En LG Optimus 4x HD ägare som vill svara på mina frågor om mobilen?

Permalänk
Medlem

En LG Optimus 4x HD ägare som vill svara på mina frågor om mobilen?

Tjena!

Som rubriken lyder så har jag lite frågor om denna LG modell och efter massor av läsande på forum, på onlinebutiker och tester så skulle det hjälpa lite mer att faktiskt få direkta svar på just de frågor jag har.

Några grundfrågor jag har är:
- Är du nöjd med mobilen overall?
- Plus?
- Minus?
- Hur är batteriet enligt dig? (även hur du använder telefonen isf, om du förstår)
- Är det en mobil värd att köpa i dagsläget?

För mig stod det mellan Samsung S3 eller denna, men tycker inte om S3an så är grymt inne på denna. Jag vet att LG Nexus 4 kommer snart, men jag tycker seriöst att den är urful så kör hellre på denna isf.

Tack på förhand!
Hoppas att någon finner tid till att besvara mina frågor

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

Jag har ägt den i ungefär ett halvår tror jag det blir snart, och jag kan inte vara mer nöjd. Den är både ursnygg och riktigt snabb.
Nu har jag inte testat S3 så värst mycket, men jag funderade också på den innan jag köpte min 4X. Det fick tillslut bli 4X för att jag tycker S3:an känns ganska plastig, också rätt ful enligt mig, men hade nog varit nöjd med den också.

Batteriet räcker utan problem en hel dag för mig. Gör jag inget speciellt mer än att surfa, sms:a/ringa, Google Talk några gånger på en dag så kan jag komma hem vid 17.00 med runt 70-80% kvar på batteriet.
Andra dagar lyssnar jag på ljudbok från 07 till 16 med några pauser där jag också surfar och har ändå över 30-40% kvar.
Lyssnar man på spotify med dataanslutning på så antar jag att det dras mycket snabbare men har inte testat det tyvärr. Brukar dock ha data på hela dagarna, men sync är avstängt.

Ett minus är kameran som är rätt kass. Bilderna blir dock okej ute en solig dag men annars är den inget att ha direkt. Ett annat minus är att nedre delen av telefonen där de olika touch-knapparna sitter, är väldigt smal. Så när man skriver något händer det ofta att man kommer åt hemknappen och programmet minimeras. Detta är dock inget jag stör mig på utan öppnar snabbt upp appen igen och tänker på att inte göra lika snabbar rörelser.
Jag ser det snarare som ett plus då jag verkligen tycker det ser bra ut med så mycket skärm och lite runt om.

Hoppas det hjälper lite i alla fall, du får fråga om det är något mer du undrar. Jag tycker absolut den är värd att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

Jag har ägt den i ungefär ett halvår tror jag det blir snart, och jag kan inte vara mer nöjd. Den är både ursnygg och riktigt snabb.
Nu har jag inte testat S3 så värst mycket, men jag funderade också på den innan jag köpte min 4X. Det fick tillslut bli 4X för att jag tycker S3:an känns ganska plastig, också rätt ful enligt mig, men hade nog varit nöjd med den också.

Batteriet räcker utan problem en hel dag för mig. Gör jag inget speciellt mer än att surfa, sms:a/ringa, Google Talk några gånger på en dag så kan jag komma hem vid 17.00 med runt 70-80% kvar på batteriet.
Andra dagar lyssnar jag på ljudbok från 07 till 16 med några pauser där jag också surfar och har ändå över 30-40% kvar.
Lyssnar man på spotify med dataanslutning på så antar jag att det dras mycket snabbare men har inte testat det tyvärr. Brukar dock ha data på hela dagarna, men sync är avstängt.

Ett minus är kameran som är rätt kass. Bilderna blir dock okej ute en solig dag men annars är den inget att ha direkt. Ett annat minus är att nedre delen av telefonen där de olika touch-knapparna sitter, är väldigt smal. Så när man skriver något händer det ofta att man kommer åt hemknappen och programmet minimeras. Detta är dock inget jag stör mig på utan öppnar snabbt upp appen igen och tänker på att inte göra lika snabbar rörelser.
Jag ser det snarare som ett plus då jag verkligen tycker det ser bra ut med så mycket skärm och lite runt om.

Hoppas det hjälper lite i alla fall, du får fråga om det är något mer du undrar. Jag tycker absolut den är värd att köpa.

Ett svar som detta var mer än vad jag hade väntat mig! Tack!
Jag är sjukt sugen på denna mobilen och jag tror definitivt att detta kommer att bli min nästa mobil.

