iPad 3rd Gen. med retina?

Permalänk

iPad 3rd Gen. med retina?

Tjenare,

Kollade runt lite på vad som är "värdast", iPad 3rd- eller iPad 4th Generation och förutom att det verkar som 4th gen. snarare är en "iPad 3s" dvs. bara en uppdaterad iPad 3rd Gen. så kom jag efter att ha sökt på prisjakt in här:

och under den fliken finns: SIBA där det står att iPad 3rd Generation har Retina-skärm..

Har tryckfelsnisse varit i farten eller är det så läget ligger till?

Permalänk

3rd har retina.
- Jag har en.
- Det står om du googlar 2 sec

Visa signatur

|||

Permalänk
Skrivet av KiwiÄrGott:

3rd har retina.
- Jag har en.
- Det står om du googlar 2 sec

Har googlat, lovar!
Men alla youtube videos säger att "So this is the new iPad 4th Generation, what's new about it is the Retina display and a better cpu etc.".
Vi har också en 3rd i hemmet (har en iPad mini också) men tycker att upplösningen är så sjukt olik att jag inte ens kan jämföra dem.

Permalänk
Datavetare

Skillnaden mellan iPad3 och iPad4 är som sagt att den senare har snabbare GPU och rejält mycket snabbare CPU (runt dubbelt så snabb). Det system-on-a-chip som sitter i iPad3 kallas A5X och det som sitter i iPad4 kallas A6X

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Har googlat, lovar!
Men alla youtube videos säger att "So this is the new iPad 4th Generation, what's new about it is the Retina display and a better cpu etc.".
Vi har också en 3rd i hemmet (har en iPad mini också) men tycker att upplösningen är så sjukt olik att jag inte ens kan jämföra dem.

Vet inte om de är en fråga men anledningen till att de är stor skillnad är för att Mini inte har retina ännu!

Permalänk
99:e percentilen

Glöm inte att iPad 3 har den gamla Dock Connector medan iPad 4 har den nya Lightning Connector.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Skillnaden mellan iPad3 och iPad4 är som sagt att den senare har snabbare GPU och rejält mycket snabbare CPU (runt dubbelt så snabb). Det system-on-a-chip som sitter i iPad3 kallas A5X och det som sitter i iPad4 kallas A6X

Och detta är precis därför man lade ner tillverkningen av Ipad 3 när man släppte 4an. Finns ingen poäng att ha två stycken som är stort sett identiska.

Permalänk
Medlem

När man tittar på jämförelser mellan 3:an och 4:an, så känns det inte som några jättestora skillnader hastighetsmässigt.
Googla på tuben, så får man se några videos. Funderar själv på skaffa en 3:a, för att kunna använda samma kontakt som till jobbmobilen.

Permalänk
Medlem

handlar väl lite om vad du ska ha den till också?

jag har en 2a som fjärr till mediacentret och behöver inte mer än det tex..

Permalänk

Om den ska jailbreakas, kommer jag ha fördel av starkare processor?
Det blir i vilket fall en fyra när jag hittar någon bra deal, tack!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Molgorain:

När man tittar på jämförelser mellan 3:an och 4:an, så känns det inte som några jättestora skillnader hastighetsmässigt.
Googla på tuben, så får man se några videos. Funderar själv på skaffa en 3:a, för att kunna använda samma kontakt som till jobbmobilen.

Med tanke på att iPad 3 är utfasad och dyrare än iPad 4 i butik blir det nog billigare att köpa iPad 4 plus en adapter.

Om en adapter är ett alternativ, förstås.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Hittade en affär som jag postade i fyndtråden, 64Gb(Wifi) för 4200:- ny inkl frakt.