Microsoft Surface RT

Permalänk
Medlem

Jag läste någonstans att man skulle ha dubbla beloppet på kortet när man beställde. Kanske bara är skitsnack men kan vara värt att prova.

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Skrivet av KW-Surface:

Provad att ändra ä till a idag, får samma error... Har de slutat sälja till Sverige?

Skulle du fortfarande inte få till har jag en 32GB till salu, bara att ta kontakt via PM.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk

Hej.
Försökt att beställa flera gånger idag igen, och får hela tiden samma fel.
Först väljer jag Sverige och skriver i all adress info. Seden skickas jag till kontoinformaiton, jag fyller i den. Under kontoinformationen står det att man ska fylla i faktura-adress här tror jag att felet sker, eftersom man bara kan välja Tyskland som land. Så här väljer jag Tyskland och fyller i min vanliga adress.. Jag får samma fel på den Franska Microsoft Store sidan.

Snälla är det någon som kan berätta hur ni gick tillväga för att beställa? Vill väldigt gärna köpa en Surface RT, så det är ju lite tråkigt om det faller på att man inte kan beställa den.

Med vänlig hälsning KW

Permalänk

Jag löste det själv. Till alla som vill köpa en Surface RT.

Börja med att skapa ett konto i Microsoft Store på den svenska sidan. När ni gjort detta väljer ni en produkt i den svenska butiken (jag valde svenska student office 179kr) och gå sedan till kassan. Detta gör man för att "fästa" en svensk standardadress till ditt konto. Klicka fortsätt och fyll i allt till att du kommer till "vill du bekräfta ditt köp", vilket du inte vill. Nu är du klar, så nu kan du stänga den svenska sidan.
Gå nu till Surface.de och välj den Surface RT du vill köpa, allting är i fyllt, välj Sverige i rullgardins-menyn din adress är redan där, det enda du måste skriva är ditt namn. Din betalningsmetod och adress ligger kvar från ditt svenska konto så välj den och klicka dig vidare och gör ditt köp!

Detta fungerade helt felfritt för mig. Har någon några andra frågor så kan jag svara på dem.

Permalänk
Medlem

Sanslöst krångligt. När jag beställde min för nån månad sedan var det bara lägga i kundvagnen och betala. Konstigt.

Permalänk
Avstängd

oavsett, skönt att det löste sig för dig kv.

någon som hittat en app alt. sätt att spela upp flac?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk

Tror ni det är värt det att köpa ett eng. Typecover eller ska man vänta en vecka eller två för att se om det släpps i Sverige?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en nybegagnad Asus Vivo Tab 64gb för 3000kr

Tänkte bara kolla om folk här har någon erfarenhet av den?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

@Jare Tack!
@Helas Jag valde att köpa utan. Kommer den till Sverige i slutet av månaden köper jag en cover då, PRO kommer väl ganska säkert och det är ju samma covers. Annars beställer jag en cover senare..

Undrar allt vad priset hamnar på i Sverige, jag betalde 3600nkr för den jag beställde nu från Tyskland.
Samsung ATIV-tab-10.1 med Windows RT med samma specs som Surface RT kostar 7490kr på elgiganten...
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/surfplatta...

Permalänk
Medlem

Ni andra som beställt. Kan man spåra försändelsen på något sätt?

Permalänk
Avstängd

tjo. Tillbaka i Sverige (fast egentligen Norge) igen och gjorde en reset på hela plattan för att göra nystart och såvidare och för att göra en riktig schysst uppsättning mellan plattan, datorn, xboxet osv osv.

Märkte dock att app store har mindre apps här gentemot australien, många apps saknas som jag valde att inte installera (köp appar likt mobile.hd och utorrent) i australien. Finns det något sätt att ändra regionen på appstore från Sverige till något annat land?

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Medlem

@Jare: Du måste ställa in den så den visar appar på alla språk inte bara svenska så hittar du de appar du letar efter!

