Varning för Caseking.de

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Mar 2010

Varning för Caseking.de

Beställde 29.4 hos Caseking.de. Det är en relativt stor leverantör, skeppar till Sverige och accepterar kreditkortsbetalning. Beställde delar för strax över 2000. De tog naturligtvis betalt direkt och räkningen hamnade på kreditkortet. Allt fanns i lager utom en liten detalj som skulle inom en vecka. Den kom in på utsatt datum, men ordern ändrades inte till utleverans utan det stod fortfarande "in bearbeitung" på hemsidan. Ingen mail kom från Caseking med info heller. Jag väntade så ändrades plöstligt förväntat leveransdatum till 17.5. Nu var det en annan produkt, i värde betydligt större produkt, som plötsligt inte fanns i lager. Nehej, men fyller man inte en order och säkrar upp så att man kan leverera när den första detaljen kom in? Tydligen inte. Den 18 maj skulle så skeppning ske (förväntat), eftersom huvudprodukten inkommit, men då ändrades datumet till 7.6. Varför då? Jag kontaktade då Caseking som menade att det nu var det en annan liten detalj som plötsligt saknades Man hade bara en av två beställda på lager. Kunde de skeppa ändå, undrade jag? Självklart menade Caseking, men skeppning för fyllnadsordern måste betalas separat. Jag valde att vänta eftersom min tid fram till 7.6 ändå var fullbokad så jag skulle inte ha tid att ägna mig åt datorn. Så kom 7.6 då sista detaljen skulle inkomma. Jag kollade på mitt konto hos Caseking.de och orderna hade ändrats från "in bearbeitung" till "bezahlt". Ja då kommer den väl, men något shipping number, eller något mail eller övrig notis hade inte inkommit. Därför tog jag idag kontakt med dem, och frågade varför ordern ändrats, utan något shipping number. Ja, tyvärr hade de inte fått in den lilla detaljen. Nu har jag bett dem skicka det som finns så resten lösa sig senare.

Men man kan fråga sig, varför så urusel information? Varför ta betalt för hela ordern, men inte säkra ens leverans av det man har i lager? Man kan spekulera i om de enbart är amatörer eller cyniskt spelar med kunder som befinner sig lite längre bort, och finansierar sin verksamhet genom att ta betalt, utan att leverera. På det sättet får de lite bättre kassaflöde.

Men kanske helt enkelt är som de själva säger: "Caseking.de - 10 Jahre - HIER ist NICHTS Standard!"

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011

Caseking.de har jag bara bra erfarenhet av, relativt snabba, men då har allt varit i lager med.

Lucas är en glad 19-åring, på fritiden bygger han datorer, spelar volleyboll och saxofon. Att hjälpa andra är en självklarhet och han hänger massor i gruppen Swerigs på Facebook. Ni hittar hans hemsida här www.auxiliumdesign.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008

Ruttet!

Påminner starkt om hur Datorbutiken (.com) var i början, då jag råkade ut för precis samma problem. Vissa butiker ska man uppenbarligen aldrig beställa mer än en enda pryl i taget ifrån.

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av iSw3de:

Caseking.de har jag bara bra erfarenhet av, relativt snabba, men då har allt varit i lager med.

Jo det är säkert så. Har de grejorna i lager så levererar de. Jag kan även förstå om grejor inte kommer in, men när de inte säkrat sådant som fanns på lager, utan istället levererat ut till andra kunder, det är ju oseriöst. Noll i information är också oseriöst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jan 2011

Skriv alltid i meddelande rutan (om sådan finns) att dom skickar det som finns för att slippa just sådan här problem.
Hade liknande problem men många butiker, men när den där lilla rutan dök upp så skrev jag bara "skicka det som finns", vissa saker fans med och några saknades ibland.. Men dom kom snabbt

Skickades från m.sweclockers.com

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av gadgety:

