En fråga angående amerikanska netflix.

Permalänk

En fråga angående amerikanska netflix.

Hej jag har lite funderingar angående amerikanska netflix. Jag funderar på att börja betala genom den amerikanska tjänsten för att få skulle netflix kosta mej 55 spänn i månaden och inte 79 spänn som den gör nu. En fundering dock är om mitt konto är amerikanskt funkar det då på svenska netflix ifall man vill använda det. Behöver det ibland för att få tillgång till svensktalat material då jag vill se det eller när man har ungar på besök som är för vilda och behövs lugnas ner med en film. Man kan ju logga in på amerikanska Netflix med sitt svenska konto när man använder netflix hacket men går det att göra tvärtom? Nån som vet? Alla tips välkommnas.

Permalänk

Det går bra! Jag vet inte om det är någon begränsning, men jag har växlat mellan det svenska och det amerikanska utan problem än så länge

Permalänk
Skrivet av akkaniclas:

Det går bra! Jag vet inte om det är någon begränsning, men jag har växlat mellan det svenska och det amerikanska utan problem än så länge

Har du gjort det med ett amerikanskt eller svenskt netflix konto?

Permalänk
Medlem

Testade en månad, gick hur bra som helst. Du behöver inte två konton räcker med ett. Fixa bara media hint eller annat som du bara aktiverar när du vill få åtkomst till US utbud. Du behöver alltså inte ens logga ut, räcker bara med att du stänger av media hint och uppdaterar sidan

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll i vilket land du har ditt konto, du får det lokala utbudet. Som Doccia säger måste du antingen skaffa någon plugin eller en dns-proxy för att komma åt amerikanska netflix. Annars kommer du bara få svenska utbudet till amerikanskt pris

Permalänk
Skrivet av bearlindo:

Har du gjort det med ett amerikanskt eller svenskt netflix konto?

Det har jag gjort med ett amerikanskt konto.

Permalänk
Avstängd

unblock-us.com funkar fint för ändamålet, går att välja lite olika länder där också.

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

media hint?