Köpa Bärbar till WoW , Tips?

Permalänk
Medlem

Köpa Bärbar till WoW , Tips?

Hello

Nu är det så att jag bestämmt mig att börja spela World Of Warcraft.
är i behöv av en ny dator och vill ha en bärbar...
Nu till nästa fråga:

Någon som har tips osv till vilken data man kan välja , har ingen fast budget men allt mellan 6-10000:- Datorn behöver inte klara spelet på ULTRA inställningar, men vill väldigt gärna att den ska klara normala utan lagg osv.

Sen om man ska sätta in en ssd hårddisk i en bärbar, är det lätt och finns där plats?

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att de flesta laptops för 6k eller mer som har riktiga grafikkort och inte HD 4000 chippet fixar WoW hyfsat bra. Sen finns det ju flera som kommer med SSD förinstallerat. Resten är nog tycke och smak, själv tycker jag Samsungs är rätt så fina.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

kan inte riktigt bestämma mig finns så många och olika haha ...

Jo men finns inte jätte många i prisklassen med ssd, för de jag har hittat har endast 20 max 30gb ssd hårddisk , vilket blir litet eftersom operativsystemet plus wow..

Permalänk

http://www.deviltech.de/deviltech.php/sid/a70d938bd0e18553075...

kan du konfigurera vilt med de olika versionerna till nått som passar dig.

använd inte google translate. den fuckar upp så att sidan inte fungerar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket, men har du beställt därifrån någon gång ?
vill helst beställa från en svensk sida

Permalänk

har personligen aldrig beställt där men hört flera här på forumet som rekomenderat den sidan i liknande trådar så antar att de provat.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Okej, nja men hoppar nog det , vill bara hitta en data som ska klara det på helt okey inställningar ingen super dator
men vet ej vilka grafikkort osv som är bra

Permalänk
Medlem

http://www.billigteknik.se/sv/gaming/7078-hp-pavilion-dv6-6c2...

den datorn plus att jag byter ut hårddisken till en ssd och får den andra som extern..
är det värt pengarna klarar den wow ?

Permalänk
Medlem

Se helst till att det är ett gforce kort (wow favoriserar nvidia)

har ett 640m le som klarar high, shadows off på 40-50 fps, ultra 25-30 sedan ökar dessa markant vid OC.

Så hittar du en dator med 640m eller högre så är det ett plus.

Min dator är fujitsu nh532 I7 varianten (finns en med i3)
Som var extremt prisvätd här ett tag, nu ligger den på 7000 igen, så det går nog att få bättre speccs för 7tkr, (icke ett Le kort t.ex)

kan kolla upp några alternativ när jag har tillgång till datorn.