Permalänk
Avstängd

New Nexus 7.

Tänkte vid kunde dela länkar om denna platta och diskutera den här.

Blir en sån för mig så fort den finns tillgänglig. 323 dpi är bara en av de goda nyheterna.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem

Allt hänger på priset.
Skulle gissa på närmare 3000:- vid introt, och kanske 2500-2700 efter ett tag.
Och då är det på tok för mycket pengar.

Sitter själv med en 7'a och kan i ärlighetens namn inte säga att jag saknar högre upplösning, även om det såklart inte vore en nackdel.
Styrkan med 7'an är ju priset och den rejäla batteritiden (min fixar 12 timmars filmtittande).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Allt hänger på priset.
Skulle gissa på närmare 3000:- vid introt, och kanske 2500-2700 efter ett tag.
Och då är det på tok för mycket pengar.

Sitter själv med en 7'a och kan i ärlighetens namn inte säga att jag saknar högre upplösning, även om det såklart inte vore en nackdel.
Styrkan med 7'an är ju priset och den rejäla batteritiden (min fixar 12 timmars filmtittande).

Skickade min iPad för nån månad sedan och tänkte köpa just 7:an men valde att vänta på denna istället. Är ingen -måste ha det senaste freak- men när det är så nära så kan jag lika väl vänta, speciellt när min telefon kompencerar dess behov lagom hyggligt.

Verkar vara ett underbart flyt på nexus generellt har jag kommit fram till.

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis går första modellen ner ännu mer i pris nu. Kan lätt säga att min Nexus 7 är den bästa teknikpryl jag nånsin ägt, uppföljaren är ett solklart köp.

Permalänk
Medlem

Småsugen på den men hade gärna sett att den var 8" istället. Kommer nog vänta och se när nya Nexus 10 dyker upp istället http://www.swedroid.se/rykte-ny-samsung-nexus-10-kommer-inom-...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Varför dom pillrat in kameror fårstår jag inte, hela poängen med Nexus är ju att den skall vara billig och vem 17 använder kameran på en platta ?

Permalänk
Medlem

Personligen äger jag också den nuvarande Nexus 7, och även om högre upplösning och en utgång för skärm är intressant, är det ingenting jag saknar då min platta används för studier och bokläsning.

Skrivet av Svensktiger:

Varför dom pillrat in kameror fårstår jag inte, hela poängen med Nexus är ju att den skall vara billig och vem 17 använder kameran på en platta ?

Jag håller med dig, ett ytterst tråkigt val som antagligen kommer ifrån att Ipad Mini har kamera.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av BoToss:

Tänkte vid kunde dela länkar om denna platta och diskutera den här.

http://cdn0.mos.techradar.futurecdn.net//art/tablets/Google/N...

Blir en sån för mig så fort den finns tillgänglig. 323 dpi är bara en av de goda nyheterna.

https://www.youtube.com/watch?v=JdaOedB8hYI&feature=youtube_g...

Jag har gjort vid den klistrade Google Nexus 7 tråden så man kan diskutera den nya modellen också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Hmm... Ännu avlångare... Nej tack, hade svårt för den första. Hade varit trevligare med en 8" i en bättre ratio. Kameran kan jag väl inte riktigt säga att jag stör mig på men herregud.. SD-kort plats för bövelen!

Så, nexus 8 med mindre kanter, sdkort, tegra 4, med android 6 för android suger fortfarande...

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

En lite bättre genomgång utav plattan med MobileTechReview
https://www.youtube.com/watch?v=-EErF1MwBZE&feature=youtube_g...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Jag sålde av min tidigare nexus 7a för ett antal månader sedan eftersom jag kände att den var överflödig och jag använde den för lite när man asade med sig en laptop oftast överallt ändå.

Och samtidigt kände jag att den presterade lite dåligt då eftersom den fick typ 11k cpu score i något test medans min galaxy s2a fick typ bara 4k och det slutade ändå med att båda fick lika mycket overall score vilket jag tyckte var lite dåligt eftersom s2an var en så gammal enhet.

