Permalänk
Medlem

Tysta ner delar.

Tjo.

Har ett par frågor,

1. Hur tystar man ner "pipandet" från hårddiskar enklast? (Disk = Western Digital 120 GB 7200 rpm)

2. Kan man byta fläkt i nätaggregatet för att få det tystare? Jag har nu ett Sirtech 340w, hur lågt kan jag byta ner mig? Hur högt CFM behöver jag?

Tack på förhand!

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX

Permalänk

Läs FAQ:en
Där står det hur du kopplar om fläkten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard83
Läs FAQ:en
Där står det hur du kopplar om fläkten.

Åh, tack. Ska kolla den.

Edit: vilken faq?

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX

Permalänk
Medlem

Lägg en hög med kläder på datorn, det funkar super och då vet man var kläderna befinner sig om man behöver dem.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk

Skruvar du inte fast disken i chassit så piper den mindre. Häng upp den eller baka in den i typ skumgummi. Se bara till att den fortfarande får tillräckligt med kylning.

Visa signatur

Two types of people laugh at the law: those that break it and those that make it.

Permalänk
Medlem

Effektivaste sättet att tysta en hårddisk?

http://www.clanding.org/~torin/

Jag har det på samma sätt i mina 2 datorer - fungerar väldigt bra! - mycket tyst.

Jag använder mig av "bagagestroppar" från Clas Ohlson.

Permalänk
Medlem

Okej!
Tack, ska testa det!

Men vilken FAQ är det du menar, Rickard83? Hittar inget...

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX

Permalänk
Medlem

FAQ:n som ligger överst i detta forum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cvic
FAQ:n som ligger överst i detta forum.

Det står väl inget om hur man byter fläkt i nätaggregatet där?
Eller är jag blind?

Visa signatur

Nostalgi från 2004 (liksom hela min profil):
Antec SLK-3700BQE | Abit IC7-MAX3 | P4 Northwood 3.0GHz | Zalman CNPS7000A-Cu | Corsair TwinMX 2x256 MB PC4000 DC | Seagate 200 GB SATA | 3 x Seagate 200 GB PATA | GF FX5700VE 256MB | Logitech Cordless Desktop MX

Permalänk
Medlem

Fråga inte mig - jag talade bara om var FAQ:en fanns... o_O

Permalänk
Inaktiv

cvic kanske mena dena?
http://hem.passagen.se/zie/faq.htm
ligger du under moddnings forumet.

Jag öppnade bara mitt nätag klipp bort fläkten och löde ditt en egen.