Precis som du så tycker jag att S3an känns plastig och är ganska ful. Gillar mer S2ans stil, så som denna LG. Gillar också det du sa om att det var smalt där nere, för då känns skärmen alltid mycket större vilket är något jag gillar. Och att komma åt homeknappen har man ju råkat ut för ett par gånger, så det överlever jag nog

Hur upplever du värmen som kommer från mobilen? Vissa påstår att den blir för varm, men jag tror mer att det är känsliga personer som vill ha något att klaga på eftersom det är LG. Om inte, så kanske det blir den perfekta mobilen inför vintern, haha. Skämt åsido

Hmm, försöker komma på om det var något mer jag undrade... Annars kanske jag kommer på något vid ett senare tillfälle och fyller på här!

Grymt tacksam

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Nöjd med min lur, funkar helt okej.
Tunn, stor skärm och för mig håller batteriet ordentligt. Använder dock aldrig wlan eller GPS förutom enstaka tillfällen.
Laddar varannan dag typ, och då kör jag mailsynk var 15;e minut dygnet om.

Helt klart värt att köpa, lite samma erfarenhet som ovan vad gäller kameran, men den kör jag mest när jag inte har ordinarie med mig så det är inget negativt för mig.
Ibland irriterar jag mig på knapparna i nederkant att de inte reagerar, eller att man fingrar i blindo. Är nog en vanesak att träffa rätt.

S3 har jag pillat på men den gillade jag inte.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Nöjd med min lur, funkar helt okej.
Tunn, stor skärm och för mig håller batteriet ordentligt. Använder dock aldrig wlan eller GPS förutom enstaka tillfällen.
Laddar varannan dag typ, och då kör jag mailsynk var 15;e minut dygnet om.

Helt klart värt att köpa, lite samma erfarenhet som ovan vad gäller kameran, men den kör jag mest när jag inte har ordinarie med mig så det är inget negativt för mig.
Ibland irriterar jag mig på knapparna i nederkant att de inte reagerar, eller att man fingrar i blindo. Är nog en vanesak att träffa rätt.

S3 har jag pillat på men den gillade jag inte.

Tack!

Jag har läst att kameran inte är den bästa på mobilen och sen har jag även hört att om man filmar så tappar den fokus efter några sekunder. Men efter att ha haft en Sony Xperia S, vilket har en grymt bra kamera, så upptäckte jag att jag använder knappt kameran. Någon gång kanske, men inte så ofta

Men det verkar som att overall så är det en bra lur!! Gött!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyAngel4You:

Tack!

Jag har läst att kameran inte är den bästa på mobilen och sen har jag även hört att om man filmar så tappar den fokus efter några sekunder. Men efter att ha haft en Sony Xperia S, vilket har en grymt bra kamera, så upptäckte jag att jag använder knappt kameran. Någon gång kanske, men inte så ofta

Men det verkar som att overall så är det en bra lur!! Gött!

Läs recensionen skriven av The Verge, förmodligen den bästa tekniksidan idag (utom Sweclockers ). Mobilen har fått bra kritik

http://www.google.se/url?q=http://mobile.theverge.com/2012/7/...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Läs recensionen skriven av The Verge, förmodligen den bästa tekniksidan idag (utom Sweclockers ). Mobilen har fått bra kritik

http://www.google.se/url?q=http://mobile.theverge.com/2012/7/...

Skickades från m.sweclockers.com

Ska läsa direkt! Tack!

Btw, snygg räddning med Sweclockers där... haha

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Ska läsa direkt! Tack!

Btw, snygg räddning med Sweclockers där... haha

Förderar GSMarena dock, jag tvivlar på att man kan bedöma så noga och korrekt på en skala 1-10 på så många punkter.
Sen fick den 1 minus för att mobilen är stor, det förstår jag inte eftersom det är en smaksak vad man vill ha för storlek.
Dessutom är mobilen liten för att ha en 4,7" skärm (lite dödyta).

Batteritiden är en bugg att den drar i viloläge, min drar batteri omotiverat snabbt men det finns tydligen fix på XDA som fixar Tegra 3 kernelen.
Kan också vara en app, för jag verkar aldrig ha den problemet när jag har allt rensat.. Aja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Förderar GSMarena dock, jag tvivlar på att man kan bedöma så noga och korrekt på en skala 1-10 på så många punkter.
Sen fick den 1 minus för att mobilen är stor, det förstår jag inte eftersom det är en smaksak vad man vill ha för storlek.
Dessutom är mobilen liten för att ha en 4,7" skärm (lite dödyta).

