Permalänk

Märkligt "beep"-ljud i BIOS

Hej, har nyköpt dator med följande delar:

MoBo: Asus Sabertooth Z77
CPU: Intel i7-3770K
RAM: Corsair Vengeance 8GB(2x4) LP 1600Mhz
PSU: Corsair TX750 (icke modulärt)
GPU: Sapphire Radeon HD7970 Ghz Edition

Inte säker på om det är nödvändigt att lista dessa, men det är väl lika bra.
Problemet är alltså att så fort jag går in i BIOS så börjar datorn pipa väldigt tyst och utspritt. När jag googlade så fick jag upp en massa information om Beep Code, men det känns inte som om det vore det då det inte hörs några Beep under startup eller någonstans utanför BIOS. Dessutom så är dessa pip ljud bitvis alldeles för tysta och okonsekventa för att man ska ha någon chans att höra ett mönster.
Har testat att ladda default bios inställningar två gånger hittills utan att det hjälpte.

Inte heller säker på om jag är i rätt forum, men det här känns lite förvirrande då det är min första PC på över 5 år.
Tack!

Permalänk
Medlem

http://support.asus.com/Troubleshooting/detail.aspx?SLanguage...

Ljuden har någon form av anvisning om vad som kan vara fel, minnen, felkopplat temperaturvarning etc.
Om det är ett dovt ljud, som är konstant så skulle jag lägga min röst på att någon kondensator eller annan elektroniskutrustning på moderkortet kan vara defekt, men som du säger så gäller de bara i BIOS, då kan de vara något annat.

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk

Okej tack, någon annan med idéer? Vågar inte gå in i bios ><