AMD FX-8350 8-Core Processor eller Intel® Core i7-3930K Processor?

Permalänk
Skrivet av malinzuber:

Så om nu ni fick välja mellan dessa datorer som ni skickat, vilken skulle ni då välja?

Den tidigare länkade kundvagnen (inlägg #19) var fin, men jag bytte ut grafikkortet mot ett som fanns i lager och jag kan rekommendera:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3333646/2013-05-13

Notera: ingen Intel processor, utan FX-8350 och det moderkortet som är länkat är mycket bättre än motsvarande för intel i samma prisklass, mera bang-for-the-buck helt enkelt.

Om det blir dyrt och du behöver köpa skärm och operativsystem också, så vänta med att köpa '2TB Seagate Barracuda'-disken och köp den senare istället.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz | RAM: 32GB Vengeance @1600MHz | GPU: Asus HD7970 DCII Top @ 1.0/5.6 GHz | ASRock 990FX Fatal1ty | PSU: Newton R3 800W Platinum | HD: 128 GB Plextor M3 Pro, 300 GB WD Green | triple-boot: Win7-64,WinXP-32,debian-64

Permalänk
Medlem

Skulle också välja en 8350 framför 3930k. Dock har jag en liten fråga till er i tråden som är lite off topic.

Den nya Haswell serien från Intel, kommer den vara för 1155 eller 2011 socket? Både och? Och när AMD släpper nästa generation, kommer de vara för Am3+ då?

Tänkte om hon väljer att gå med en billigare processor nu, och sedan vill byta upp sig till en starkare vid en tri sli i framtiden. Kunna göra det utan att byta moderkort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Specs: Laptop,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frollee:

Skulle också välja en 8350 framför 3930k. Dock har jag en liten fråga till er i tråden som är lite off topic.

Den nya Haswell serien från Intel, kommer den vara för 1155 eller 2011 socket? Både och? Och när AMD släpper nästa generation, kommer de vara för Am3+ då?

Tänkte om hon väljer att gå med en billigare processor nu, och sedan vill byta upp sig till en starkare vid en tri sli i framtiden. Kunna göra det utan att byta moderkort

Skickades från m.sweclockers.com

Intel skulle väl köra på nytt och AMD skulle köra på am3+ tror jag. Men som vanligt kräver det säkert bios uppdatering.

*** redigerat med hänvisning till §1.6 ***

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Intel skulle väl köra på nytt och AMD skulle köra på am3+ tror jag. Men som vanligt kräver det säkert bios uppdatering.

Så kan de nog va. Fick väl en liten "fördom" när jag såg det rosa chassit. Men ingen vet

Tackar för svar förövrigt. Frågan är om man ska ha det i tanken när man köper dator nu. Iof, en 3770k kommer räcka flera år till men kanske kan de vara värt att fundera på.

Skickades från m.sweclockers.com

*** redigerat med hänvisning till §1.6 ***

Visa signatur

Specs: Laptop,

Permalänk
Medlem

Ganska blandade tips här. Bara för att budgeten sträcker sig upp till 13000:- så tycker jag det är onödigt att maxa budgeten om man inte verkligen får ut något extra.

Mitt förslag ser ut så här:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3333992/lagom

Och då lite tankar, motiveringar och tips.
PSU: Du behöver absolut inte starkare nätaggregat, gå inte på hysterin, du har stor marginal med det jag tipsar om.
Lagring: La lite extra på att få lite storlek på SSD, det är det värt. Men komplettera med en stor mekanisk disk om du vill ha lagring.
CPU: FX-8350 är bättre än 3570K och 3770K till streaming, prisvärd och stark processor.
Grafik: Grafikkortet är nästan lika snabbt som ett betydligt dyrare GTX 670, du kommer inte se skillnad. Att lägga pengar på två grafikkort är inte värt om du bara har en skärm.
Moderkort: Ingen mening att lägga flera hundra extra på moderkort som inte kommer ge någon skillnad. Detta är ett bra moderkort med alla funktioner du behöver. Om du vill byta moderkort, undvik MSI. Aldrig stött på ett MSI-moderkort som fungerat som det ska eller hållit ens ett par år.
DVD: La några tior extra på en DVD som är tyst och har lite högre kvalitet.
Kylning: En vattenkylning som brukar anses riktigt bra. Den kyler bra och klarar mycket. Ska det överklockas kraftigt kanske man ska ta en storebror till den.