Permalänk
Avstängd

japp tack för snabbt svar. Lyckades hitta den inställninen. Om andra letar:
gå in på app markets, högerswipa och tryck settings, tryck preferences och välj bort "make it easier to find apps in my prefered language"

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Medlem

3600 är ett farlogt trevligt pris, nästan så man blir lite sugen.
Ni som köpt, är ni fortf nöjda med era?

Permalänk
Medlem

Hur får ni de för 3600kr förresten? 4200kr får jag det till på tyska MS store.

Permalänk

Nu kommer Surface Pro till staterna och Surface RT till Sverige!
http://blogs.technet.com/b/microsoft_blog/archive/2013/01/22/...

Permalänk
Medlem

Surface RT kommer till Sverige i februari

http://www.idg.se/2.1085/1.487979/surface-rt-kommer-till-sver...

Citat:

Den 14 februari släpps Microsofts surfplatta Surface Windows RT i 13 europeiska länder, däribland Sverige. Surfplattan kommer att kunna beställas från företagets webbutik, Microsoft Store, samt hos utvalda återförsäljare.

Citat:

Surface RT kommer att finnas i två utförande, en modell med 32 gigabyte lagringsutrymme och en modell med 64 gigabyte lagringsutrymme. De båda modellerna har ett rekommenderat butikspris på 4 495 kronor respektive 5 295 kronor.

Microsoft erbjuder även en konfiguration där företagets fodral, Touch Cover, ingår. Då kostar 32-gigabytesversionen 5 295 kronor och 64-gigabytesversionen 6 095 kronor. Microsoft kommer även att erbjuda fodralet Type Cover samt den trådlösa musen, Wedge Touch. Priser på dessa är för tillfället okänt.

Permalänk
Medlem

Svenska priser enligt IDG

32GB 4495 SEK
64GB 5295 SEK

32GB Touch cover 5295 SEK
64GB Touch cover 6095 SEK

Tyska store enligt växelkurs idag 1 EUR = 8.6745275 SEK

32GB 479 EUR ~ 4155 SEK

32GB Touch cover 579 EUR ~ 5023 SEK
64GB Touch cover 679 EUR ~ 5890 SEK

Permalänk
Avstängd

mohaha köpte min rt 32a för 650 aussie dollar (4460) och då fick jag med touch-cover och så ingick ett 32gb sd kort med Jävlar vad nöjd jag blev nu

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Hur får ni de för 3600kr förresten? 4200kr får jag det till på tyska MS store.

Undrar samma sak.

Permalänk

Ohh, snart svenskt touch-cover, passar på att beställa fodral och skärmskydd på en gång. På sikt blir det nog ett type-cover också.
Misstänker väl dock att det bara blir svart touch-cover som kommer här, som i tyskland.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Hur får ni de för 3600kr förresten? 4200kr får jag det till på tyska MS store.

Jag tror 3600 var norska kronor...

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Ohh, snart svenskt touch-cover, passar på att beställa fodral och skärmskydd på en gång. På sikt blir det nog ett type-cover också.
Misstänker väl dock att det bara blir svart touch-cover som kommer här, som i tyskland.

Några bra tips på vart man hittar bra fodral och skärmskydd till Surface RT?

Permalänk
Skrivet av Geban:

Några bra tips på vart man hittar bra fodral och skärmskydd till Surface RT?

I usa säljer ju ms själva, så jag utgår från att det kommer komma här också

http://www.microsoftstore.com/store/msstore/list/categoryID.6...

Dock inte samma utbud i tyskland

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/de_DE/list/ThemeID....

Där saknas fodral och skärm-skydden. Men man får väl hoppas att dom kommer iom. ökad utbredning.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

32GB?

Ni som köpt 32GB-varianten av Surface RT, nöjda? Tillräckligt?