Men nu med den förbättrade prestandan osv blir man sugen fast jag sitter på en Galaxy s4 för tillfället så får tänka över de.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Jag sålde av min tidigare nexus 7a för ett antal månader sedan eftersom jag kände att den var överflödig och jag använde den för lite när man asade med sig en laptop oftast överallt ändå.

Och samtidigt kände jag att den presterade lite dåligt då eftersom den fick typ 11k cpu score i något test medans min galaxy s2a fick typ bara 4k och det slutade ändå med att båda fick lika mycket overall score vilket jag tyckte var lite dåligt eftersom s2an var en så gammal enhet.

Men nu med den förbättrade prestandan osv blir man sugen fast jag sitter på en Galaxy s4 för tillfället så får tänka över de.

Har alltid förundrats över "prestanda"racet med telefoner och plattor.
Visst behövs prestanda för att flytta pixlar på skärmen, men inte 17 sitter man och kör nånting som faktiskt är CPU krävande på en telefon/platta ?
Om en enhet känns långsam är det ju en sak, men gamla N7'an är lika rapp som allt annat att plocka med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Har alltid förundrats över "prestanda"racet med telefoner och plattor.
Visst behövs prestanda för att flytta pixlar på skärmen, men inte 17 sitter man och kör nånting som faktiskt är CPU krävande på en telefon/platta ?
Om en enhet känns långsam är det ju en sak, men gamla N7'an är lika rapp som allt annat att plocka med.

Ne ellerhur och det var de jag faktiskt syftade på där om en cpu i en Nexus 7a får 11k cpu score och en i en S2A får 4k så börjar man ju fundera över om båda får samma overall score hur jävla slött är inte resten av delarna i surfplattan,är som bygga en dator med 2011, i7 3930k och sen passivt kylt grafikkort nästan känns de som.

Och ne hade inget problem med att den kändes slö alls:P

Kollar jag personligen på nexus 7an nu så e jag osäker på om man ska köpa när man sitter på en galaxy s4 idag är ju en himla bra telefon presterar som nexus 7an samma upplösning osv fast på en mindre yta men man kan ju inte hyckla med att en surfplatta har en himla trevlig batteritid och skönt med större skärmyta.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wifi:

Personligen äger jag också den nuvarande Nexus 7, och även om högre upplösning och en utgång för skärm är intressant, är det ingenting jag saknar då min platta används för studier och bokläsning.

Jag håller med dig, ett ytterst tråkigt val som antagligen kommer ifrån att Ipad Mini har kamera.

Ja mycket kommer från iPad sidan eller ska jag säga inspiration;)

Permalänk
Medlem

Är väldigt sugen på att köpa en men vet inte vad jag skulle använda den till :S

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

229 USD => 1.500 SEK => + moms => 1.875 SEK. Ganska liten chans att det blir det priset, kostar lite att göra en "svensk" version, måste trycka ny starter guide, lägga i en ny kontakt etc. Antag påslag på 20% vilket är rimligt så skulle den hamna på 2.250 SEK. Ett pris på 3000 SEK vore att skära emellan väldigt mycket, ett påslag på 60% kan knappast motiveras, då letar jag utomlands.

Permalänk
Medlem

Tufft för Samsung som precis tryckt ut en drös med små, kassa plattor ^^ Apple bör också känna att det är dags att uppgradera Mini-modellen som i bästa fall är medioker i jämförelse.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av beos:

229 USD => 1.500 SEK => + moms => 1.875 SEK. Ganska liten chans att det blir det priset, kostar lite att göra en "svensk" version, måste trycka ny starter guide, lägga i en ny kontakt etc. Antag påslag på 20% vilket är rimligt så skulle den hamna på 2.250 SEK. Ett pris på 3000 SEK vore att skära emellan väldigt mycket, ett påslag på 60% kan knappast motiveras, då letar jag utomlands.

