Microsoft Surface RT

Permalänk
Medlem

Går det att välja mellan t.ex. tyska och engelska som huvudspråk på plattan oavsett vart den är köpt?

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Skrivet av betan:

Kom på att jag kanske borde göra det tydlgiare:
Shipping address funakr sverige
Men på Billing Address, måste jag fylla i en UKadress.
Hade hellre haft tangentbord från UK, så testar med någon brittisk adress, får väl bli tyskladn som du sger annars.

Ok, nu har jag adress där också så osäker, men borde fungera som på vissa andra ställen, dvs skriv in så närma din egen adress som möjligt men med fel land så ska det gå igenom ändå.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Ok, nu har jag adress där också så osäker, men borde fungera som på vissa andra ställen, dvs skriv in så närma din egen adress som möjligt men med fel land så ska det gå igenom ändå.

Okej, efter många försök gick den igenom till slut.
Hoppas de skickar den också och inte stopapr det av någon anledning.

Tack

Permalänk
Skrivet av betan:

Okej, efter många försök gick den igenom till slut.
Hoppas de skickar den också och inte stopapr det av någon anledning.

Tack

Har betalningen godkänts ska det inte vara några problem. Räknar med att du får den på dörren mitt i veckan.

Paprikum: Nja, de som säljs i Europa kommer med Engelska, Franska och Tyska förinstallerat. De som säljs i USA har Engelska, Franska och Spanska. Men det finns languagepacks att ladda ned för ytterligare språk så ska inte vara några problem.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

De har tydligen inte skickat den än

Permalänk
Skrivet av betan:

De har tydligen inte skickat den än

Inte? Har du fått det bekräftat från supporten? Gav de någon anledning till varför? Andra som beställde ungefär samtidigt fick sina igår och idag.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Inte? Har du fått det bekräftat från supporten? Gav de någon anledning till varför? Andra som beställde ungefär samtidigt fick sina igår och idag.

pratade med de nyss...
Hon sa att jag ska få.mejl när det är skickat och att det ska skicka denna eller nästa vecka.
Inte så givande med andra ord.
Antar att jag får vänta till måndag innan jag provar igen

Ingen anledning om varför

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag beställde min förra torsdagen och igår kom FedEx killen och skulle lämna paketet, självklart var man inte hemma... Men att man ska få mail är inte helt säkert, jag har fortfarande inte fått veta av MS att de skickat min platta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludee:

Jag beställde min förra torsdagen och igår kom FedEx killen och skulle lämna paketet, självklart var man inte hemma... Men att man ska få mail är inte helt säkert, jag har fortfarande inte fått veta av MS att de skickat min platta.

Ja, det är typiskt :/
Beställde du från UK eller tyskland?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av betan:

pratade med de nyss...
Hon sa att jag ska få.mejl när det är skickat och att det ska skicka denna eller nästa vecka.
Inte så givande med andra ord.
Antar att jag får vänta till måndag innan jag provar igen

Ingen anledning om varför

Frågan är om de du pratade med vet vad som händer. Du kan mycket väl ha träffat på en ordentlig supportarbetare, men de [Microsoft Store] har haft väldiga logistikproblem med Surface leveranserna. MS Store är/var helt enkelt inte vana att sälja hårdvara samt att fabriken till en början inte kunnat leverera vad de lovat när de sagt.

Jag fick en leverans igår, beställd i Fredags, skickad Måndag. Fortfarande UPS Saver, så jag går ur ifrån att det är Tyskland som envisas med FedEx. Om du bor på mindre ort tar FedEx en dag längre inom Sverige, bor du på mindre ort norrut i landet tar det 2 dagar längre. I båda fallen är det Posten som levererar paketet åt FedEx. Ingen av mina leveranser så långt har bekräftats via email per automatik utan jag har fått trackingnummer skickat manuellt av faktiska MS anställda (till skillnad från större mängden MSStore support som är inhyrda).

