Permalänk
Medlem

Kylning av 550 TI

Hejsan! Mitt grafikkort låter mycket bara nu av att jag sitter och surfar, jag vill få tyst på det. Jag är inte jätte kräsen ljudmasigt men lite tystare skulle vara skönt. Är inte speciellt duktig på att skruva i datorer så skulle behöva något som inte är alltför svårt att installera. Ge exempel snälla

Jag har heller ingen magnet fri skruvmejsel antar att detta är ett måste? Vad för skruvmejslar ska man köpa?

Finns det finnas andra sätt att få tyst på det? Kanske med program för att bevaka värmen och sänka hastigheten med något annat program är detta ens möjligt? Helt lost tacksam för hjälp.

Permalänk

msi afterburner där kan du göra fläkt kurvor

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

Exakt vilket kort är det? Går säkert att fulmodda på en 120mm fläkt, annars kan du halvfulmodda på en sluten vattenkylare. Hmm, 550Ti kanske till och med kan köras passivt.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Har det alltid låtit mycket eller har blivit så? Ett 550Ti drar så pass lite ström att jag tycker det verkar konstigt om fläkten skulle låta så mycket.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Det var så från början. Datorn är en THOR fick med lite broschyrer där det står MSI så antar att det är det märket.

Tack för hjälpen så här långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanssonGBG:

msi afterburner där kan du göra fläkt kurvor

Jätte bra och kul program tack men spelar ingen roll om jag sänker fälten i programet. Programmet visar att den går saktare men det gör inte ljudet. Antar att det bästa är att köpa en ny grafikkort kylare har ni någon att rekommendera?

Permalänk
Medlem

Ända jag får fram på prisjakt för geforce 550 prisjakt.
Det måste väll finnas mer som passar eller?
Kan någon av dem tre vara bra? Läst att Arctic Accelero Twin Turbo II skavara oerhört svår installerad.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Accelero Mono Plus.

Så om någon bryr sig så har jag installerat skiten och den låter väldigt lite min Intel stockkylare låter numera klart mest och blir nästa del att byta ut. Installationen gick sådär det var fel mounting holes i beskrivningen så jag ficlk flytta runt mellanrummen men jag missade att se att också mellanrummen var av fel typ. Jag tog 4 mm istället för 2 mm ovetande om detta installerade jag allt och satta igång Windows han knappt börja starta förren allt blev svart efter några omstarter förstod jag att någon måste ha gått snett så jag plockade loss grafikkortet och såg att kylaren inte ens var i kontakt med processorn klantigt av mig att inte märka det tidigare men men.

Nu funkar allt mycket bra. Det är mycket tystare och på max load får jag 50 istället för 80 grader när jag kör fläkten på auto. Jag pallade inte heller vänta på att kylflänsarna till ram minnet och så skulle vulka ordentligt så en massa sådana trillade av aja nu vet jag till nästa gång =D