120GXP Problem, Hjälp snälla

Permalänk
Medlem

120GXP Problem, Hjälp snälla

Igår fick jag hem mina efterlängtade datordelar : )
Hursomhellst,, allting fungerade fint, tills windows 98 skulle in. När installationen var färdig och datorn skulle starta, stog det bara disk boot failure, press the enter key. Jag hadde tänkt mig att windows skulle köra igång. Kan vara värt att nämna att jag ändrade så att datorn skulle starta från hårdissken, när win var/inte var installerat. Aha tänkte jag, stoppa in en startdiskett och gick in i fdisk. Där står det att båda partitionerna var fulla till 100%(En 80gb's disk fylld av en windows skiva??). Jag tänkte ta bort C partitionen(med windows) men det gick inte, för det FANNS "logiska dos-enheter". Dom logiska dos enheterna gick inte heller att ta bort, för att dom INTE fanns. Fick en känsla av att datorn skulle i väggen. Efter en lång tids sittande, har jag på ett konstigt vis räddat den första partitionen. Jag var sedan tvungen att klona min brors hdd till min, så nu har jag windows. Och nu kommer vi till min fråga: Hur ska jag rädda dom resterande 3/4'a av min hdd, eftersom jag inte kan formatera igen, inte kan ta bort partitionen. Hjälp min någon vänlig själ!!!

Om ni nu har hängt med i min komplicerade post,, kanske ni förstår hur jag känner mig, efter ca 10h sittandes i sträck, krossade förhoppningar, konsolspelande, självmodstankar osv.. PÅ SJÄLVASTE NYÅRSAFTON.

Permalänk
Medlem

nolla hela disken med DFT, finns på ibms hemsida.

Permalänk
Medlem

Wow, coolt, måste pröva *smaskens*
thx dude, min första post på swec får anses som lyckad : D

Permalänk
Medlem

om du inte hittar så har du en länk här:
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm
den översta där, Drive Fitness Test (version 3.20), ska du tanka.