Permalänk

Glapp i laddkontakten msi gt 683

Tjenare, har fått glapp i kontakten på min bärbara, det är i änden som man stoppar in i datorn som glappar.

Jag tänker inte lägga 700kr på en ny sladd så ger sladden till en elektriker som byter ut bara själva kontakten.

Min fråga är om någon vet några specs på just måtten och information man behöver veta så det blir samma och även om ni vet vart det kan finnas?

Mvh

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Skrivet av Glimbrink:

Tjenare, har fått glapp i kontakten på min bärbara, det är i änden som man stoppar in i datorn som glappar.

Jag tänker inte lägga 700kr på en ny sladd så ger sladden till en elektriker som byter ut bara själva kontakten.

Min fråga är om någon vet några specs på just måtten och information man behöver veta så det blir samma och även om ni vet vart det kan finnas?

Mvh

Ta med den och visa på tex Kjell & co så hjälper de dig säkert så det blir rätt.

Permalänk
Skrivet av Pax Vobiscum:

Ta med den och visa på tex Kjell & co så hjälper de dig säkert så det blir rätt.

jo jag tänkte också det men hade varit enklare att veta så man slipper ta med den "lilla" laddaren

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glimbrink:

jo jag tänkte också det men hade varit enklare att veta så man slipper ta med den "lilla" laddaren

Mäta kontakten med ett skjutmått??

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Skrivet av Sjodden:

Mäta kontakten med ett skjutmått??

Yes det har jag gjort, testade med en annan kontakt i samma mått men den sitter inte exakt så tycker den är lite glappig. Sedan tänker jag på ampere och volt och allt som kontakten ska klara av...

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Skrivet av Glimbrink:

Yes det har jag gjort, testade med en annan kontakt i samma mått men den sitter inte exakt så tycker den är lite glappig. Sedan tänker jag på ampere och volt och allt som kontakten ska klara av...

Återigen: Ta med den och visa på tex Kjell & co så hjälper de dig säkert så det blir rätt.

Edit: Det är ju inte precis ett kylskåp du isf behöver släpa på...

Permalänk
Skrivet av Pax Vobiscum:

Återigen: Ta med den och visa på tex Kjell & co så hjälper de dig säkert så det blir rätt.

Edit: Det är ju inte precis ett kylskåp du isf behöver släpa på...

Ja får väl göra det då Jag gillar bara att vara förbered och vet vad jag ska köpa för något för dem som jobbar på tex kjell o company säger bara jaja de e klart de e inga problem att de fungerar bara för dem ska sälja...

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Skrivet av Glimbrink:

Ja får väl göra det då Jag gillar bara att vara förbered och vet vad jag ska köpa för något för dem som jobbar på tex kjell o company säger bara jaja de e klart de e inga problem att de fungerar bara för dem ska sälja...

Instämmer, det är bra att va påläst om vad som gäller. Men i detta fallet krävs det inte att nån från tex K&co har bakgrund som hjärnkirurg etc, vi snackar ju om en simpel kontakt.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glimbrink:

Ja får väl göra det då Jag gillar bara att vara förbered och vet vad jag ska köpa för något för dem som jobbar på tex kjell o company säger bara jaja de e klart de e inga problem att de fungerar bara för dem ska sälja...

Ta med dator + laddare till butiken så är det klart sen. Då kollas det att kontakten passar.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk

Dem hade inte tillräckligt kraftig på kjell o company....

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glimbrink:

Dem hade inte tillräckligt kraftig på kjell o company....

Vad står det för watt-styrka på din laddare? KC har laddare på upp till 150W.

EDIT: AC Adapter: 150W http://www.msi.com/product/nb/GT683.html#?div=Specification

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk

är det hankontakten i laddaren det är fel på eller som det brukar vara honkontakten i datorn som sitter löst.. ? är det kontakten inne i datorn så finns dom
inte på kjell & company.. är du händig inte tummen mitt i handen så öppna datorn ta & kolla om kontakten sitter kontakt > kabel >microkontakt på moderkortet, beställ rätt kontakt från ebay.... sätt i nya

är den pålödd direkt på moderkortet så blir det svårare men inte omöjligt

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

är det hankontakten i laddaren det är fel på eller som det brukar vara honkontakten i datorn som sitter löst.. ? är det kontakten inne i datorn så finns dom
inte på kjell & company.. är du händig inte tummen mitt i handen så öppna datorn ta & kolla om kontakten sitter kontakt > kabel >microkontakt på moderkortet, beställ rått kontakt från ebay.... sätt i nya

är den pålödd direkt på moderkortet så blir det svårare men inte omöjligt

efter att ha köpt från ebay och strömsladden fungerar men fortfarande problem så är det något på insidan, försöker öppna datorn men det är inte speciellt lätt.

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Skrivet av Glimbrink:

efter att ha köpt från ebay och strömsladden fungerar men fortfarande problem så är det något på insidan, försöker öppna datorn men det är inte speciellt lätt.

sök på Modellnumret disassemble man brukar få upp nån som visar hur

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem med min GT683! Verkar ju som att det är poänglöst att byta ut laddaren då, om det inte fungerade för dig.
Har du lyckats fixa det på insidan?