Och eftersom du är medlem här nu så kan du använda denna:
http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Allt som allt 10200:- och då har du kvalitet och prisvärdhet. Du kommer inte kunna se någon nämnvärd prestanda skillnad om du går hela vägen upp till 13000:-. Lägg de pengarna på någon annan hobby.
Om du vill kan du lägga till en liten slant så bygger och testar Inet datorn åt dig. Skulle passa på att avråda från CDON. De är inte så bra på kundvård och support.

*** redigerat med hänvisning till §1.6 ***

Permalänk
Skrivet av Frollee:

Skulle också välja en 8350 framför 3930k. Dock har jag en liten fråga till er i tråden som är lite off topic.

Den nya Haswell serien från Intel, kommer den vara för 1155 eller 2011 socket? Både och? Och när AMD släpper nästa generation, kommer de vara för Am3+ då?

Tänkte om hon väljer att gå med en billigare processor nu, och sedan vill byta upp sig till en starkare vid en tri sli i framtiden. Kunna göra det utan att byta moderkort

Skickades från m.sweclockers.com

Haswell kommer att använda socket 1150. Alltså går det ej att ha gamla 1155-proppar i den.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

On topic:
Tycker du ska vänta tills nvidia släpper nästa serie kort om 2 veckor. Har man tur kommer priserna gå ner lite på äldre kort.
Det kan vara till en fördel om man ska bygga helt nytt.

Edit: delar av inlägget försvann och orkar inte fixa till det för sitter på mobilen.

*** redigerat med hänvisning till §1.6 ***

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Ganska blandade tips här. Bara för att budgeten sträcker sig upp till 13000:- så tycker jag det är onödigt att maxa budgeten om man inte verkligen får ut något extra.

Mitt förslag ser ut så här:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3333992/lagom

Och då lite tankar, motiveringar och tips.
PSU: Du behöver absolut inte starkare nätaggregat, gå inte på hysterin, du har stor marginal med det jag tipsar om.
Lagring: La lite extra på att få lite storlek på SSD, det är det värt. Men komplettera med en stor mekanisk disk om du vill ha lagring.
CPU: FX-8350 är bättre än 3570K och 3770K till streaming, prisvärd och stark processor.
Grafik: Grafikkortet är nästan lika snabbt som ett betydligt dyrare GTX 670, du kommer inte se skillnad. Att lägga pengar på två grafikkort är inte värt om du bara har en skärm.
Moderkort: Ingen mening att lägga flera hundra extra på moderkort som inte kommer ge någon skillnad. Detta är ett bra moderkort med alla funktioner du behöver. Om du vill byta moderkort, undvik MSI. Aldrig stött på ett MSI-moderkort som fungerat som det ska eller hållit ens ett par år.
DVD: La några tior extra på en DVD som är tyst och har lite högre kvalitet.
Kylning: En vattenkylning som brukar anses riktigt bra. Den kyler bra och klarar mycket. Ska det överklockas kraftigt kanske man ska ta en storebror till den.

Och eftersom du är medlem här nu så kan du använda denna:
http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Allt som allt 10200:- och då har du kvalitet och prisvärdhet. Du kommer inte kunna se någon nämnvärd prestanda skillnad om du går hela vägen upp till 13000:-. Lägg de pengarna på någon annan hobby.
Om du vill kan du lägga till en liten slant så bygger och testar Inet datorn åt dig. Skulle passa på att avråda från CDON. De är inte så bra på kundvård och support.

