iPhone 4 - Problem efter batteribyte
Hej,
Bytte batteri i min iPhone 4 här om dagen och har fått problem med batteri-indikatorn. Den visar 100% batteristyrka hela tiden. Är det någon här som haft samma problem?
Har läst eller hört någonstans att det kan ta några laddningar innan iPhone kalibrerat in procentvisningen, men i min telefon händer det ju ingenting. Den har stått på 100 procent i en vecka nu trots urladdningar och fulladdningar, och idag fick jag inte igång telefonen efter att den laddade ur.
Man sätter i laddaren, iPhone tror att den är laddad och startar upp men slocknar på en gång pga den dåliga batterinivån. Startar upp igen då den tror att den är fulladdad, dör igen. Så fortsätter det om, och om, och om igen, den hinner liksom aldrig ens ladda upp sig tillräckligt för att klara av en start... Var tvungen att sätta i de gamla batteriet igen för att få igång den.
Vad kan detta bero på? Dåligt batteri? Någonting jag missat vid installation?
Det jag gjorde när jag bytte batteri var:
- Stängde av telefonen
- Satte den på ljudlös
- Skruva ur skruvarna vid dockningskontakten
- Skruva ur skruven till "batterikontakten"
- Pillade upp kontakten, lossade därefter batteriet.
- Satte i nya batteriet och satte tillbaka den lilla plåtbiten som lossnade vid demontering
- Satte tillbaka kontakten till batteriet och skruvade fast den.
- Monterade tillbaka baksidan och startade telefonen.
Batteriet är från Kjell & Company.
Förresten, någon som vet hur man på ett enkelt sätt kan ladda upp ett iPhonebatteri utan att det sitter i telefonen?
Edit:
Kan tillägga att telefonen är snart 2,5 år gammal, så när det kommer till garantin så är den sedan länge ett minne blott.