba

IF, Folksam, Trygg Hansa = Försäkringsbolag......

Dator, en till dator, en bärbar dator, en till bärbar dator, en platta - fast den är en dator, o.s.v.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Jalle64:

Skrivet av Tarasus:

IF, Folksam, Trygg Hansa = Försäkringsbolag......

Woops! Se där. I stand corrected.