Ge mig lite tips om gratis MMORPG spel? :)

Permalänk

Tera Europe. Har den bästa free to play modellen på länge.
Neverwinter, Sönder botat.
PoE Som Diablo 3 skulle varit.
Starwars.

Permalänk
Skrivet av Xaid:

Guild Wars 2!

Visst, spelet har en engångsavgift, dvs man måste köpa spelet, men sen är det F2P. Det är en bra kompromiss, tycker jag.

Håller med dig, spelet är grymt tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Skulle inte rekommendera Neverwinter. Om vi säger att du tjänar 200k AD om dagen som den här sa att han gjorde, vilket troligen inte är vanlig så kommer det fortfarande ta 30 dagar att fixa en enchant till chest eller vapen, och då får du ju inte spendera AD på något annat öht. Eller kan du betala 200 dollar och köpa enchanten

Fast det finns ju mer än ett sätt att fixa AD på, sälj saker på AH så ska du se att det går snabbare än 30 dagar.

Edit: och alla som föreslår POE, varför göra det i en tråd där TS frågar efter F2P MMORPG spel? POE är ett vanligt MP-RPG och inte ett MMO.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Tera är rätt festligt, bara att köra.

Permalänk
Medlem

Tera är nog det bästa free2play ute just nu. Men av någon anledning tröttnar jag rätt fort på spelet men återvänder alltid.

Vet inte hur PVP i spelet är än men skulle gärna vilja pröva på.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Tibia om du älskar hardcore MMORPG's, testa hardcore pvp server!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Tera eller Neverwinter!

Permalänk

Rekommenderar Neverwinter starkt, sjukt roligt spel!

Visa signatur

Asus GeForce GTX 680 2GB - Intel i7 3770K 4,6Ghz - Kingston HyperX Predator 1800mhz 8GB - 240GB Corsair SSD - 2tb HDD - Corsair AX 850W 80+ Gold - Asus P8Z77 V-pro - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsmulle.:

lord of the rings online

Detta är klart värt att testa! Var beredd att åtminstone spendera ett par kr då de fan är snålare än EA...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Inlägg som länkade till privata World of Warcraft-servrar borttagna, samt svar på dessa. Eftersom dessa inte är godkända av företaget som äger spelet och därigenom möjliggör spelandet av piratkopierade versioner kan vi tyvärr inte ha inlägg sådana inlägg i forumet.

Regeln om piratkopiering existerar av flera skäl, men främst för att piratkopiering är ett brott och att tillåta inlägg som ber om hjälp med piratkopiering kan tolkas som medhjälp till brott mot upphovsrättslagen. För mer information om denna regel, se denna tråd.

Permalänk
Skrivet av Palmie:

*Tråd rensad*

Inlägg som länkade till privata World of Warcraft-servrar borttagna, samt svar på dessa. Eftersom dessa inte är godkända av företaget som äger spelet och därigenom möjliggör spelandet av piratkopierade versioner kan vi tyvärr inte ha inlägg sådana inlägg i forumet.

Regeln om piratkopiering existerar av flera skäl, men främst för att piratkopiering är ett brott och att tillåta inlägg som ber om hjälp med piratkopiering kan tolkas som medhjälp till brott mot upphovsrättslagen. För mer information om denna regel, se denna tråd.

Det är inte olagligt att spela på privat-hostade wow servrar enligt svensk lag och enligt blizzards policy så är det okej att spela på privata server så länge du har köpt spelet med dess expansioner, men ej att hosta. Så det är ej något brott mot någon upphovsrättslag och det är inte hjälp till någon form av piratkopiering att diskutera privata servrar. Det skulle däremot vara emot Sweclockers regler att diskutera hur man går tillväga för att hosta en privat wow server, men så är ej fallet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Limerence:

Det är inte olagligt att spela på privat-hostade wow servrar enligt svensk lag och enligt blizzards policy så är det okej att spela på privata server så länge du har köpt spelet med dess expansioner, men ej att hosta. Så det är ej något brott mot någon upphovsrättslag och det är inte hjälp till någon form av piratkopiering att diskutera privata servrar. Det skulle däremot vara emot Sweclockers regler att diskutera hur man går tillväga för att hosta en privat wow server, men så är ej fallet.

Tanken med regeln är att gränsdragningen ska vara enkel, just privata (som inte är godkända av spelskaparen) servrar är en gråzon som vi har valt att inte tillåta. Dock kan du självfallet kontakta redaktionen och ge förslag på förändringar om det finns något som talar för att privata servrar kan tillåtas och problemen som anges i § 7 och denna tråd undvikas.

Skicka gärna ett kontaktmeddelande om du har fler frågor om regeln.

Permalänk
Skrivet av Limerence:

och enligt blizzards policy så är det okej att spela på privata server så länge du har köpt spelet med dess expansioner

Det är inte korrekt.

Blizzards Terms of Use konstaterar:

E. host, provide or develop matchmaking services for the Game or the Service, or intercept, emulate or redirect the communication protocols used by Blizzard in any way, for any purpose, including without limitation unauthorized play over the internet, network play, or as part of content aggregation networks;

Permalänk
Medlem

Guildwars 2 vinner i fp2 marknaden

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Det är inte korrekt.

Blizzards Terms of Use konstaterar:

E. host, provide or develop matchmaking services for the Game or the Service, or intercept, emulate or redirect the communication protocols used by Blizzard in any way, for any purpose, including without limitation unauthorized play over the internet, network play, or as part of content aggregation networks;

Eula kan aldrig gå över europeisk eller svensk lag.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Tera är okej ett tag men när man blir 60 så är det inte så roligt längre tycker jag iaf

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Eula kan aldrig gå över europeisk eller svensk lag.

Vilket är helt irrelevant.

Konstaterandet jag svarade på var "enligt Blizzards policy så är det okej att spela på privata server".

Vilket alltså inte är korrekt.

Om Blizzards Eula håller juridiskt i EU och Sverige är en helt annan fråga som jag inte berört.

Permalänk
Medlem

Hero online?

Permalänk

När Rift blir F2P så är det, i min mening, det överlägset bästa MMORPG:et i F2P genren.

Permalänk

Testade Dragon's Prophet (https://www.dragonsprophetthegame.com/) förrförra helgen och tycker det verkar riktigt trevligt. Kan vara värt att spana in.
Det ska bli öppen beta nu på fredag (vilket mer eller mindre kan klassas som att spelet släpps, då det inte är några character wipes).

Permalänk
Medlem

Neverwinter! Första gången jag fastnat vid ett mmospel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!