Permalänk

Irriterande windows Aero

Finns det något sätt att stänga av det där fasansfullt irriterande popupen som säger att datorn "Kanske" är seg och om jag stänger av Windows Aero så "Kanske" det blir bättre?

t.ex när jag spelar Bf3 (datorn pressas ju ganska hårt så det ligger väl på gränsen av prestandan) det händer alltför ofta att spelet minimeras och windows säger att datorn "kanske" är seg.

(OBS: Ej min bild, hittat på google)

Varje gång säger jag till den att "behålla nuvarande och varna inte igen!" och visserligen har det nog aldrig hänt att det kommer upp igen under samma spelsession..

Men nästa gång jag spelar spelet så plopar det likförbaskat upp igen och minimerar spelet!

EDIT: Läste nu "Effects will be on till the next time you log on" minns inte att detta står på den svenska versionen..
Hursom vill jag stänga av denna dialog ruta så att det är avstängd oavsett om jag loggar in och ut.

Går det på något sätt att stänga av den där skiten permanent utan att stänga av Windows Aero? (Gillar nämligen det)

Har testat att mixra med alternativen för sammansättningen allt vad det är så det blir min egen (annars står den optimera för bästa utseende) men rutan kommer ändå fram.. igen och igen!

Var kan jag stänga av detta enormt irriterande fenomen?

Ursäkta om jag låter irriterad, inte menat till er, menat till min dator (som ändå inte fattar)

Tack

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Hittade det här på google:

Go to the Start Menu and type Action Center on the Search box
On the left sidebar, click Change Action Center settings
Untick the Windows Troubleshooting checkbox, under "Maintenance Messages".
Click the Ok button and you are done.

*gigantisk bild*

Dold text

Kan ju vara värt ett försökt.

//Simon

Permalänk

väl värt att testa, återkommer om det händer igen

Tack så mycket

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970