Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Akepouchen:

Kör man mot alla andra då, eller är det som på FS att man måste gå in på en server?

Du behöver inte göra något utan så fort du startar programmet så hamnar du automatiskt i Eu 1 Servern och sen är du med och kör med andra

Permalänk
Skrivet av anon115862:

Du behöver inte göra något utan så fort du startar programmet så hamnar du automatiskt i Eu 1 Servern och sen är du med och kör med andra

Var ifrån laddar man ner det? Kostar det något extra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Var ifrån laddar man ner det? Kostar det något extra?

http://alpha.ets2mp.com

Bara ladda ner och installera det. Kostar inget.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av Goteborgan:

http://alpha.ets2mp.com

Bara ladda ner och installera det. Kostar inget.

Tackar då ska jag testa det sen.

Permalänk

Någon som har testat spela ETS med/på Ps3 dosan? Om det går vill säga och om det går hur är det? Och hur installerar men den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Någon som har testat spela ETS med/på Ps3 dosan? Om det går vill säga och om det går hur är det? Och hur installerar men den?

Polaren kör med PS3 kontrollen, så det går. Men vet faktiskt inte hur man installerar den, finns nog många guider på nätet.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Någon som har testat spela ETS med/på Ps3 dosan? Om det går vill säga och om det går hur är det? Och hur installerar men den?

Jag kör med det, går skitsmidigt samt det är bra känsla med den. Googla bara typ "how to play with ps3controll" så finns det många guider.

EDIT: DS3 tools heter programmet. Ladda först ner programmet, installera drivrutinerna välj XBOX 360 inställningar (funkar bäst). Sedan "Enable controll" så får du ställa in inställningar i ETS2 sedan.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Jag kör med det, går skitsmidigt samt det är bra känsla med den. Googla bara typ "how to play with ps3controll" så finns det många guider.

EDIT: DS3 tools heter programmet. Ladda först ner programmet, installera drivrutinerna välj XBOX 360 inställningar (funkar bäst). Sedan "Enable controll" så får du ställa in inställningar i ETS2 sedan.

Ok då ska jag testa det..

Permalänk

Vad ska jag skriva/lägga in här? Försöker fixa till MP
Det står så här ( Please select your ETS2 directory)

Permalänk
Medlem

små mysigt spel faktiskt.
skönt å kunna slö spela.

Några mods som man bör ha?
drog ner MP modden, men den är tydligen inte uppdaterad.
får felmeddelande att jag har fel version, kräver 1.9.** medans den på steam är 1.10.**

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

små mysigt spel faktiskt.
skönt å kunna slö spela.

Några mods som man bör ha?
drog ner MP modden, men den är tydligen inte uppdaterad.
får felmeddelande att jag har fel version, kräver 1.9.** medans den på steam är 1.10.**

Steam har väl den senaste på 1.9.** Vilket jag har iallafall laddat ner ifrån Steam. Så att du inte hittar det förstår jag ej?

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Steam har väl den senaste på 1.9.** Vilket jag har iallafall laddat ner ifrån Steam. Så att du inte hittar det förstår jag ej?

hittar vad?

laddade ner multiplayer modden.
den kräver 1.9 och mitt är 1.10 via steam.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

ETS 2 är uppdaterad version 1.9.** Vilket jag har iallafall.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

...
skriver igen då....

mitt är 1.10, dvs högre än 1.9.
men MP modden kräver 1.9 (dvs antagligen hittar den inte att jag har nyare version än vad det kräver)

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Toivo83:

...
skriver igen då....

mitt är 1.10, dvs högre än 1.9.
men MP modden kräver 1.9 (dvs antagligen hittar den inte att jag har nyare version än vad det kräver)

Faktum är att 1.10 är inte högre än 1.9. 1.9 får du om du har ETS 2 och Expansionen ''Going East''.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

hittar vad?

laddade ner multiplayer modden.
den kräver 1.9 och mitt är 1.10 via steam.

Jag har det problemet med, funkade hur bra som helst igår. Fick högerklicka och ta egenskaper på ets2 och under "Beta" så tog jag "1.9.24". Den laddade ner 109 MB och sen funkade det bra.

EDIT:

Kom en patch till Steam i natt, så kan ha varit det som har fått ets2 att spöka.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Köpte ETS 2 + Expansionen.

står på steam iaf:

ETS2 update 1.10
http://steamcommunity.com/games/227300/announcements/detail/1...

Får testa det.

Btw några mods som man bör lägga ett getöga på?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Aha. Nu fick jag det uppdaterat till version 1.10.1. Så ja inte vet jag men Steam har tydligen precis uppdaterat ETS 2.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Skrivet av Akepouchen:

Vad ska jag skriva/lägga in här? Försöker fixa till MP
Det står så här ( Please select your ETS2 directory)

Vad ska jag skriva?? Ska jag bara välja Mappen eller? Men den hittar jag inte!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Vad ska jag skriva?? Ska jag bara välja Mappen eller? Men den hittar jag inte!!!!

Du hittar ETS 2 i "Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2"

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Köpte ETS 2 + Expansionen.

står på steam iaf:

ETS2 update 1.10
http://steamcommunity.com/games/227300/announcements/detail/1...

Får testa det.

Btw några mods som man bör lägga ett getöga på?

Gjorde exakt samma igår och undrar exakt samma sak, vilka mods skall man ha?

Permalänk
Skrivet av Goteborgan:

Du hittar ETS 2 i "Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2"

Tack nu fick jag in det. MEN när jag skule starta upp det står det att jag måste ha ETS2 1.9.24.1s och hur får man den?? Jag har ju 1.10.1s som steam har uppdaterat själv åt mig.... Kan man gå tillbaka en patch??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Tack nu fick jag in det. MEN när jag skule starta upp det står det att jag måste ha ETS2 1.9.24.1s och hur får man den?? Jag har ju 1.10.1s som steam har uppdaterat själv åt mig.... Kan man gå tillbaka en patch??

I steam, högerklicka på ets2 och ta egenskaper, under "Betas" så ta "1.9.24". Så fick jag göra.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av Goteborgan:

I steam, högerklicka på ets2 och ta egenskaper, under "Betas" så ta "1.9.24". Så fick jag göra.

Nu har jag gjort så MEN igen så strular det för mig.... När jag går in på MP och laddar upp min gubbe står det att det inte går för den är sparad i 1.10 ???? Hur gör man då? Någon vänlig själ som har något tips

Permalänk
Medlem

Hallojt.

Måste man ha Steam versionen av ETS2 för att köra multiplayermodden?

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Hallojt.

Måste man ha Steam versionen av ETS2 för att köra multiplayermodden?

Ja, det måste du.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Ja, det måste du.

Ok.
Ska lägga till det i Steam då.
Går det att lösa utan att avinstallera hela spelet och sen ladda ner från Steam.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Skrivet av Lindahl:

Ok.
Ska lägga till det i Steam då.
Går det att lösa utan att avinstallera hela spelet och sen ladda ner från Steam.

Ja, men du kommer ha dubbla installationer.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Ok.
Ska lägga till det i Steam då.
Går det att lösa utan att avinstallera hela spelet och sen ladda ner från Steam.

Du kan backup'a ETS2 mappen i Mina dokument, och sen avinstallerar du spelet. Sedan bara installera det från Steam.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Du kan backup'a ETS2 mappen i Mina dokument, och sen avinstallerar du spelet. Sedan bara installera det från Steam.

Får se hur jag ska göra.
Sist jag gjorde en ominstallation så fick jag börja från början.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.