Permalänk
Medlem

Bilder på: Black 'n Blue Simplicity

Tar och lägger upp lite bilder på mitt bygge. Det är inte klart utan kommer fortsätta med att bygga klart den framöver.
Säg gärna vad ni tycker om bygget. Ifall ni är intresserade att kolla bygger från scratch så är det bara att kika in min byglogg:
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

GOD JUL ALLESAMMANS! Ha en trevlig kväll!

Bilder på: Black 'n Blue Simplicity

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt. 5P God jul!

Permalänk
Medlem

Corsairfläktarna ser verkligen bra ut på bild, gör dom det irl också? Eller är dom mer.. tråkiga?

Snyggt förövrigt!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Corsairfläktarna ser verkligen bra ut på bild, gör dom det irl också? Eller är dom mer.. tråkiga?

Snyggt förövrigt!

De är jävligt snygga IRL, måste säga synd att du inte sett de ännu!
Tackar :)!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk

Snyggt gjort med vattenkylningen runt processorn
Gillar sista DH-bilden
edit: Fast en överblocksbild när det är fördigt utan kingstongubbar i vägen skulle sitta fint

Permalänk

Tråkigt avslut med bilder :/

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackiin:

Riktigt snyggt. 5P God jul!

Tack så hemskt mycket, DESAMMA :D!

Skrivet av _MmattiasS_:

Snyggt gjort med vattenkylningen runt processorn
Gillar sista DH-bilden
edit: Fast en överblocksbild när det är fördigt utan kingstongubbar i vägen skulle sitta fint

Hade tyvärr inte alla mina bilder på min Retina, så fler bilder dyker upp inom kort :)!

Skrivet av racefactory:

Tråkigt avslut med bilder :/

Kommer mer, jag lovar. Vad mer vill du se bilder på?

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Skrivet av ReDoZz:

Tack så hemskt mycket, DESAMMA :D!

Hade tyvärr inte alla mina bilder på min Retina, så fler bilder dyker upp inom kort :)!

Kommer mer, jag lovar. Vad mer vill du se bilder på?

Mer som på hela bygget Typ ta kort direkt in i burken

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Riktigt fett, snyggt somfän

Permalänk
Medlem

Bra jobbat !

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt

Måste dock nämna dina rads.
Med den configurationen så vinner du inget emot en ensam rad. Jag vet att det känna konstigt men läs igenom detta testet. http://martinsliquidlab.org/2012/06/08/hesmelaughs-radiator-s...

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Riktigt fett, snyggt somfän

Början till något riktigt fint, mer kommer, inte helt klar ännu :)!

Skrivet av zn1tch:

Bra jobbat !

Tackar!

Skrivet av RainesX:

Riktigt snyggt

Måste dock nämna dina rads.
Med den configurationen så vinner du inget emot en ensam rad. Jag vet att det känna konstigt men läs igenom detta testet. http://martinsliquidlab.org/2012/06/08/hesmelaughs-radiator-s...

Han har gjort en väldigt dålig jämförelse, inte samma princip.
När jag först testade med bara ena radden så fick jag högre temps men inget som var farligt, ville få plats med mer HDD men efter massa humm så körde jag ändå på SWC nere i bottnen, i mitt fall medverkar allt till en dubbel PNP configuration.
Det handlar även om att använda sig utav rätt RPM på pumpen för att få principen att funka på rätt sätt.
Spelade BF3 mina temps låg väldigt jämnt på 35-38 grader över alla komponenter vilket jag tycker är riktigt bra. Snart skall jag modda lite lätt och sätta dit en till pump med reservoar

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Början till något riktigt fint, mer kommer, inte helt klar ännu :)!

Tackar!

Han har gjort en väldigt dålig jämförelse, inte samma princip.
När jag först testade med bara ena radden så fick jag högre temps men inget som var farligt, ville få plats med mer HDD men efter massa humm så körde jag ändå på SWC nere i bottnen, i mitt fall medverkar allt till en dubbel PNP configuration.
Det handlar även om att använda sig utav rätt RPM på pumpen för att få principen att funka på rätt sätt.
Spelade BF3 mina temps låg väldigt jämnt på 35-38 grader över alla komponenter vilket jag tycker är riktigt bra. Snart skall jag modda lite lätt och sätta dit en till pump med reservoar

Oh.
Där ser man.
Vad för rpm kör du på på pumpen? (sitter och funderar på liknande lösning till mitt 800D men tänkte köra på tunnare xspc ex 240 rad med båda i push enligt nr3 i länken jag skickade. men om det du säger stämmer kanske jag kör på två rx i stället.

Man lär så länge man lever

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Oh.
Där ser man.
Vad för rpm kör du på på pumpen? (sitter och funderar på liknande lösning till mitt 800D men tänkte köra på tunnare xspc ex 240 rad med båda i push enligt nr3 i länken jag skickade. men om det du säger stämmer kanske jag kör på två rx i stället.