$269 kostar den ju, 32gb modellen alltså.
Vilket garanterat blir närmare 3000:- när den kommer hit.
Vilket i sin tur är på tok för mycket pengar för en 7 tummare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

$269 kostar den ju, 32gb modellen alltså.
Vilket garanterat blir närmare 3000:- när den kommer hit.
Vilket i sin tur är på tok för mycket pengar för en 7 tummare.

Tänkte på 16GB modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beos:

Tänkte på 16GB modellen.

Med samma resonemang för 32GB borde den ligga runt 2.600 SEK. Får se var den hamnar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Tufft för Samsung som precis tryckt ut en drös med små, kassa plattor ^^ Apple bör också känna att det är dags att uppgradera Mini-modellen som i bästa fall är medioker i jämförelse.

De kommer väl flytta power knappen och vipps så är det "revolutionerande"...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Valiumballong:

Tufft för Samsung som precis tryckt ut en drös med små, kassa plattor ^^ Apple bör också känna att det är dags att uppgradera Mini-modellen som i bästa fall är medioker i jämförelse.

Skrivet av Svensktiger:

$269 kostar den ju, 32gb modellen alltså.
Vilket garanterat blir närmare 3000:- när den kommer hit.
Vilket i sin tur är på tok för mycket pengar för en 7 tummare.

Nja, 32GB kostade ju 249$ i USA vilket blev 2290kr i Sverige, jag tror det kommer bli likadant även denna gång.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Hmm... Ännu avlångare... Nej tack, hade svårt för den första. Hade varit trevligare med en 8" i en bättre ratio. Kameran kan jag väl inte riktigt säga att jag stör mig på men herregud.. SD-kort plats för bövelen!

Så, nexus 8 med mindre kanter, sdkort, tegra 4, med android 6 för android suger fortfarande...

Nexus enheter med SD-kort kommer aldrig komma.

Mindre kanter? Vad ska man hålla i annars?

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Nexus enheter med SD-kort kommer aldrig kommer.

Mindre kanter? Vad ska man hålla i annars?

Jag "håller" med, lite "sorgkanter" behövs då man inte hanterar en platta på samma sätt som en telefon.
Det är ju så fruktansvärt irriterande att inte kunna hantera enheter utan att oavsiktligt trycka på nåt =).
Och indeed, SD plats vore najs, men skulle höja priset.
Å andra sidan klämde dom in kameror som ingen saknade.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Är väldigt sugen på att köpa en men vet inte vad jag skulle använda den till :S

Twitch och kolla Dota 2 streams!

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk

Garanterat ett köp, dock skippar jag allt som har med 3G, 4G/LTE då internetdelning via telefonen är så pass smidigt. Det jag hittills stör mig på med den nya är helt klart kameran. Okej, en på framsidan för chatt kan jag köpa, men en där bak????? Varför? Pressa priset istället!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Nu är en Nexus 7 16GB (2013) på ingång! En polare har köpt i USA och åker hem i morgon. Får den om två dagar antagligen.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Nu är en Nexus 7 16GB (2013) på ingång! En polare har köpt i USA och åker hem i morgon. Får den om två dagar antagligen.

Varför köpte han inte 32GB? Kostar inte så farligt mycket mer:-) Passar de gamla skalen till den nya plattan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Varför köpte han inte 32GB? Kostar inte så farligt mycket mer:-) Passar de gamla skalen till den nya plattan?

Skickades från m.sweclockers.com

Det var slut på dem. OTG funkar utan root dessutom så det är inga problem (lär ändå roota den). Klarar mig på 16GB på min N4 och om jag inte tar bilder och skit med N7 så klarar jag mig utan problem.

Tror inte gamla skalen passar då den nya är något smalare och lite högre.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Nu är en Nexus 7 16GB (2013) på ingång! En polare har köpt i USA och åker hem i morgon. Får den om två dagar antagligen.

Vart köpte din polaren den och vad kostade den?