Lian li PC-V2120B - Fulltower!

Permalänk
Medlem

Lian li PC-V2120B - Fulltower!

Hej igen! Var här för några veckor sen och frågade angående chassi för vattenkylning, fick några förslag dock agerade jag inte på dom.

Dock såg jag nyss att cdon sålde Lian li PC-V2120B för 50% off, vilket blir runt 1700:- med frakt och sweclockers-rabatten. Tycket det var ett grymt pris för ett chassi som skulle passa perfekt för vattenkylning, dock lite stor kanske. Köpte väl chassit utan att riktigt tänka till och undrar nu vad ni tycker om det ?

Cdon länk.
Review.

Reviews säger att den är ganska överprisad, men eftersom den här var ganska billig undrar jag om det var rätt gjort ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk

Verkar bra!
Här är ytterligare en review...
http://www.techpowerup.com/reviews/LianLi/PC-V2120/1.html

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

En videoreview av 3DGameMan:

http://www.youtube.com/watch?v=A3kMS8Yx73g

Tycker det är värt 1700:- faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Verkar vara mer positiv ?

Skrivet av Degenerate:

En videoreview av 3DGameMan:

http://www.youtube.com/watch?v=A3kMS8Yx73g

Tycker det är värt 1700:- faktiskt.

Ja, tror jag stannar med det här chassit.

Tackar för hjälpen till er båda, ska läsa på lite mer och måtta lite. Men tror det kommer fungera.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Avstängd

Så vad tycker du själv? Meningarna bland medlemmar på olika datorforum går oftast isär ganska mycket när det gäller lian-li.

Har ett själv och jag fick betala 4000 kr eftersom jag prompt ville ha ett i silver och fick ta det från Tyskland. Trots att jag betalade 4000 kr är jag jättenöjd med köpet och skulle absolut inte vilja byta. Så för 1700 kr är det rena superfyndet.

Recensionen du länkade till är ju en utav få om inte den enda som är negativ. I alla andra jag läst har det fått mycket bra betyg. Om det är som så att du inte fått hem det ännu så tror jag att du kommer bli överraskad utav hur fin kvalitén och finnishen är när du packar upp lådan, inte många tillverkare som ens kommer i närheten utav lian li när det gäller det.

Visst finns det saker som skulle kunna ha ändrats men o andra sidan så finns det nog det på i stort sett alla chassin som tillverkas och det den ena tycker är jättebra kanske en annan tycker är dåligt. Så hur skall ett chassie kunna hyllas utav alla?

Platsproblem lär du inte få och det är enkelt att skruva i det. Tror du blir supernöjd.

Permalänk
Medlem

Älskar Lian li chassin. Allt annat ser så fruktansvärt billigt och plåtigt ut i jämförelse.

Självklart ska du köpa detta, för priset kan det inte bli bättre. Sugen på att slå till på ett jag också....

Permalänk
Medlem
Skrivet av bingobelle:

Så vad tycker du själv? Meningarna bland medlemmar på olika datorforum går oftast isär ganska mycket när det gäller lian-li.

Har ett själv och jag fick betala 4000 kr eftersom jag prompt ville ha ett i silver och fick ta det från Tyskland. Trots att jag betalade 4000 kr är jag jättenöjd med köpet och skulle absolut inte vilja byta. Så för 1700 kr är det rena superfyndet.

Recensionen du länkade till är ju en utav få om inte den enda som är negativ. I alla andra jag läst har det fått mycket bra betyg. Om det är som så att du inte fått hem det ännu så tror jag att du kommer bli överraskad utav hur fin kvalitén och finnishen är när du packar upp lådan, inte många tillverkare som ens kommer i närheten utav lian li när det gäller det.

Visst finns det saker som skulle kunna ha ändrats men o andra sidan så finns det nog det på i stort sett alla chassin som tillverkas och det den ena tycker är jättebra kanske en annan tycker är dåligt. Så hur skall ett chassie kunna hyllas utav alla?

Platsproblem lär du inte få och det är enkelt att skruva i det. Tror du blir supernöjd.

Jo, den har redan skickats(förvånad att cdon skickade den så fort) och jag kommer att ha kvar den. Vet att Lian li har grym kvalite, det enda var väl att den är lite....stor. Men tänkte att skaffa en 800D först vilket inte är mycket mindre när man kollar måtten.

Skrivet av bknec:

Älskar Lian li chassin. Allt annat ser så fruktansvärt billigt och plåtigt ut i jämförelse.

Självklart ska du köpa detta, för priset kan det inte bli bättre. Sugen på att slå till på ett jag också....

Köp köp! Blir nog aldrig ett bättre pris på den!

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk

Du blir nog mer nöjd med Lian Li chassit än 800D (som jag inte gillar och som dessutom har skitdåligt luftflöde)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Har äntligen fått hem chassit, och kan säga att det bara osar av kvalite. Fick hem det runt 5 timmar sen. Ärligt talat så har jag bara suttit och stirrat, måttat och allt möjligt. Var dock mindre plats för en radiator i taket än jag trodde, hade räknat lite skala på det och fått det till runt 80mm men det var 77mm. Dock så behöver jag bara 73mm så det räcker mer än nog.

