Ni som har Logitech G600, är detta normalt?

Permalänk
Medlem

Ni som har Logitech G600, är detta normalt?

Fick hem min G600 för ungefär en vecka sen och märkte direkt att vänster musknapp glappar och känns lös nästan, är alla såhär eller fick jag ett måndagsex?

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Skrivet av Wibart:

Fick hem min G600 för ungefär en vecka sen och märkte direkt att vänster musknapp glappar och känns lös nästan, är alla såhär eller fick jag ett måndagsex?
https://www.youtube.com/watch?v=vKGj-50Eyqo

Jag kan ej se på klippet för det är privat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jag kan ej se på klippet för det är privat.

Sorry, nu ska det funka.

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

min glappar inte alls, lite "segare" än vad jag är van med från andra möss men det är ju en vanesak, byt ut den

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk

álla Logitech möss gör det till slut. mina 4 Logitech möss gör det som jag har hemma. :/ alltid vänderklick saken med.. :/

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Skrivet av jakob.ee.:

álla Logitech möss gör det till slut. mina 4 Logitech möss gör det som jag har hemma. :/ alltid vänderklick saken med.. :/

De senaste 6 åren har jag använt 3 olika logitech möss, och använder fortfarande för ingen av dem har gått sönder än. G5, G400 och en trådlös logitech mus som jag inte kommer ihåg namnet på.
INGEN av dem har glappande vänsterklick som TS har.
Så jag är faktiskt väldigt skeptiskt till ditt uttalande, och jag tror tyvärr att du har fel.

Permalänk
Skrivet av furuliden:

De senaste 6 åren har jag använt 3 olika logitech möss, och använder fortfarande för ingen av dem har gått sönder än. G5, G400 och en trådlös logitech mus som jag inte kommer ihåg namnet på.
INGEN av dem har glappande vänsterklick som TS har.
Så jag är faktiskt väldigt skeptiskt till ditt uttalande, och jag tror tyvärr att du har fel.

har 6 st Logitech möss och alla glappar så som hans gör. Det kan vara hur man använder de.. Men jag vet inte.. Men det jag vet är att alla mina gör det.

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

har en g500 en MX418, G400 och en MX1000 laser och ingen av dom "glappar"

har en logitech oem mus för 99kr som heller inte gör så... detta verkar vara från person till person.

Mina möss är dock jävligt slitna och väldigt mycket använda utom G500an

Visa signatur

7800X3D, 16GB 6000Mhz, 7800XT 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

min glappar inte alls, lite "segare" än vad jag är van med från andra möss men det är ju en vanesak, byt ut den

Ok, då får det bli RMA på den!

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

álla Logitech möss gör det till slut. mina 4 Logitech möss gör det som jag har hemma. :/ alltid vänderklick saken med.. :/

Skrivet av jakob.ee.:

har 6 st Logitech möss och alla glappar så som hans gör. Det kan vara hur man använder de.. Men jag vet inte.. Men det jag vet är att alla mina gör det.

Hur många var det nu du hade...?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Inaktiv

Detta är standard på G400, säkerligen på flera möss som kommit efter det. På mina två MX518 hade jag aldrig några såna problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

álla Logitech möss gör det till slut. mina 4 Logitech möss gör det som jag har hemma. :/ alltid vänderklick saken med.. :/

Jag kan inte hålla med dig alls, haft min Logitech G500 nu i 2 år och den är lika bra som när jag först köpte den.
Känns lite som att du antingen är för våldsam mot dina möss ?
Ända som ändrats på min mus är att färgen på loggan har försvunnit, använder min till FPS spel och andra spel så kan inte säga den används knappt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jakob.ee.:

álla Logitech möss gör det till slut. mina 4 Logitech möss gör det som jag har hemma. :/ alltid vänderklick saken med.. :/

Då förstår jag inte riktigt hur du använder dina datormöss, jag har haft ett x antal logitech möss, och min har då aldrig någonsin blivit sådär

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

Då förstår jag inte riktigt hur du använder dina datormöss, jag har haft ett x antal logitech möss, och min har då aldrig någonsin blivit sådär

Men har en steelseries mus som aldrig har gjort så och den har jag till min speldatorn :/

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.