Ett bra 64GB SD-kort kostar ungefär 500kr. Skillnaden mellan 64GB och 32GB Surface är ca 700kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetbaffe:

Ni som köpt 32GB-varianten av Surface RT, nöjda? Tillräckligt?

Ett bra 64GB SD-kort kostar ungefär 500kr. Skillnaden mellan 64GB och 32GB Surface är ca 700kr.

32gb + 64gb SD + 25gb Skydrive, det borde va tillräckligt på platta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetbaffe:

Ni som köpt 32GB-varianten av Surface RT, nöjda? Tillräckligt?

Ett bra 64GB SD-kort kostar ungefär 500kr. Skillnaden mellan 64GB och 32GB Surface är ca 700kr.

Jag 32Gb. Det är två användare på plattan, vi har några få spel och appar installerade och det är 10Gb ledigt. Jag lägger alla filer på SD-kortet.

Direkt efter en återställning av plattan var det 17Gb ledigt. Efter uppdateringar var det ~15 Gb ledigt. Det hat kommit några fler uppdateringar efter också så jag har nog använt ca 4Gb och har alltså 10Gb kvar. Lägger man återställningsfilerna på ett usb så får man tillbaka ca 3Gb. Det borde räcka om du inte planerar att installera många stora spel. Det ska även gå att installera Store appar direkt på SD-kortet om det skulle behövas. Jag har inte provat. Finns anvisningar på xda-developers.com.

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk

Tror inte det har sagts än, men om ni får CHECKOUT_ADDRESS_ERROR_TEXT se till att ni börjar telefonnumret med 0046 och inte +46, det fixade problemet för mig.

Hittade det här.

Visa signatur

CPU: Intel i7-3930 Kylning: SilverStone Argon AR01 M/B: Asus Rampage IV Extreme RAM: 32GB GPU: MSI GeForce 970 PSU: Corsair HX650 Lagring: 256GB M550 | 1TB Samsung F1

Permalänk
Medlem

Touch eller type cover?

Tack för svaren om 32 eller 64GB. Är inte helt övertygad ännu eftersom jag vill helst ha en smidig upplevelse utan att behöva ta till registerhack. Pengarna är ingen fråga för mig egentligen.

Men tittar jag på min 64GB iPad så har jag över 50GB ledigt över några års användande.

Men kan Surface RT vara mer än en dum surfplatta likt iPad? iPaden är för jäkla knölig i att producera på och överföring av data till den är ett sorgligt kapitel.

Surface RT är som en riktigt dator med riktiga gränssnitt för filhantering.

Jag har hoppats att jag ska kunna använda den mycket mer för att producera med. Jag hade tänkt att koda med den till viss del när man är ute och rör på sig. Förvisso tar inte källkod upp flera gigabyte...

Men min fråga är till er som nu kört ett tag, vilket skydd vill man köpa?

Tanken är alltså kodning, skriva dokumentation, mejl etc

Är Touch cover bra nog eller är det type cover man ska ha?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av fetbaffe:

Men min fråga är till er som nu kört ett tag, vilket skydd vill man köpa?

Tanken är alltså kodning, skriva dokumentation, mejl etc

Är Touch cover bra nog eller är det type cover man ska ha?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad ska du koda? Du får tänka på att det kanske inte finns stöd för kompilering av valt språk eller möjlighet att köra då det är en arm-struktur. Däremot t.ex. php och JavaScript fungerar utmärkt.

Touch och type har lite olika funktioner om jag har förstått det rätt. om du viker back ett touch så inaktiveras tangentbordet och det blir mer touch-interface igen, vilket jag inte tror type gör.
Har testat bägge lite, lite skeptisk till touch för mer skrivande, men är också öppen till att man vänjer sig. Kommer köpa touch nu när det släpps i Sverige för att dels ha som skydd och ha när jag pendlar, så är jag öppen för ett type-cover om man inte vänjer sig och retas sig tillräckligt

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här