Permalänk

Router/modem

Tjaa.

Skulle behöva lite hjälp med vad för router/modem man skall köpa.

Jag har 100 mbit från comhem och har därför ett bredbandsuttag med en kabel från väggen till routern/modemet. Det är så att den jag har idag stöder inte mer än 25 mbit och skall därför köpa en ny. De jag har kollat på värkar det inte som att kabeln från väggen går att koppla in i routern och skulle därför behöva hjälp med vad för typ av router/modem jag skall ha.

Och nej jag kan inte ringa comhem och be dem skicka ett nytt. Vi är två st på 2 olika bredbandsuttag och behöver därför ha 2 st modem för att inte ha kablar genom halva lägenheten.

Permalänk
Medlem

Som du skriver verkar du inte vara i behov av wifi? Det ska annars gå utmärkt att sätta kabeln från väggen rakt in i datorn.

Den här är ett bra köp: http://cdon.se/hemelektronik/router_asus_rt-n66u_gigabit_dual...

Permalänk

Wifi hade la kanske varit bra men inget måste. Comhrm har någon special kabel som ska från väggen till modemet. Det är ingen vanlig nätverkskabel som går från väggen. Ser mer ut som en antennkabel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruna Baronen:

Wifi hade la kanske varit bra men inget måste. Comhrm har någon special kabel som ska från väggen till modemet. Det är ingen vanlig nätverkskabel som går från väggen. Ser mer ut som en antennkabel.

Skickades från m.sweclockers.com

jaså! Typ någon coaxialkabel?

Permalänk
Medlem

Även kallad koaxialkabel. Bara att söka på routers som stödjer dem.

EDIT: Någon hann före ^^

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

Kontakta Comhem , om dom har sålt på dig 100mbit ska det tillhandahållas hårdvara för detta också!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define Mini, ASUS M4A78LT-M. AMD Phenom II X6 1090T @3.8ghz, 6GB DDR3 1033Mhz, HDD1 150GB. HDD2 150GB, HDD3 500GB, Corsair TX650W, XFX AMD HD7850 2GB GDDR5.

Permalänk
Skrivet av Vcz:

Kontakta Comhem , om dom har sålt på dig 100mbit ska det tillhandahållas hårdvara för detta också!

Om du läser vad jag skrev så har dem skickat med 1 men vi behöver ha 2 st.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruna Baronen:

Om du läser vad jag skrev så har dem skickat med 1 men vi behöver ha 2 st.

Skickades från m.sweclockers.com

Då ska de förse dig med en till om du behöver det.