Det där förslaget är nog det allra bästa, mest välavvägda och prisvärda det går att sätta ihop.
Om du nu ska ha alternativet med processor från Intel och motsvaranade prestanda för att matcha den så blir priset betydligt högre men även prestandan, tyvärr så räcker dock inte budgeten till: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3283179/kraftfull

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Ganska blandade tips här. Bara för att budgeten sträcker sig upp till 13000:- så tycker jag det är onödigt att maxa budgeten om man inte verkligen får ut något extra.

Mitt förslag ser ut så här:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3333992/lagom

.

Nja skulle hellre ta ett HD7950 med 3GB VRAM, kostar också runt 2,5k, annars en bra kundvagn.
Bästa 7950 hittas här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760202

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Nja skulle hellre ta ett HD7950 med 3GB VRAM, kostar också runt 2,5k, annars en bra kundvagn.
Bästa 7950 hittas här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760202

7950 är inte lika bra kort.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Nja skulle hellre ta ett HD7950 med 3GB VRAM, kostar också runt 2,5k, annars en bra kundvagn.
Bästa 7950 hittas här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760202

Spelar ingen roll att det har mer minne om slutupplevelsen blir sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Spelar ingen roll att det har mer minne om slutupplevelsen blir sämre.

För pris/prestanda är 7950 det bästa just nu.
Mer än 2Gb VRAM kanske inte behövs just nu, men många framtida titlar kommer nog kräva mycket minne, speciellt som PS4 och Xbox "Durango" har 8Gb GDDR5.

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

För pris/prestanda är 7950 det bästa just nu.
Mer än 2Gb VRAM kanske inte behövs just nu, men många framtida titlar kommer nog kräva mycket minne, speciellt som PS4 och Xbox "Durango" har 8Gb GDDR5.

Men med prestanda menas stabil framerate. Då är det till att man inte är känslig för microstuttering. Jag hade kunnat köpa ett 7950 till mig själv, men jag vågar inte rekommendera det till andra.
Och minnesargumentet fungerar inte, när 3Gb börjar märkas så är nog GPUn lite slö också. Och att PS4 ska ha 8GB är inget argument då det är ett delat systemminne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Men med prestanda menas stabil framerate. Då är det till att man inte är känslig för microstuttering. Jag hade kunnat köpa ett 7950 till mig själv, men jag vågar inte rekommendera det till andra.
Och minnesargumentet fungerar inte, när 3Gb börjar märkas så är nog GPUn lite slö också. Och att PS4 ska ha 8GB är inget argument då det är ett delat systemminne.

Spelar väl ingen roll om man ska köra singelkort, ms är knappt märkbart då.
Tycker fortfarande att mera minne är alltid bättre än mindre men men, we can agree to disagree

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

För pris/prestanda är 7950 det bästa just nu.
Mer än 2Gb VRAM kanske inte behövs just nu, men många framtida titlar kommer nog kräva mycket minne, speciellt som PS4 och Xbox "Durango" har 8Gb GDDR5.

Pris per prestanda är alltid bäst på billigaste korten.

Gpun kommer vara för sölig när det krävs 3gb VRAM. En del enstaka fall kan den vara bättre men ren prestanda ligger den långt efter 670.
660ti ligger i klass med 7950 och är lite billigare och lite bättre prestanda per krona.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Pris per prestanda är alltid bäst på billigaste korten.

Gpun kommer vara för sölig när det krävs 3gb VRAM. En del enstaka fall kan den vara bättre men ren prestanda ligger den långt efter 670.
660ti ligger i klass med 7950 och är lite billigare och lite bättre prestanda per krona.

Är ingen fanboy och skulle nog köpa antingen detta kort just nu, just för pris/prestanda http://www.inet.se/produkt/5409472/kfa2-geforce-gtx-670-2048m...

eller

Sapphires 7950 som klockar jävligt bra.: http://hexus.net/tech/reviews/graphics/43985-sapphire-radeon-...

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Är ingen fanboy och skulle nog köpa antingen detta kort just nu, just för pris/prestanda http://www.inet.se/produkt/5409472/kfa2-geforce-gtx-670-2048m...

eller

Sapphires 7950 som klockar jävligt bra.: http://hexus.net/tech/reviews/graphics/43985-sapphire-radeon-...