Om du fortfarande inte fått leverans idag kan du skicka ordernummer/detaljer i ett PM till mig så ska jag försöka rota fram vad som händer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Avstängd

Det verkar vara en del barnsjukdomar på RT plattorna:
http://www.idg.se/2.1085/1.477062/microsoft-surface-har-wifi-...
http://www.zdnet.com/microsoft-admits-surface-keyboard-splitt...

Så att vi i Sverige får vänta lite kanske inte är en nackdel.
När de väl kommer hit brukar sånt vara fixat.
Tyskar, Engelsmän och Amerikanerna får vara de första försökskaninerna.

Permalänk

postade telefonnummer I den andra traden som ar vart att ge ett forsok..

Ms store Support (Eng).
+44 2076601135

sjukt hjalpsamma, bara ange ordernummer och lite anna "verifiering"

Permalänk
Medlem
Skrivet av helas:

postade telefonnummer I den andra traden som ar vart att ge ett forsok..

Ms store Support (Eng).
+44 2076601135

sjukt hjalpsamma, bara ange ordernummer och lite anna "verifiering"

Annat telefonnummer än det jag prova igår.
Får väl testa det ikväll!

Skrivet av emigrating12:

Frågan är om de du pratade med vet vad som händer. Du kan mycket väl ha träffat på en ordentlig supportarbetare, men de [Microsoft Store] har haft väldiga logistikproblem med Surface leveranserna. MS Store är/var helt enkelt inte vana att sälja hårdvara samt att fabriken till en början inte kunnat leverera vad de lovat när de sagt.

Jag fick en leverans igår, beställd i Fredags, skickad Måndag. Fortfarande UPS Saver, så jag går ur ifrån att det är Tyskland som envisas med FedEx. Om du bor på mindre ort tar FedEx en dag längre inom Sverige, bor du på mindre ort norrut i landet tar det 2 dagar längre. I båda fallen är det Posten som levererar paketet åt FedEx. Ingen av mina leveranser så långt har bekräftats via email per automatik utan jag har fått trackingnummer skickat manuellt av faktiska MS anställda (till skillnad från större mängden MSStore support som är inhyrda).

Om du fortfarande inte fått leverans idag kan du skicka ordernummer/detaljer i ett PM till mig så ska jag försöka rota fram vad som händer.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!
Återkommer ikväll med hur det ser ut då.
Beställde från england till Sverige så antar att problemet ligger där, men tycker att de borde sagt något om det när jag pratade med dem...

Permalänk
Medlem

Angående wifi-problemet så har jag inte haft det problemet överhuvudtaget med min Surface. (Som jag för övrigt är mycket nöjd med.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Ja, det är typiskt :/
Beställde du från UK eller tyskland?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag beställde min från tyskland men paketet kom från MS netherlands

Skrivet av Larre77:

Angående wifi-problemet så har jag inte haft det problemet överhuvudtaget med min Surface. (Som jag för övrigt är mycket nöjd med.)

Har inte heller något problem med mitt wifi utan allt fungerar klockrent

Permalänk
Medlem

Ringde idag igen...
De visste inte varför det tog längre tid(gissade att det var på grund av att den skulle skickas till Sverige) men att dne borde skickas nu i veckan om kommer.
De ska tydligen ringa mig när de skickar den.
Så låter ju nästan bra iaf.

Permalänk

Någon som vet förresten när svenskt språkpaket kan tänkas dyka upp, googlat lite men noll resultat dessvärra

Permalänk
Medlem

Hur är det med appar? Finns det några fina spel än förutom cut the rope?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Fick precis shipping confirmation på min mejl \o/

Permalänk
Skrivet av betan:

Fick precis shipping confirmation på min mejl \o/

Grattis 😊

Ofantligt lång tid det tog för dig då, var den på lager när du beställde?

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Det som får mig att tveka att klicka på köpknappen är videostödet... AVI, MKV t.ex. verkar vara kört, eller?
Vilka andra funktionsbrister fick er att tveka och vilka fördelar fick er att till slut välja denna framför en android-plata t.ex?

Permalänk
Skrivet av erCon:

Det som får mig att tveka att klicka på köpknappen är videostödet... AVI, MKV t.ex. verkar vara kört, eller?
Vilka andra funktionsbrister fick er att tveka och vilka fördelar fick er att till slut välja denna framför en android-plata t.ex?

