Skummaste felet med min CD-brännare...?

Permalänk
Medlem

Skummaste felet med min CD-brännare...?

Jag har det märkligaste felet som jag iaf hört om. Det började med att jag skulle klocka min fsb lite. Klockade upp den till max som jag har kört med förut, 178MHz, mitt grafikkort klarar inte mer. Dock fick jag massa grafikfel i uppstarten och var tillslut tvungen att reseta bios. Saken är den att CD-släden inte vill vara inne i spelaren längre utan åker ut så fort som jag trycker in den igen. Är den inne när jag startar datorn så åker den ut så fort som windows börjar laddas. Jag fattar absolut inte vad detta kan bero på eller vad jag ska göra för att fixa det. Jag behöver ju min CD-spelare till allt möjligt hela tiden. Nån som har nån idé?

Edit: Har nu prövat att flasha om den utan resultat...

Permalänk

Testa att starta datorn utan att ha IDE-kabeln (om det är en IDE-enhet förstås) i brännaren och se om den uppför sig på samma sätt då.

Testa också att installera senaste Firmware

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat att starta utan ide kabeln i och samma problem uppstår. Jag har också testat med en annan molex och installerat senaste firmwaren utan resultat. Är den trasig?

Permalänk

Då ska vi väll kunna annta att den e kass i om att du kört den utan IDE o den gör likadant då har den ju inte med dator längre att göra utan spökar köp ny dom e ju inte så dyra ...

Visa signatur

En AMD 1700+ @ (1800mhz)Upplåst 12x150 | Mb : Asus A7N8X | Hd : Wd 7200rpm 8Mb cache 80gb | DDR 512mb 266mhz | Lite on Cd-rw 32x12x48 | INNO3d gf 4ti 4200 128mb | Allt i en svart Chieftec | 2x16 lcd

Permalänk

Då ska vi väll kunna annta att den e kass i om att du kört den utan IDE o den gör likadant då har den ju inte med dator längre att göra utan spökar köp ny dom e ju inte så dyra ...

Visa signatur

En AMD 1700+ @ (1800mhz)Upplåst 12x150 | Mb : Asus A7N8X | Hd : Wd 7200rpm 8Mb cache 80gb | DDR 512mb 266mhz | Lite on Cd-rw 32x12x48 | INNO3d gf 4ti 4200 128mb | Allt i en svart Chieftec | 2x16 lcd

Permalänk
Medlem

Har köpt en ny nu, lite-on 48x. Ska skicka tillbaka den gamla till db och den sämsta sony-brännare de har är 48x, min var en 24x