Den där 7950 är utan tvekan ett av de bättre 7950 man kan få tag på. Men alla klockar inte och vet inte om trådskaparen är insatt i överklocking över huvudtaget.
Sedan så för den inte ut all luft ur chassit och kommer därför vispa runt en hel del. Vid överklockning och om man kör CF måste man ha rejält luftflöde i chassit.

Därför tycker jag personligen att man ska köra det paket Aleshi satte ihop förutom byta ut DVDn mot en billigare. Tror inte så många använder skivor i dagsläget.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Köp inte för långsamt grafikkort.

en dator med så hög budget (+10000) så ska du köpa minst 7970 kort. Om du inte måste ha ssd så bör du fundera på än snabbare kort. För det är alltid grafikkortet som gör att datorn känns långsam vid spel. Ska du ha en surf dator satsa på SSD.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

en dator med så hög budget (+10000) så ska du köpa minst 7970 kort. Om du inte måste ha ssd så bör du fundera på än snabbare kort. För det är alltid grafikkortet som gör att datorn känns långsam vid spel. Ska du ha en surf dator satsa på SSD.

Sedan kan man fråga sig om det är värt det med tanke på hur lite som skiljer t.ex. GTX 660Ti eller GTX 670 med GTX 680. Men det är klart, känner TS att det är värt det så kan denne lägga på ett GTX 670 eller GTX 680 för min del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Det skulle jag, i vissa fall, vilka jag försökte sammanfatta i mitt inlägg.

Om en person till exempel ska spela i 5760x1080 @ 120 Hz och därför ska köpa 3x Titan eller liknande, så är det en självklarhet att sätta dessa på ett LGA 2011-moderkort tillsammans med en 3930K.

Okej. I den situationen så visst men med en budget på 10-13k så finns det inte utrymme ens för ett titan-kort. Det enda som talar för 2011 är att de har större bandbredd på PCI-E Sloten (när det kommer till spel) alltså PCI-E x16 gånger 3.

Skrivet av Frollee:

Skulle också välja en 8350 framför 3930k. Dock har jag en liten fråga till er i tråden som är lite off topic.

Den nya Haswell serien från Intel, kommer den vara för 1155 eller 2011 socket? Både och? Och när AMD släpper nästa generation, kommer de vara för Am3+ då?

Tänkte om hon väljer att gå med en billigare processor nu, och sedan vill byta upp sig till en starkare vid en tri sli i framtiden. Kunna göra det utan att byta moderkort

Skickades från m.sweclockers.com

Haswell kommer att ha en egen socket 1150. Vad ev. Haswell-E kommer att hamna på vet jag inte men antagligen 2011.

*** redigerats med hänvisning till §1.6 ***

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Tråd har modererats med hänvisning till §1.6. Försök håll tråden till ämnet och lämna spekulationer om andra medlemmar utanför forumet.

Tack för ert samarbete!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Tumnus:

Det enda som talar för 2011 är att de har större bandbredd på PCI-E Sloten (när det kommer till spel) alltså PCI-E x16 gånger 3.

Jag vet inte det, jag. Om man vill ha 120 fps i BF3 kanske en 8350 helt enkelt inte räcker, eftersom den inte har så hög IPC. Då är ju däremot en 1155-processor kanske mer lämplig än en 2011-processor.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Denna fråga har en förmåga att tradas om och om igen av någon oklar anledning.

http://www.anandtech.com/show/6934/choosing-a-gaming-cpu-sing...

Kör du bara ett bra grafikkort spelar det ingen roll, grafikkortet flaskar ändå. Detta gäller även med de kraftigaste korten när de körs ensamma. Köp därför den som drar minst ström/genererar minst värme, dvs en i5 3570 eller vänta tills Haswell kommer.

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag vet inte det, jag. Om man vill ha 120 fps i BF3 kanske en 8350 helt enkelt inte räcker, eftersom den inte har så hög IPC. Då är ju däremot en 1155-processor kanske mer lämplig än en 2011-processor.