Batteritiden är en bugg att den drar i viloläge, min drar batteri omotiverat snabbt men det finns tydligen fix på XDA som fixar Tegra 3 kernelen.
Kan också vara en app, för jag verkar aldrig ha den problemet när jag har allt rensat.. Aja.

Så du säger att om man får en som slukar batteri så går det att fixa?

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Så du säger att om man får en som slukar batteri så går det att fixa?

http://www.swedroid.se/lg-optimus-4x-hd-recension/

Permalänk
Medlem

Det var väldigt intressant vad de skrev om telefonen. Är dock väldigt orolig att mobilens batteritid ska vara irriterade... För jag studerar om åker buss varje dag fram och tillbaka. Så på bussen lär jag nog se på serier, spela spel eller lyssna på musik. Även lite spelande i skolan mellan alla föreläsningar Är batteriet verkligen ett sånt stort problem? Tycker att alla verkar säga olika. Eller ser det så mycket sämre ut i jämförelser med sina jättar till konkurrenter?
Jag är rädd för att köpa en mobil som jag bara kommer att bli trött på för att dess batteri ska dö..... Vad sägs?

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Köpte min för några dagar sedan och kan inte annat än vara nöjd. Har bara haft iphone fram till 5:an kom ut och kände att de var dags att testa android. Angående batteritiden så har jag inte reagerat.. Med alla grejjer igång hela dagarna så är de ju självklart att den drar mera. Men för runt 3000 kr så finns det inte en mer prisvärd mobil!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalle378:

Köpte min för några dagar sedan och kan inte annat än vara nöjd. Har bara haft iphone fram till 5:an kom ut och kände att de var dags att testa android. Angående batteritiden så har jag inte reagerat.. Med alla grejjer igång hela dagarna så är de ju självklart att den drar mera. Men för runt 3000 kr så finns det inte en mer prisvärd mobil!

Jag inväntar att min ska anlända

Hahhaha, riktigt fail av LG!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Nu sitter jag här min LG, men efter en dags användande av mobilen så märker jag att min mobil hela tiden ligger på 600-800mb använt RAM. Upplever även den lite seg och undrar om det är pga detta? Vad kan jag göra? Inga program är igång.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Nu sitter jag här min LG, men efter en dags användande av mobilen så märker jag att min mobil hela tiden ligger på 600-800mb använt RAM. Upplever även den lite seg och undrar om det är pga detta? Vad kan jag göra? Inga program är igång.

Vet inte vad du gjort, men verkligen inget som körs i bakgrunden?

Min drar 346mb just nu och då har jag synk igång av både AnyDO, Gmail och ett pop3 mailkonto var 15;e minut.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Vet inte vad du gjort, men verkligen inget som körs i bakgrunden?

Min drar 346mb just nu och då har jag synk igång av både AnyDO, Gmail och ett pop3 mailkonto var 15;e minut.

Fan vad skumt Jag startade nyss om den och kollade runt lite i mobilen - det enda som är igång är Google Chrome för tillfället och då ligger jag uppe i ca 630mb..... Har testat en del task killens utan något resultat. Lite trist

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Fan vad skumt Jag startade nyss om den och kollade runt lite i mobilen - det enda som är igång är Google Chrome för tillfället och då ligger jag uppe i ca 630mb..... Har testat en del task killens utan något resultat. Lite trist

Testa stänga av chrome och se om det hjälper, min telefon(sgs2) använde också mycket ram samt kändes seg när jag använde chrome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Testa stänga av chrome och se om det hjälper, min telefon(sgs2) använde också mycket ram samt kändes seg när jag använde chrome.

Testade det nyss Jag hamnade på ca 550-650mb efter att ha stängt av den.... Detta är min första touchmobil så har lite att lära. Men jag har skitstora problem med att fatta vad som är igång eller inte, i bakgrunden. Vad är den bästa task killerna? Eller finns det bättre sätt? Detta är frustrerande som fan för mig då detta begränsar mitt användande av telen hahaha

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Testade det nyss Jag hamnade på ca 550-650mb efter att ha stängt av den.... Detta är min första touchmobil så har lite att lära. Men jag har skitstora problem med att fatta vad som är igång eller inte, i bakgrunden. Vad är den bästa task killerna? Eller finns det bättre sätt? Detta är frustrerande som fan för mig då detta begränsar mitt användande av telen hahaha

Den bästa taskkillern e den inbyggda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Den bästa taskkillern e den inbyggda.

