Underligt problem med ljud från HDMI efter win update

Permalänk
Medlem

Underligt problem med ljud från HDMI efter win update

Installerade nyligen om windows 7 64bitars på datorn och i början var allt frid och fröjd. Kör en 23.6" ASUS skärm som huvudskärm samt en 42" panasonic plasma TV som extra skärm samt ljudenhet. TVn är kopplad via HDMI till datorn och grafikkortet jag använder är ett HD 6850. Efter jag börjat uppdatera windows försvinner TVn som ljudenhet i "playback devices" och hittas inte heller i device manager.

Bilden till TVn fungerar fortfarande prima men får inget ljud. Ljudet fungerar på min kompis dator när han kopplar TVn via HDMI så det är inte kablen så vitt jag vet. Har provat de mesta google lösningar utan resultat.

All slags hjälp mottages gärna //Fluffey

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Medlem

Om någon stöter på samma problem funkade det att ta bort drivrutinerna och installera verision 12.10 av catalyst

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Medlem

AMD har problem med HDMI ljudet i senare drivers, att det börjar hacka eller att enheten inte dyker upp. Senaste HDMI jag kan köra är 13.2 B4 tillsammans med 13.2 B7 paketet, dock får jag ändra en registry key för att ljudet inte ska hacka. I senare versioner så startar inte ljudet alls...