Permalänk
Medlem

Är denna värd priset?

Hej!

Tänkte att jag skulle slänga ihop en helt ny dator men så hittade jag denna på Komplett. Jag själv tycker att den verkar rätt nice men behöver lite råd från proffsen =).

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10788

Nedsatt 1000kr en vecka till så snabba svar uppskattas ^^

Ska ha datorn till mycket spel. Spelar atm Dota2, BF3 och ska även köra BF4 och Day z när det släpps. Men vill kunna maxa allt

Tack på förhand!

//Kimbo

Permalänk
Medlem

Maxa allt på vilken upplösning, 1080p?

Samt vi kan bara spekulera i vad BF4 kommer kräva i dags läget då spelet inte är släppt än BF3 blir nog inget problem med den burken beroende på upplösning samt inställningar, jag har en 70-98ish fps med min setup med allt på max (utom motion blur fy fan för det).

Annars visst det är nog rätt prisvärt om du inte vill bygga själv fast du kommer behöva lägga ut mer på den burken i konfigurationer då du inte får någon hdd/ssd som du kan lagra spel på den lilla som följer med räcker inte till.

12190 kr fick jag det till om jag skulle kunna tänka mig köpa den burken (med de inställnings möjligheter som de erbjuder i konfigurationer) men visst går nog att bara lägga till en till hdd för en 800kr. Men själv vill jag ha någon form av kylning av cpu, lite mer ram, annat chassi.

Visa signatur

| Ibland lättroad |