Om hon ska streama så måste hon upp i sexkärniga 2011-processorer för att komma ikapp FX 8350.

Skrivet av Mineralvatten:

Denna fråga har en förmåga att tradas om och om igen av någon oklar anledning.

http://www.anandtech.com/show/6934/choosing-a-gaming-cpu-sing...

Kör du bara ett bra grafikkort spelar det ingen roll, grafikkortet flaskar ändå. Detta gäller även med de kraftigaste korten när de körs ensamma. Köp därför den som drar minst ström/genererar minst värme, dvs en i5 3570 eller vänta tills Haswell kommer.

Slutsatsen är att hon ska satsa på det som drar minst ström? Inte satsa på FX 8350 som faktiskt klarar av belastningen när hon streamar samtidigt samtidigt som det kostar mindre pengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av malinzuber:

Jag vet inte vilken av dessa två processorer jag ska köpa, jag hade tänkt bygga en ny speldator där jag ska kunna spela spelen på max utan fps dropp osv. AMD är betydligt billigare men är det värt att lägga ner lite extra och köpa en Intel?

i7 3930k knäcker helt klart FX-8350 för gaming, men vet inte hur det är med streaming och såna saker, har aldrig tänkt streama så jag har inte gått in på det ämnet och vet därför inget om det. Men I7 3930K vs FX-8350 för gaming - I7 3930K är vinnaren, utan tvekan! Har du pengar till den så skulle jag kört på den om du nu ska maxa spel utan allt för mkt fps drop som du sa

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Om hon ska streama så måste hon upp i sexkärniga 2011-processorer för att komma ikapp FX 8350.

Slutsatsen är att hon ska satsa på det som drar minst ström? Inte satsa på FX 8350 som faktiskt klarar av belastningen när hon streamar samtidigt samtidigt som det kostar mindre pengar?

Eftersom det drar mindre kostar det mindre om hon inte byter för ofta. Och båda klarar det galant. Men jag är öppen för att ha fel om du visar mig tester som demonstrerar att 8350n är så löjligt mycket bättre än 3570n på att streama spel.

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mineralvatten:

Eftersom det drar mindre kostar det mindre om hon inte byter för ofta.

Orkar inte göra matten igen men det skulle ta så enormt lång tid och då är det över 10 år innan man ligger lika i kostnad för mellanskillnad + elräkning mellan en 8350 och 3570k Om man sedan ska prata om 8350 och 3770k eller 8320 och 3570k/3770k så är det så många år att det är absurt.

Tror det räcker med att man lägger gränsen på 4 år för det är väl medel eller liknande för en datorbyggare. Extrema byggare bytter nog varannat år och hobby byggare kring 3 år eller liknande och Call of Duty killar kör nog på 5 år. Och under den här 4 års tiden så kommer du inte märka någon skillnad på elförbrukningen mellan CPUerna.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Jag vet inte hur du räknar, men med en skillnad på 100W i load och ca 150 öre /kWh och 10 timmar per dag så tar det inte speciellt lång tid att ta igen en skillnad på 150 kr (enligt webhallen). Nu kör man inte i full load hela tiden, men hur du kommer upp i 10 år förstår jag knappast.

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av malinzuber:

Jag vet inte vilken av dessa två processorer jag ska köpa, jag hade tänkt bygga en ny speldator där jag ska kunna spela spelen på max utan fps dropp osv. AMD är betydligt billigare men är det värt att lägga ner lite extra och köpa en Intel?

ja tycker amd. ja har en Fx-8350, o den klarar allt ja kört utan problem. så personligen tycker ja amd. billigt o bra prestanda. o då kan du lägga mer pengar på te.x grafikkort

Permalänk
Avstängd

Jag kommer ialf att köpa en FX-8350 nu till löning...Sitter redan på ett Gigabyte-990FX..pallar inte med mina feta fps-dropp på vissa spel

Kan ha 60fps fps i bf3...blir lite explosion ner till 40fps.. ((Vsync på))

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W