Kommer komma videspelar om dar inte redan finns som stodjer andra format.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Har inte testat ännu men den här fanns...

Yxplayer RT-app för Windows i Windows Store
http://apps.microsoft.com/webpdp/app/13a81648-ee6b-4c34-934c-...
Läs mer om Yxplayer RT från Mobilesoft.kr och ladda ned den från Windows Store

Permalänk
Medlem
Skrivet av helas:

Har inte testat ännu men den här fanns...

Yxplayer RT-app för Windows i Windows Store
http://apps.microsoft.com/webpdp/app/13a81648-ee6b-4c34-934c-...
Läs mer om Yxplayer RT från Mobilesoft.kr och ladda ned den från Windows Store

Toppen! verkar lovande.

Permalänk

Någon som beställt som haft problem med order-sidan (Tyskland)?
Kommer inte vidare till betalning av någon anledning, oavsett webbläsare.
Utgår från att det är något tekniskt för stunden, men tänkte höra om det är någon osynlig tysk bock i ett hörn som man missar.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Grattis 😊

Ofantligt lång tid det tog för dig då, var den på lager när du beställde?

Jupp, den fanns i lager....
Men nu är den här iaf

Permalänk
Medlem

Beställde min surface från tyskland den 9/11 och har nu använt den i 6 dagar. Alla de farhåger jag hade kring produkten är obekräftade. Trots sin låga upplösning är displayen helt underbar, jag har flera vänner med retina ipads som erkänner att surface rt displayen är överlägsen i många avsikter förutom just text perfektion. Det så kallat dåliga app utbudet är en icke fråga om man faktiskt använt produkten, men en webläsare på desktop nivå som IE 10 är apps onödiga. Desutom är trenden att helt skippa lokala klienter till förmån för molnet, ta till exempel spotify som är på g att köra direkt i browsern(de som har beta access kann köra spotify på sin surface den vägen redan).
Performance problemen som gjordes till en big deal de försa veckorna har jag inte upplevt, antagligen patchades de innan jag fick min platta eller var det ren smuttskasstning.
Står du i valet och kvalet måste jag rekomendera denna produkt. Hårdvaran känns väldigt premium och win8 rt är banbrytande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ovelol:

Beställde min surface från tyskland den 9/11 och har nu använt den i 6 dagar. Alla de farhåger jag hade kring produkten är obekräftade. Trots sin låga upplösning är displayen helt underbar, jag har flera vänner med retina ipads som erkänner att surface rt displayen är överlägsen i många avsikter förutom just text perfektion. Det så kallat dåliga app utbudet är en icke fråga om man faktiskt använt produkten, men en webläsare på desktop nivå som IE 10 är apps onödiga. Desutom är trenden att helt skippa lokala klienter till förmån för molnet, ta till exempel spotify som är på g att köra direkt i browsern(de som har beta access kann köra spotify på sin surface den vägen redan).
Performance problemen som gjordes till en big deal de försa veckorna har jag inte upplevt, antagligen patchades de innan jag fick min platta eller var det ren smuttskasstning.
Står du i valet och kvalet måste jag rekomendera denna produkt. Hårdvaran känns väldigt premium och win8 rt är banbrytande.

Tack för bra input! Ännu ett inlägg som för mig närmare köp-knappen

Lutar åt att det blir ett testår med Surface och Lumia 920.

Permalänk
Skrivet av orig_rejser:

Någon som beställt som haft problem med order-sidan (Tyskland)?
Kommer inte vidare till betalning av någon anledning, oavsett webbläsare.
Utgår från att det är något tekniskt för stunden, men tänkte höra om det är någon osynlig tysk bock i ett hörn som man missar.

Hade missat min email-address i den ena rutan där man fick klicka på en extra länk med en ny ruta där det stod TBD. Hade fyllt i namnet ovanför men missat den.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Avstängd

Såg en artikel som var lite undrande varför vi i Sverige får MS produkter så sent:
http://www.zdnet.com/windows-8-in-sweden-with-friends-like-mi...

Ligger väl nåt i det.