Man lär så länge man lever

Jag har en D5 pump, jag har lyckats få bäst resultat med pumpen ställd på nivå:4. 80% av totala flödet kan man säga (4/5).
Man hade fått bättre resultat med smalare raddar i PnP

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk

Jag tycker det är en snygg dator, inget utmärkande eller matchat utan mest bra komponenter med fokus på kylningen. Men jag förstår inte på namnet, vad är simpelt med detta?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det kan bli ett snyggt bygge men kan inte säga något utav sista bilden. Blev väldigt förvånad över de vattenkylda RAMen, aldrig sett förut

Men mer bilder på den färdiga produkten skulle vara chill.

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Avstängd

Löjligt läckert, borde anmälas för datornpr0n fulll pott av mig.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Jag tycker det är en snygg dator, inget utmärkande eller matchat utan mest bra komponenter med fokus på kylningen. Men jag förstår inte på namnet, vad är simpelt med detta?

Projektet är inte klart ännu... varför det är simpelt är för att det inte krävs allt för mycket modifikationer för att få datorn vattenkylt på det sätt som jag valt att ha. Slevingen kommer att följa moderkortets färgschema så att allt smälter ihop.

Skrivet av MurrGutt:

Ser ut som att det kan bli ett snyggt bygge men kan inte säga något utav sista bilden. Blev väldigt förvånad över de vattenkylda RAMen, aldrig sätt förut
Men mer bilder på den färdiga produkten skulle vara chill.

Tackar! Fler bilder kommer nog komma ikväll, ska bara försöka rigga utt lite blixtar så man får lite bättre ljus :)!

Skrivet av visenstam:

Löjligt läckert, borde anmälas för datornpr0n fulll pott av mig.

Haha jasså, jag tackar för din kommentar ;)! Tack för allt allt!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Snyggt.
Seriöst bygge med seriösa delar.
Gillar skarpt.!!!

Visa signatur

_____________________________________________________________________________
i7 970 @4,4Ghz 1,375v
GTX 580 SLi
3D mark vantage 53200p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddiz:

Snyggt.
Seriöst bygge med seriösa delar.
Gillar skarpt.!!!

Tack så hemskt mcket Freddiz!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

För coolt bygge alltså!
Jag är mycket nöjd av att få ha träffat byggaren på riktigt och sett härligheten med egna ögon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

För coolt bygge alltså!
Jag är mycket nöjd av att få ha träffat byggaren på riktigt och sett härligheten med egna ögon!

Tackar gubben, snart så kommer vi två byte lite tjänster :D, ska bli kul att få lite saker gjorda på riktigt vis

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

När blir dem CNC-frästa delarna klara btw?

Permalänk

Sinnesjukt snygg dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

När blir dem CNC-frästa delarna klara btw?

Det kommer framöver, vi måste planera plåtarna först.

Skrivet av sebbe_1996:

Sinnesjukt snygg dator

Man tackar!!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Kylpastan på gpu ser ut att skapa luftfickor när man sätter på kylaren! Det vore ju synd med tanke på priset för vätskekylning?

bästa sättet är att antingen sätta en droppe eller en rand så att när man sätter på kylaren pressas luften åt sidan.

Kylpasta är trots allt till för att fylla igen groparna mellan block och cpu/gpu.

Keep it up!

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Entusiast

Neeeej... vad hände?! Mer byggbilder... 60% klart. Så smack är den färdig

Som att gå på strippklubb osså går de ut på scenen och poff så är de nakna... ingen show liksom

Permalänk
Medlem

Ärligt folk... 4.1P för ett bygge med "standard komponenter" och lite borrande? Skärp er...

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninnuam:

Ärligt folk... 4.1P för ett bygge med "standard komponenter" och lite borrande? Skärp er...

Det är ett schysst bygge, folk får väll ge det vilket betyg dom vill. Skärp dig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xlex:

Kylpastan på gpu ser ut att skapa luftfickor när man sätter på kylaren! Det vore ju synd med tanke på priset för vätskekylning?

bästa sättet är att antingen sätta en droppe eller en rand så att när man sätter på kylaren pressas luften åt sidan.

Kylpasta är trots allt till för att fylla igen groparna mellan block och cpu/gpu.

Keep it up!

Den apliceringen har jag aldrig haft något problem med. Jag har bytt kylpasta på gpuerna 2gånger innan. om du kollar bilderna där du kan se resterna utav kylpastan på GPU och GPU luftkylaren så ser du hur väl pastan spridit sig. Jag har testat flera metoder men tycker bäst om denna

Skrivet av Zpnk:

Neeeej... vad hände?! Mer byggbilder... 60% klart. Så smack är den färdig

Som att gå på strippklubb osså går de ut på scenen och poff så är de nakna... ingen show liksom

Haha jag jobbar alldeles för mkt, inte så mkt tid man har på sig när man har jobb och sköta egna företag

Skrivet av ninnuam:

Ärligt folk... 4.1P för ett bygge med "standard komponenter" och lite borrande? Skärp er...

Den första man hör som klagar... IDGAF, jag baserar inte mina röster på ditt klagomål. Ha en fortsatt trevlig dag

Skrivet av Mister.P:

Det är ett schysst bygge, folk får väll ge det vilket betyg dom vill. Skärp dig själv.

Tack för inlägget Mister.P!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska