Custom One Pro vs ATH-M50?

Permalänk
Medlem

Custom One Pro vs ATH-M50?

Hej!
Mitt Sibera V2:s mic har gått sönder så det är dags för nytt. Inte ute efter Gaming Ultra Mega Superz Headset den här gången, utan ett par bra hörlurar och jag ska köpa till ModMic.
CDON har 25% på hörlurar just nu, så att ATH-M50 lockar mig. De kostar nu 1009kr. Nu har även Komplett 6H Superrea och är nu inne på Ljud och bild där Custom One Pro finns för 1.199kr. Jag har ett Xonar Phoebus ljudkort, inte för att det står Republic of Gamers på utan för 3.5mm.
Vilken ska jag köpa?

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Hej!
Mitt Sibera V2:s mic har gått sönder så det är dags för nytt. Inte ute efter Gaming Ultra Mega Superz Headset den här gången, utan ett par bra hörlurar och jag ska köpa till ModMic.
CDON har 25% på hörlurar just nu, så att ATH-M50 lockar mig. De kostar nu 1009kr. Nu har även Komplett 6H Superrea och är nu inne på Ljud och bild där Custom One Pro finns för 1.199kr. Jag har ett Xonar Phoebus ljudkort, inte för att det står Republic of Gamers på utan för 3.5mm.
Vilken ska jag köpa?

Custom One Pro
Bättre ljud och lättdrivna.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Custom One Pro
Bättre ljud och lättdrivna.

Ok, är de värda 200kr mer då? Får man med någon väska? Kan de fällas ihop likt M50?

EDIT: Såg nu MKBHD:s Top 5 hörlurar och han sätter M50 högst och Custom One Pro på femte plats. Motivation till att du rekommenderar Custom One Pro?

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst recensioner så tror jag att jag kör på M50 om ingen kommer med någon bra anledning för Custom One Pro utom att sladden går att byta.

EDIT: Och utom funktionen att kunna styra basens volym då det är en funktion som känns onödig.

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler