Döda pixlar Motorola Razr Maxx

Permalänk

Döda pixlar Motorola Razr Maxx

Tjenare!

Jag bara undrade om det är någon mer än jag som har upplevt problem i form av döda pixlar på sina telefoner med super AMOLED-skärmar? Nu är jag inte så kunnig så jag vet inte om det bara är för en viss typ av skärmar eller inte. Jag köpte en Motorola Razr Maxx och när jag fick hem den så märkte jag efter bara någon dag ett par döda pixlar. Jag märkte även ganska stora svarta "fläckar" på skärmen när man tog upp t.ex en svart bild i mobilen. Jag skickade in telefonen och fick en ny tillbaks, och det var exakt samma problem med det exemplaret... Någon mer som har upptäckt samma problem eller så, eller är det bara jag som har haft extrem otur när det kommer till mobiltelefoner?

Permalänk
Skrivet av Widdelund:

Tjenare!

Jag bara undrade om det är någon mer än jag som har upplevt problem i form av döda pixlar på sina telefoner med super AMOLED-skärmar? Nu är jag inte så kunnig så jag vet inte om det bara är för en viss typ av skärmar eller inte. Jag köpte en Motorola Razr Maxx och när jag fick hem den så märkte jag efter bara någon dag ett par döda pixlar. Jag märkte även ganska stora svarta "fläckar" på skärmen när man tog upp t.ex en svart bild i mobilen. Jag skickade in telefonen och fick en ny tillbaks, och det var exakt samma problem med det exemplaret... Någon mer som har upptäckt samma problem eller så, eller är det bara jag som har haft extrem otur när det kommer till mobiltelefoner?

Har samma problem med min s3a det dyker upp svarta prickar när man är i ett mörkt rum, lämnade in på service och dom hittade inget fel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om ni menar svarta/mörka fläckar som syns bäst i grå bakgrund så är det nog ganska normalt.
Hade det på min Razr och undra var det va trodde den var defekt så fick den utbytt men mer eller mindre samma på den andra.
Finns på nätet en del trådar om detta, om du nu inte menar dödpixlar.

Permalänk
Medlem

Det ska vara något lim som syns i mörkt rum och mörk skärm.
Väldigt vanligt "fel".

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Är dom "döda" när du kör vit skärm? Det kan som sagt vara en defekt som uppstått mellan glaset och själva displayen, typ lim. Vet ej hur man gör med detta garantimässigt. Har man ett antal döda pixlar har varje tillverkare en policy över hur många som måste vara döda innan man kan få telefonen utbytt eller lagad. Är det lim som stör får väl det ses som en vanlig tillverkningsdefekt och bör täckas av garanti/reklamationsrätt.

Permalänk

Tack för alla svar! Jag hade både dessa "lim-fläckar" som ni beskriver, OCH ett antal döda pixlar. Så jag skickade tillbaks mitt första ex och fick en ny mobil, där pixlarna också var döda fast bara en annan placering på skärmen. Jag hade några få helt döda pixlar som var svarta, och ett par gröna pixlar som hade fastnat i den färgen. Jag testade runt bland appar som gjorde så att skärmen blinkade snabbt i skrikande färger som skulle väcka liv i vissa pixlar men det fungerade tyvärr inte helt.

Permalänk
Medlem

Hej!

har också en Motorola Razr, dock inte Max verisionen.

Döda pixlar har jagi nte, men dessa fläckar du beskriverär ett vanligt fel hos Razr. jag har dem också och dem syns bara när skärmen visar svart.

vh

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Min fru har också en Razr Maxx och det är en död pixel på den, men absolut inget annat problem, är sugen på en Motorola själv nu, vilken batteritid alltså:)

Synd att Razr HD Maxx inte släppts till Sverige än.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Helt underbar mobil, dvs om man inte får pixelproblem

Permalänk
Medlem

Jag hade en död pixel, men jag råkade ha sönder displayen och fick den utbytt. Och nu har jag ingen död pixel, och telefonen är så jääkla underbar.. Men man MÅSTE ha swift key (eller vad det nu heter) så man kan skriva sms, det går bara inte annars

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Har nån smällt in JB? Alltså den som läckt ut. Vad jag hört ska den funka utmärkt med våra

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Försökt hitta info om Razr maxx hd när den släpps i Sverige men ej hittat något, är det någon som har hittat någon info om detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