Iv gene s2011 boot reloop efter flash.

Permalänk
Administrativ avgift

Iv gene s2011 boot reloop efter flash.

Hej bios flashade till nyare bios då jag hade äldsta så då drog jag in convertern osv döpte om den til r4g.rom osv. Men nu lyser bara cpu_led sen bootar den om sig. Har testat flashat tebax till det gamla. Hjälp någon?'

Update: Den flashar igenom hela Convertern dvs det blinkar blått osv men sen när jag ska flasha en cap fil då blinkar det bara till snabbt en äldre .rom bios kör igenom som Convertern.

Update2: Testat allt och livechatten jag pratade med sa korrupt bios (anledningen till att jag ville uppdatera var för att man dels får bättre mums mums men även att bara usb 3.0 portarna funkade)

Tror du Caroline att jag ska RMA mot butik eller mot er direkt+?

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trisse23:

Hej bios flashade till nyare bios då jag hade äldsta så då drog jag in convertern osv döpte om den til r4g.rom osv. Men nu lyser bara cpu_led sen bootar den om sig. Har testat flashat tebax till det gamla. Hjälp någon?'

Update: Den flashar igenom hela Convertern dvs det blinkar blått osv men sen när jag ska flasha en cap fil då blinkar det bara till snabbt en äldre .rom bios kör igenom som Convertern.

Update2: Testat allt och livechatten jag pratade med sa korrupt bios (anledningen till att jag ville uppdatera var för att man dels får bättre mums mums men även att bara usb 3.0 portarna funkade)

Tror du Caroline att jag ska RMA mot butik eller mot er direkt+?

Om du flashar tillbaka till en äldre version, .ROM bios, kan du starta datorn och gå in i bios då?

Visa signatur
Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av ASUS_Caroline:

Om du flashar tillbaka till en äldre version, .ROM bios, kan du starta datorn och gå in i bios då?

Nej funkar ej. Kör då fat32 och sen R4G.ROM men det funkar ej den bootloopar då enligt eran livechatt och liknande på rog forumet var de tvungna att rma.

Kanske även ska nämna att den hinner till att börja lysa CPU_led (För att kolla) och sen direkt av min 3930k är helt ny från intel och remonterat den utan böjda pinnar. Även innan så krånglade den med att USB slutade fungera den ville dubbel posta bla även raid funktionen ville inte fungera. Men jag får se med webhallen imorgon flyttar ju te linköping så kan gå direkt te butik, ser vad de gör om de kan testa det eller göra något.

Kom på en sak jag ej gjort är att monterat ur allt och testa gör det imorgon innan jag drar till webhallen ! Kan ju alltid hoppas det funkar.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trisse23:

Nej funkar ej. Kör då fat32 och sen R4G.ROM men det funkar ej den bootloopar då enligt eran livechatt och liknande på rog forumet var de tvungna att rma.

Kanske även ska nämna att den hinner till att börja lysa CPU_led (För att kolla) och sen direkt av min 3930k är helt ny från intel och remonterat den utan böjda pinnar.

Är alla filer, bortsett från R4G.ROM, raderade från USB-minnet?

Visa signatur
Permalänk
Administrativ avgift

Är alla filer, bortsett från R4G.ROM, raderade från USB-minnet?

Yes! fast roliga är ju att jag flashade med convertern men den vägrar ta .CAP bioset....

Testade med det från skivan också och det äldsta på eran sida.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trisse23:

Yes! fast roliga är ju att jag flashade med convertern men den vägrar ta .CAP bioset....

Testade med det från skivan också och det äldsta på eran sida.

När du konverterade bios-strukturen från ROM till CAP, gick datorn igenom alla stegen som den här videon visar fram till 1:10?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TxEMcS...

Visa signatur
Permalänk
Administrativ avgift

När du konverterade bios-strukturen från ROM till CAP, gick datorn igenom alla stegen som den här videon visar fram till 1:10?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TxEMcS...

Gjorde det via flashback funktionen och där ville den gå igenom. enligt er ska båda gå att göra! men det är flera som har haft problem då de flashat från det äldsta fabriks bioset till konverteraren att den buggat googlat runt lite och det är minst 5-10st på erat ROG forum som har samma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade du överklockat när du flashade ?
För ibland behåller ASUS kort multipeländringen när man flashar men återställer spänningar m.m vilket gör att systemet fastnar i vinkelvolten.
Jag har löst det med att återmontera CPU'n, av nån anledning så tror moderkortet att en ny CPU är installerad och allt återställs.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Svensktiger:

Hade du överklockat när du flashade ?
För ibland behåller ASUS kort multipeländringen när man flashar men återställer spänningar m.m vilket gör att systemet fastnar i vinkelvolten.
Jag har löst det med att återmontera CPU'n, av nån anledning så tror moderkortet att en ny CPU är installerad och allt återställs.

Jag hade inte klockat typ exakt monterat och installerat windows Ska testa med att flasha utan cpu har testat monterat om den men utan något resultat.

Visa signatur