Beställde 29.4 hos Caseking.de. Det är en relativt stor leverantör, skeppar till Sverige och accepterar kreditkortsbetalning. Beställde delar för strax över 2000. De tog naturligtvis betalt direkt och räkningen hamnade på kreditkortet. Allt fanns i lager utom en liten detalj som skulle inom en vecka. Den kom in på utsatt datum, men ordern ändrades inte till utleverans utan det stod fortfarande "in bearbeitung" på hemsidan. Ingen mail kom från Caseking med info heller. Jag väntade så ändrades plöstligt förväntat leveransdatum till 17.5. Nu var det en annan produkt, i värde betydligt större produkt, som plötsligt inte fanns i lager. Nehej, men fyller man inte en order och säkrar upp så att man kan leverera när den första detaljen kom in? Tydligen inte. Den 18 maj skulle så skeppning ske (förväntat), eftersom huvudprodukten inkommit, men då ändrades datumet till 7.6. Varför då? Jag kontaktade då Caseking som menade att det nu var det en annan liten detalj som plötsligt saknades Man hade bara en av två beställda på lager. Kunde de skeppa ändå, undrade jag? Självklart menade Caseking, men skeppning för fyllnadsordern måste betalas separat. Jag valde att vänta eftersom min tid fram till 7.6 ändå var fullbokad så jag skulle inte ha tid att ägna mig åt datorn. Så kom 7.6 då sista detaljen skulle inkomma. Jag kollade på mitt konto hos Caseking.de och orderna hade ändrats från "in bearbeitung" till "bezahlt". Ja då kommer den väl, men något shipping number, eller något mail eller övrig notis hade inte inkommit. Därför tog jag idag kontakt med dem, och frågade varför ordern ändrats, utan något shipping number. Ja, tyvärr hade de inte fått in den lilla detaljen. Nu har jag bett dem skicka det som finns så resten lösa sig senare.

Men man kan fråga sig, varför så urusel information? Varför ta betalt för hela ordern, men inte säkra ens leverans av det man har i lager? Man kan spekulera i om de enbart är amatörer eller cyniskt spelar med kunder som befinner sig lite längre bort, och finansierar sin verksamhet genom att ta betalt, utan att leverera. På det sättet får de lite bättre kassaflöde.

Men kanske helt enkelt är som de själva säger: "Caseking.de - 10 Jahre - HIER ist NICHTS Standard!"

Fan, du borde nog köpa ifrån lite mer pålitliga återförsäljare
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1215977-akt...

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storvik
Registrerad
Mar 2009

Hm, caseking.de har funkat bra dom 3 gångerna jag beställt därifrån iaf

i7 6700K | Asus 1080 Strix | Maximus VIII Gene | 32GB 2666mhz | 1TB SSD | RM650x | H80i | Jonsbo UMX3 | O2+ODAC | AOC Q3277PQU | Fidelio X2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av gadgety:

Jaha det var datum du angivit med punkt emellan, blev väldigt konfunderad. Annars håller jag med om att det inte lät så bra det där...

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av BrutalSwede:

Är inte caseking en pålitlig återförsäljare? Och vad har det du länkade med detta att göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av spel565:

Är inte caseking en pålitlig återförsäljare? Och vad har det du länkade med detta att göra?

Mest det faktum att TS påstår att han har blivit "lurad" av två företag på kort tid.

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sajber-jymden
Registrerad
Dec 2004

Även jag har handlat av Caseking.de några gånger, men har likt andra här aldrig haft några problem.

Vilket öppnar möjligheten för en av två rimliga förklaringar:
Antingen har flera av oss haft tur flera gånger på raken...eller så kanske det var du som hade otur denna gången.
Vilken förklaringsmodell man väljer är helt upp till en själv

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Cybertsen:

Även jag har handlat av Caseking.de några gånger, men har likt andra här aldrig haft några problem.

Vilket öppnar möjligheten för en av två rimliga förklaringar:
Antingen har flera av oss haft tur flera gånger på raken...eller så kanske det var du som hade otur denna gången.
Vilken förklaringsmodell man väljer är helt upp till en själv

Jo så kan det vara förstås. Det är klart att det är en stor logistikutmaning, och få leverantörer är väl fläckfria. De kanske inte är sämre än andra. Samtidigt är det väl så att affärer inte ska handla om "tur" eller "otur." Statistiskt sett måste vi nog ha ett lite större urval, och över längre period för att dra några slutsatser. Å andra sidan - jag anser nog att det är värt att flagga. Dessutom sköter de det klumpigt. Jag har ringt till CaseKing idag på fm. De bekräftade att de skulle skeppa ordern inkomplett och vill jag fortfarande ha sen sista delen så får jag beställa senare. Jag bad dem bekräfta samtalet via mail - alltid bra med en skriftlig dokumentation - vilket de också bekräftade att de skulle göra. Men naturligtvis inte gjort, ännu i varje fall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av BrutalSwede:

Jo, jag håller med. Det är ju därför jag beskriver erfarenheten här! ;-D