Permalänk
Medlem

Tema Militär - Bygglogg

Edit 11-05. Min systemkameras minneskort är kaputt. Men systemet har läcktestats i 24h och inte en droppe har försvunnit. Skriver detta inlägg från en färdig dator Bilder får ni vänta lite på

För att klara upp det hela - detta är en bygglogg från kartong till funktionerande (och självklart moddad) dator med vattenkylning.

Inspirerad av Moderkortets utseende jagade jag rätt på militärliknande komponenter och resultatet finner ni nedan.

Systemkamera kommer användas för uppdateringar efter mjukvaran är installerad i bygget (Bild 11 och neråt)

Komponenter

i7 3770k
Sabertooth z77
Crucial 16gb 1600mhz
Samsung 830 ssd (256gb)
Någon mekanisk 1tb.
Evga Gtx 670 Ftw edition (680 pcb)
Be quiet 680w gold.
Corsair Vengeance C70 Military Green

Vattenkylningen
2st Ek Xt240 rad.
Ek D 4.0 Pump
Phobya Balancer 150 res
Gtx 680 acetal Gpu block
Ek Supremacy Cpu block
7st Gentle typhoon 1150rpm.

Tema Militär - Bygglogg

Permalänk
Medlem

Ska dela med mig av detta till min militärtokiga vän!

*+1 för att du heter Schering, tillräckligt nära Scherling för att jag ska vara nöjd*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Ska dela med mig av detta till min militärtokiga vän!

*+1 för att du heter Schering, tillräckligt nära Scherling för att jag ska vara nöjd*

Ska skriva upp namnbyte på listan

Edit 18.13.

Blev sent efter alla drivrutiner and whatnot. Vattenkylningen flyger på imorgon

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, ska du modda det eller är det klart? Shyssta delar har du köpt iaf, väntar med poängsättning.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Jag fattar inte, ska du modda det eller är det klart? Shyssta delar har du köpt iaf, väntar med poängsättning.

Kanske vart lite oklar i det hela, tack för att du påpekar det.

Detta är en bygglogg, för tillfället så sitter jag på test stadiet. Jag vill se att alla delar fungerar som de ska innan jag bryter mot garantin och trycker på vattenblock och dylikt.
Väldigt långt från klar med andra ord.

Permalänk
Medlem

ser lovande ut! ska följas!:) får betyg senare !:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezzu:

ser lovande ut! ska följas!:) får betyg senare !:)

Kul
Lägger väl antagligen upp något galleri med färdiga produkten senare så att man får något rättfärdigt betyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fusy:

Kul
Lägger väl antagligen upp något galleri med färdiga produkten senare så att man får något rättfärdigt betyg.

jaa!:) betyg sätter när jag ser lite mer resultat:)

Permalänk
Avstängd

Bra jobb, finns inget att klaga över. Skulle också ha ett liknande chassi innan jag bytte, men den fanns inte i lager då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Bra jobb, finns inget att klaga över. Skulle också ha ett liknande chassi innan jag bytte, men den fanns inte i lager då.

Chassit är helt underbart enligt mig
Finns endast en nackdel - utrymme för topradiator. Var ett helvete att passa in den med just ett sabertooth moderkort vars thermal armor tar upp otroligt mycket plats

Och tack

Permalänk
Medlem

Gillar idén med att sätta hårddiskburen där 5.25" är

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fusy:

Chassit är helt underbart enligt mig
Finns endast en nackdel - utrymme för topradiator. Var ett helvete att passa in den med just ett sabertooth moderkort vars thermal armor tar upp otroligt mycket plats

Och tack

Sant, förvårnandsvärt många chassin som har plats för radiator i toppen har lite utrymme mellan top och moderkort. Jag har också en stor kylfläns på mitt moderkort vilket gör det svårt att ha tjock radiatorer och fläktar i mitt chassi.

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt bygge! Har exakt samma chassi och kommer följa denna logg med intresse!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Sant, förvårnandsvärt många chassin som har plats för radiator i toppen har lite utrymme mellan top och moderkort. Jag har också en stor kylfläns på mitt moderkort vilket gör det svårt att ha tjock radiatorer och fläktar i mitt chassi.

Iofs är ju 90% av alla chassin ute på marknaden anpassade för luftkylning och det börjas först nu finnas utrymmer för motsvarande h100 osv. Men men, allt fungerar så länge man har skruvdragare och buntband!

Skrivet av Kr^PacMan:

Trevligt bygge! Har exakt samma chassi och kommer följa denna logg med intresse!

Kul att du gillar det! Blir färdigställning imorgon då det vart ett jäkla massa spring på dagen - kommer uppdatera mot kvällen om allt går 100% enligt planen (önsketänkande).

Permalänk
Medlem

Om du inte ska ha en fläkt i bakkant tycker jag att du borde montera på någon typ av täckplåt, glillar verkligen inte tomma fläktplatser

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Om du inte ska ha en fläkt i bakkant tycker jag att du borde montera på någon typ av täckplåt, glillar verkligen inte tomma fläktplatser

Funderar på att beställa lite fler fläktar senare, håller med dig om att en tom fläktplats skär i ögonen

Permalänk

Snyggt Funderar faktist starkt själv på att fixa block till mina 2 kort.

Kolla gärna min bygglogg och kommentera (btw samma moderkort )

http://www.sweclockers.com/galleri/10463-dator-bygge-tema-sva...

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Hehe ja gillar in blogg .. dina komentarer till bilderna är sköna

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T