Tror du att det finns något jag kan göra för att frigöra RAM eller borde jag kontakta LG och fråga?

EDIT: Pratade med LG och de rådde mig till att installera om mobilen i hopp på det bästa. Det var inte ovanligt sa dom.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Testade det nyss Jag hamnade på ca 550-650mb efter att ha stängt av den.... Detta är min första touchmobil så har lite att lära. Men jag har skitstora problem med att fatta vad som är igång eller inte, i bakgrunden. Vad är den bästa task killerna? Eller finns det bättre sätt? Detta är frustrerande som fan för mig då detta begränsar mitt användande av telen hahaha

Min hamnar på samma nivå som din. Låter som väldigt mycket ram går åt bara för att ha ingång operativsystemet.

Hoppas Jellybean kommer snart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Min hamnar på samma nivå som din. Låter som väldigt mycket ram går åt bara för att ha ingång operativsystemet.

Hoppas Jellybean kommer snart...

Jag ska testa att installera om den imorn, om jag hinner, så kan jag återkomma med svar om hur det blev om du är intresserad?

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Jag ska testa att installera om den imorn, om jag hinner, så kan jag återkomma med svar om hur det blev om du är intresserad?

Jag har återställt telefonen några gånger jag tror inte det hjälper i långa loppet. Kanske drar mindre i början när man inte har några appar, jag har ganska många nu. Jag väntar ivrigt på JB, det skulle inte vara en dag försent om de lanserar det i December.

1GB ram räcker visst inte jätte långt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jag har återställt telefonen några gånger jag tror inte det hjälper i långa loppet. Kanske drar mindre i början när man inte har några appar, jag har ganska många nu. Jag väntar ivrigt på JB, det skulle inte vara en dag försent om de lanserar det i December.

1GB ram räcker visst inte jätte långt...

Jag kan inget annat än att hålla med. 1 GB RAM är skrattretande till en telefon som denna.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Tror ni att jag har fel när jag säger att jag inte tror att det kommer att komma jelly bean till denna mobilen inom en längre tid? LG har inte ens skrivit upp denna på deras lista. Dock har de skrivit upp 2x...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Tror ni att jag har fel när jag säger att jag inte tror att det kommer att komma jelly bean till denna mobilen inom en längre tid? LG har inte ens skrivit upp denna på deras lista. Dock har de skrivit upp 2x...

Skickades från m.sweclockers.com

Androidtillverkare går generellt inte att lita på. Det är största nackdelen med Googles affärsmodell: det finns inget kortsiktigt ekonomiskt incitament för tillverkarna att uppdatera. Supporten blir därefter, i bästa fall halvhjärtad. LG har speciellt dåligt rykte och det är välförtjänt. Jag tror inte du har fel.

Permalänk
Skrivet av CrazyAngel4You:

Tror ni att jag har fel när jag säger att jag inte tror att det kommer att komma jelly bean till denna mobilen inom en längre tid? LG har inte ens skrivit upp denna på deras lista. Dock har de skrivit upp 2x...

Du råkar inte ha länk till den listan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Androidtillverkare går generellt inte att lita på. Det är största nackdelen med Googles affärsmodell: det finns inget kortsiktigt ekonomiskt incitament för tillverkarna att uppdatera. Supporten blir därefter, i bästa fall halvhjärtad. LG har speciellt dåligt rykte och det är välförtjänt. Jag tror inte du har fel.

Det är fan trist att det ska behöva vara så...

Skrivet av Anonymous FTW:

Du råkar inte ha länk till den listan?

Skickades från m.sweclockers.com

Ska kika efter den Satt och slösurfade förra veckan och fann den.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Du råkar inte ha länk till den listan?

Skickades från m.sweclockers.com

Här är en, men det var inte denna jag läste. Den jag såg var mer up to date.
http://blogs.computerworld.com/android/20995/android-41-upgra...

http://www.thinkdigit.com/Mobiles-PDAs/LG-announces-Android-4...
Citerar en text i denna länken:
"Interestingly, the LG list does not include the mention of its latest flagship smartphone, Optimus 4X HD, which launched in August this year. The list also does not feature LG's latest L series smartphones, which launched with Android v4.0 ICS straight out of the box."

Och det finns fler sidor som nämner detta. Och jag vet att på den listan som LG hade släppt så stod inte 4x med.....

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!