Varning för Caseking.de
Beställde 29.4 hos Caseking.de. Det är en relativt stor leverantör, skeppar till Sverige och accepterar kreditkortsbetalning. Beställde delar för strax över 2000. De tog naturligtvis betalt direkt och räkningen hamnade på kreditkortet. Allt fanns i lager utom en liten detalj som skulle inom en vecka. Den kom in på utsatt datum, men ordern ändrades inte till utleverans utan det stod fortfarande "in bearbeitung" på hemsidan. Ingen mail kom från Caseking med info heller. Jag väntade så ändrades plöstligt förväntat leveransdatum till 17.5. Nu var det en annan produkt, i värde betydligt större produkt, som plötsligt inte fanns i lager. Nehej, men fyller man inte en order och säkrar upp så att man kan leverera när den första detaljen kom in? Tydligen inte. Den 18 maj skulle så skeppning ske (förväntat), eftersom huvudprodukten inkommit, men då ändrades datumet till 7.6. Varför då? Jag kontaktade då Caseking som menade att det nu var det en annan liten detalj som plötsligt saknades Man hade bara en av två beställda på lager. Kunde de skeppa ändå, undrade jag? Självklart menade Caseking, men skeppning för fyllnadsordern måste betalas separat. Jag valde att vänta eftersom min tid fram till 7.6 ändå var fullbokad så jag skulle inte ha tid att ägna mig åt datorn. Så kom 7.6 då sista detaljen skulle inkomma. Jag kollade på mitt konto hos Caseking.de och orderna hade ändrats från "in bearbeitung" till "bezahlt". Ja då kommer den väl, men något shipping number, eller något mail eller övrig notis hade inte inkommit. Därför tog jag idag kontakt med dem, och frågade varför ordern ändrats, utan något shipping number. Ja, tyvärr hade de inte fått in den lilla detaljen. Nu har jag bett dem skicka det som finns så resten lösa sig senare.
Men man kan fråga sig, varför så urusel information? Varför ta betalt för hela ordern, men inte säkra ens leverans av det man har i lager? Man kan spekulera i om de enbart är amatörer eller cyniskt spelar med kunder som befinner sig lite längre bort, och finansierar sin verksamhet genom att ta betalt, utan att leverera. På det sättet får de lite bättre kassaflöde.
Men kanske helt enkelt är som de själva säger: "Caseking.de - 10 Jahre - HIER ist NICHTS Standard!"