Permalänk
Avstängd

Psp Moddning X 2

Jaha jag moddade till mitt agg !

Det var inte så svårt men tycker om att dela med mig av lite bilder till er ! samt som en lättare guide kan man kalla denna åxå !
MODDNINGS UTRUSTNING

Mitt agg med skalet bortskruvat

Bort med fläkten som är i den sitter ansluten med 3pins så det var ett enkelt byte

Sedan montering av nya fläkten

Permalänk
Avstängd

Sätt fast de dubbehäftande tejpen !

på med plexi locket

Resultatet !

tycker det blev bra resultat & snyggt vad tycker ni ?

Permalänk
Medlem

snyggt! så där vill jag också göra ju:) *börjar meka*

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem

blev den tystare då? Måste dämpa min jevel

Permalänk
Avstängd

knäpp tyst !

Permalänk
Medlem

ja din dator låter ju inte mer än 2db så och dina hårddiskar ger inte ifrånsig nåt ljud.

ontopic Tycker inte att en bit akrylplast och en fläkt med ljusdioder gör någonting. Om det ens ska kallas modifiering kan diskuteras. Resultatet var väl ok iaf.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
ja din dator låter ju inte mer än 2db så och dina hårddiskar ger inte ifrånsig nåt ljud.

ontopic Tycker inte att en bit akrylplast och en fläkt med ljusdioder gör någonting. Om det ens ska kallas modifiering kan diskuteras. Resultatet var väl ok iaf.

MODIFIERING : Att förändra orginalutförande !

by the way : allt jag postat har du kritiserat så kom till bevis med ett av dina modd's då !

Permalänk
Avstängd

*off topic*
kan inte rå för att jag jagar 0 db i ljudnivå !

Permalänk
Medlem

Min låter som ett kärnkraftverk som drivs med luft... vill ha tystare dator..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drone2of8
*off topic*
kan inte rå för att jag jagar 0 db i ljudnivå !

Det är ju inte så jävla svårt, bara stäng av skiten...

Sen så är det ju rätt omöjligt, 2db har man beskrivit som ljudet ifrån ett pulsslag i hjärtat, och det är ju rätt lite. Eller?

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Avstängd

den snyggaste moddningen som kompleteras nu är att placera in 3st 80mm fläktar i toppen på chassit, fläktarna reagerar på uv ljus så att ett uv ccfl placeras under det ger en snygg effekt åxå !

Permalänk
Medlem

Det ser då förjävligt ut i ditt chassie iaf.

Permalänk
Medlem

Snyggt! Jag gillar ljuset från fläkten! Vad är det för fläkt och var är den inhandlad?

btw sitter inte plexit lite för långt ner? det ser så ut på en av bilderna

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Drone!

Visa signatur

Jag vet att du inte kan, men om du hade kunnat hur hade du gjort då?

Permalänk
Avstängd

w1perv : tackar det är mitt server case så det ser fan ut.
wannabe & Razor : tackar.. plexit passade inte helt på agget tyvär.
fläklten i agget har jag fått från fanner kolla mer på http://www.pcdreams.nu/guides/pspmodd1.php

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drone2of8

MODIFIERING : Att förändra orginalutförande !

by the way : allt jag postat har du kritiserat så kom till bevis med ett av dina modd's då !

Hehe jo, men det är väl mest därför att du skrev att du skulle mäta upp din dator till 0-2db. Om du skulle mäta ljudet på en seagate barracuda IV som är den tystaste disken som finns efter Cuda V. Så skulle du få ca 40dba på instrumentet på 1 meters avstånd. Dom tystaste datorerna är nog märkesdatorer som dell med mera faktiskt. dom låter väl 40-45dba totalt vilket är mycket litet.

Ang moddning så ska jag troligtvis dra igång ett phase change bygge snart 1/3 eller 1/4 hp kompressor R290 som kylmedie och bygga ett eget chassi till det. Men det lär dröja ett tag.

visst är din mod en modifikation, men alla har inte samma smak av vad som är snyggt.

Permalänk
Avstängd

det bygget vill jag se !

Permalänk
Medlem

WOW! Ett plexi!
Ger nätagget mer ström nu?!

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black