Permalänk
Medlem

Neonode N1

Någon annan än jag som har kollat in denna mobil? Jag skrev nyss på en intresseanmälan, och har nu en garanti att kunna köpa en av de tusen första som släppa i februari. Resten släpps i sommar enligt rykten.

Den verkar riktigt tuff. Kamera, mp3-spelare, videohantering, bildhantering m.m. m.m.

www.neonode.com
http://www.neonode.com/forum2/viewtopic.php?t=68

[size="1"]Redigerat av Castor Troy: Vg. använd http://www.sweclockers.com/koposalj/[/size]

Permalänk
Medlem

om det nu inte är fler än 1000 som hann före dig o verkligen vill köpa den när det kommer till kritan! hehehehe

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
om det nu inte är fler än 1000 som hann före dig o verkligen vill köpa den när det kommer till kritan! hehehehe

Nej men alltså, det finna tusen enheter, och en av dom är garanterad mig.

Permalänk
Medlem

Någon som sett något förväntat pris på leksaken?

Edit: ~5000 var det tydligen

Permalänk
Medlem

Bokade en samma dag man kunde förboka, så ja, jag tänkte köpa en också...om den nu släpps i februari som dom lovat.

Visa signatur

Liten snabb bil

Permalänk
Hedersmedlem

Rykterna säger att den första seriern inte kommer innehålla vibrator, så ni vet.

Sen lär den vara alltmänt buggig, nej bättre vänta lite till kanske vänta på en revision eller dylikt..

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Vad jag inte förstår är varför folk vill ha en telefon som kommer att vara helt hopplös på textinmatning. Den har en mycket liten skärm och ingen textigenkänning. Sen har den bara fyra knappar. Någon som vet hur de får den ekvationen att gå ihop?

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeM
Vad jag inte förstår är varför folk vill ha en telefon som kommer att vara helt hopplös på textinmatning. Den har en mycket liten skärm och ingen textigenkänning. Sen har den bara fyra knappar. Någon som vet hur de får den ekvationen att gå ihop?

Touchscreen, nummer-plata på skärmen... så var det problemet löst ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoCkuS

Nej men alltså, det finna tusen enheter, och en av dom är garanterad mig.

'
vet att det finns 1000 enheter, men vet du vilket nummer du är i kön? kanske var 1200 före dig (säger inte att det är så, men att det KAN vara så ). men tror nog att du är inom de 1000 st, annat skulle förvåna mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser

jepp, med nån sorts T9 eller nått, inte bättre än nån annan nalle.
nåt virtuellt skrivbord vet ja inte om man ska vänta sig, skärmen är för liten, specielt om man tänker på att telefonen inte kommer med nån penna utan ska styras med fingrarna, då lär knapparna vara rätt stora = virtuelt skrivbrod funkar inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeM

Känner man för att skriva mycket så kan man koppla in ett vanligt USB tangentbord till den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eelector
Känner man för att skriva mycket så kan man koppla in ett vanligt USB tangentbord till den.

Det förstör lite poängen med mobiltelefon då...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser

Det blir ju precis lika kass som en vanlig telefon då. Inte särskilt tillräckligt om man aspirerar på att vara något av en handdator också.

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Rykterna säger att den första seriern inte kommer innehålla vibrator, så ni vet.

Sen lär den vara alltmänt buggig, nej bättre vänta lite till kanske vänta på en revision eller dylikt..

Den kommer inte innehålla en vibrator alls, det får inte plats. Skulle va om dom säljer ett batteri med vibrator då senare. Vart har du läst att den är allmänt buggig?

Visa signatur

Liten snabb bil

Permalänk
Medlem

säger inte att dne kommer vara buggig, men chansen finns där eftersom den kör ett windows basert OS.
exempel är bara den andra mobilen som finns på marknaden med Microsoft os, SPV, om man spelar mp3 och samtidigt går in i t.ex. kalenderna så hackar mp3-låten. det är i och för säg inte samma OS som det kommer vara i Neonode, men samma leverantör, samma skit.

sen är det ju jobbigt att OS:et faktiskt ligger på minneskortet och inte på mobilen, i alla fall om man ska lysna på vad han som lämnar info på deras forum säger (dexter, som är crew).

Men jag blir mer än gärna överbevisad, just nu tror jag de får svårt att klara sig. det är en hård branch, MEN HOPPAS att de kan uppfylla sina mål och bli en stor jätte inom mobil sektorn

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy

Windows CE är 5 år gammal! Och den e inte alls Buggig!!!

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Men hur kan den ta 1GB minne?
SD korten fins endast upp till 256MB ???

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
SD korten fins endast upp till 256MB ???

Ja, eller så har du helt fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens

sen är det ju jobbigt att OS:et faktiskt ligger på minneskortet och inte på mobilen, i alla fall om man ska lysna på vad han som lämnar info på deras forum säger (dexter, som är crew).

Jag kan inte så mycket om Flashminnen och SDminnen bla bla, men dom har ett forum på sidan, och där förklaras det hur det ligger till ang. om OS'et ska ligga på SD-minnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash

Windows CE är 5 år gammal! Och den e inte alls Buggig!!!

MEN läs vad jag skriver! Windows Spartphone som mobilen SPV använder är baserad på windows CE 3.0 och den är buggig!

det betyder inte att denna mobil blir det, för nenoden kör inte smartphone utan windows CE 4, men som sagt är det nästan samma system i grunden som Smartphone.
Varför det buggar o har sig på en mobil o inte på handdator vet ja inte, men hårdvaran är ju inte densamma, inte exakt i alla fall.

Visa signatur