Pros
- Sidopanelen, 3 mm tjock aluminium och lås mekanismen är bara att älska.
- Frontpanelen, känns grymt stadigt.
- Fläktkontroll för fyra 3-pins fläktar.
- Mycket som är skruvat och är lätt att ta löst.
- Löstagbar moderkortsplåt.
- Fullt aluminium chassi.
- 140 mm fläktarna var ljudlösa runt 700 rpm.

Cons
- Moderkortsplåten är något tunn, vilket isig kan leda till vibrationer inom chassit.
- Kunnat vara mer plats för kabeldragningen, men det är inte exakt ovanligt med Lian li chassin.
- Ljudisoleringen är något tunn.
- 120 mm fläktarna var något högljud både på lägre rpm och högre.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohanFalk:

Har äntligen fått hem chassit, och kan säga att det bara osar av kvalite. Fick hem det runt 5 timmar sen. Ärligt talat så har jag bara suttit och stirrat, måttat och allt möjligt. Var dock mindre plats för en radiator i taket än jag trodde, hade räknat lite skala på det och fått det till runt 80mm men det var 77mm. Dock så behöver jag bara 73mm så det räcker mer än nog.

Pros
- Sidopanelen, 3 mm tjock aluminium och lås mekanismen är bara att älska.
- Frontpanelen, känns grymt stadigt.
- Fläktkontroll för fyra 3-pins fläktar.
- Mycket som är skruvat och är lätt att ta löst.
- Löstagbar moderkortsplåt.
- Fullt aluminium chassi.
- 140 mm fläktarna var ljudlösa runt 700 rpm.

Cons
- Moderkortsplåten är något tunn, vilket isig kan leda till vibrationer inom chassit.
- Kunnat vara mer plats för kabeldragningen, men det är inte exakt ovanligt med Lian li chassin.
- Ljudisoleringen är något tunn.
- 120 mm fläktarna var något högljud både på lägre rpm och högre.

Känner igen det där. Chassit är så mäktigt att man bara sitter och beundrar ett tag innan man provar att skruva bort, flytta o ändra. Möjligheterna är enorma. Själv hängde jag tex om dörren och blev riktigt imponerad utav hur tung och solid den är.

Att det skulle vibrera i moderkortsplåten tror jag inte att du behöver oroa dig för. I mitt vibrerar det ingetting. Alla prylar är ju desutom vibrationsdämpade, till o med hjulen.

Kan hålla med om att ljuddämpningen är ganska tunn men har provat med mycket tjockare och det blev i stort sett ingen skillnad alls. Viktigaste är nog att det är ljuddämpning som är ordentligt limmad som originalet är. Man får nog plats med en riktigt fet 360 rad i toppen. Moderkortet ligger ju lite mer innåt så även om radioatorn är supertjock så går den nog förbi moderkortet. Har tänkt att köpa en 64mm radiator o ser inget problem med det.

Det jag skulle vilja ha sett är bättre vibrationsdämpare till hårddiskburen, inte för att de är direkt dåliga för de är ganska mjuka men kunde ha varit lite tjockare i riktigt mjukt silicon eller liknande. Efter 1 år med chassit är jag fortfarande lika nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bingobelle:

Man får nog plats med en riktigt fet 360 rad i toppen. Moderkortet ligger ju lite mer innåt så även om radioatorn är supertjock så går den nog förbi moderkortet. Har tänkt att köpa en 64mm radiator o ser inget problem med det.
.

Trodde också det, men den efter allt måttande så kommer den slå i minnes platserna. Men det beror väl på vad för moderkort man har.

Skrivet av bingobelle:

Det jag skulle vilja ha sett är bättre vibrationsdämpare till hårddiskburen, inte för att de är direkt dåliga för de är ganska mjuka men kunde ha varit lite tjockare i riktigt mjukt silicon eller liknande. Efter 1 år med chassit är jag fortfarande lika nöjd.

Tänkte inte riktigt igenom det, eftersom dom ej kommer användas. Använder två Scythe Himuro som kommer moddas in någonstans, lite undangömt.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Hur många radiatorer får man in i detta chassi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Trodde också det, men den efter allt måttande så kommer den slå i minnes platserna. Men det beror väl på vad för moderkort man har.

Tänkte inte riktigt igenom det, eftersom dom ej kommer användas. Använder två Scythe Himuro som kommer moddas in någonstans, lite undangömt.

Se till att slänga upp ett snyggt och utförligt galleri(+40 bilder)!

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av borz:

Hur många radiatorer får man in i detta chassi?

en 360 i toppen, en 120 där bak o en 280 i fronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bingobelle:

en 360 i toppen, en 120 där bak o en 280 i fronten.

Fronten med en 280mm kommer antagligen kräva att du tar bort hårddisk fästet i botten, vilket är pop-nitad. Inte något större problem, men bara så ni vet att lite modifikation krävs.

Skrivet av Sheik Yerbouti:

Se till att slänga upp ett snyggt och utförligt galleri(+40 bilder)!

Om jag får tag på en systemkamera, annars så kommer det någon inte hända.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.