Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mobo: ASUS ROG Strix B660-F CPU: Core i7 13700K GPU: Zotac GeForce RTX 4080 Trinity OC RAM: Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000mhz SSD: Samsung 950 PRO 512GB, Force MP510 960GB, 850 EVO 500GB X2 Case: Meshify 2 Compact TG PSU: Cooler Master V850 Gold Cooler: Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem
Citat:

Skärmen har slocknat har inte provat reparera. Annar var helt fungerande och visuel i nyskick.

Jo, troligtvis trasiga lysrör/drivare. Inte många som lägger tid och ork på att felsöka och reparera.

Men den var helt fungerande innan den gick sönder, och visuellt är den ju i nyskick

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizcak:

Jo, troligtvis trasiga lysrör/drivare. Inte många som lägger tid och ork på att felsöka och reparera.

Men den var helt fungerande innan den gick sönder, och visuellt är den ju i nyskick

Visuellt ja. Men nu är det inte det visuella som bestämmer värdet på skärmen utan det är marknaden. Jobbade på en återvinningsmarknad för två somrar sen. Vi fick in bokstavligen pallar av dessa sorters skärmar per vecka från kommunen och privatpersoner. Vi sålde iväg dem för 50:- st. Det är ungefär värdet på dessa skärmar men ändå ska folk envisas med att just deras är "speciella" och därför värda över det dubbla.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Man kan bli lite mörkrädd över vissa annonser.
Måste spara en hel del tid och energi på att slänga skiten istället.

Visa signatur

Mobo: ASUS ROG Strix B660-F CPU: Core i7 13700K GPU: Zotac GeForce RTX 4080 Trinity OC RAM: Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000mhz SSD: Samsung 950 PRO 512GB, Force MP510 960GB, 850 EVO 500GB X2 Case: Meshify 2 Compact TG PSU: Cooler Master V850 Gold Cooler: Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Fenerim:

haha, verkligen inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenerim:

Han har väl sett att det kostar 2149:- nytt och tycker det är ett bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenerim:

Nej.
Ser man på prisjakt så kostade det 1600 kr då det släpptes i juni 2013, från augusti 2013 till juni 2015 hölls det runt 1300-1550 kr. Det for sedan ner till 1100 kr i en månad för att sedan hållas runt 1250-1300 kr i några månader. I slutet av oktober steg det till 1749 för att en månad senare försvinna från prisjakt under 1,5 månader. I mitten av januari dök det upp igen för 2459 kr för att sedan sjunka till 1950-2200 kr.

Skrivet av SUMITOMO:

Han har väl sett att det kostar 2149:- nytt och tycker det är ett bra pris.

Hög sannolikhet att han går på plus om han får det sålt för 1500 kr.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/jonkoping/Kraftfull_Speldator_Vard_Peng... Den är helt klart inte värd pengarna. :3

Visa signatur

;)

Permalänk
Skrivet av RedbullF1:

Nu har han sänkt priset till hela 13.000 svenska rikstaler
Men det bästa är ju ändå detta:

Tjena nu tror jag det är dags att sälja datorn. tänker fram och tillbaka hela tiden om jag ska ha kvar den eller inte.
Så därför lägger jag ut den och blir den såld så blir den det!
[/quote]

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk

Kan någon säga hur man skriver ett sånt där "citat" (alltså inte citera en användare).

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av compaq älskaren:

Nu har han sänkt priset till hela 13.000 svenska rikstaler
Men det bästa är ju ändå detta:

Tjena nu tror jag det är dags att sälja datorn. tänker fram och tillbaka hela tiden om jag ska ha kvar den eller inte.
Så därför lägger jag ut den och blir den såld så blir den det!
[/quote]

Det går att få datorn billigare nya med montering från Inet. Skulle dock aldrig köpt en 8350 dator i dag för 12k

http://www.inet.se/kundvagn/visa/9218156/2016-03-02

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Priset är nästan lika bra som meningsuppbyggnaden.

Permalänk

Vilken kille...

Skrivet av compaq älskaren:

Nu har han sänkt priset till hela 13.000 svenska rikstaler
Men det bästa är ju ändå detta:

Tjena nu tror jag det är dags att sälja datorn. tänker fram och tillbaka hela tiden om jag ska ha kvar den eller inte.
Så därför lägger jag ut den och blir den såld så blir den det!
[/quote]

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fenerim:

Är nästan nypris enligt prisjakt.

Skrivet av sassa46:

http://i.imgur.com/W1AZnRi.jpg

Priset är nästan lika bra som meningsuppbyggnaden.

Och nästan lika bra som det faktum att han lyckats bunta in 2x Geforce GTX 470 och ett AMD kort i datorn.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

http://i.imgur.com/W1AZnRi.jpg

Priset är nästan lika bra som meningsuppbyggnaden.

Datorn måste nog lukta gammal tobak med tanke på askkoppen bredvid tangentbordet.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ArcticFire:

Datorn måste nog lukta gammal tobak med tanke på askkoppen bredvid tangentbordet.

Är det bara jag som märkt att skärmen heter "Junkyard"?

Passande måste jag säga.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Hur räknar man på hastigheten nu igen?
Och snacka om att ordbajsa.

http://www.blocket.se/hassleholm/HPPro3125_MT_DualCore3_3_6GH...

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av ArcticFire:

Datorn måste nog lukta gammal tobak med tanke på askkoppen bredvid tangentbordet.

Jaa du, OT men jag köpte en Shuttle xpc från Tyskland och den var lite brun inuti och luktade inte gott, för att tvätta den så använde jag parfym Funkade skit bra, tog bort allt det bruna i plåten, och på köpet efter jag tvättat den så fick jag inte bara en ren och fin dator, utan också en parfym doftande dator

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Hur räknar man på hastigheten nu igen?
Och snacka om att ordbajsa.

http://www.blocket.se/hassleholm/HPPro3125_MT_DualCore3_3_6GH...

That svenska though...

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Är det bara jag som märkt att skärmen heter "Junkyard"?

Passande måste jag säga.

Bara ett klistermärke, det är en Samsung.

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Bara ett klistermärke, det är en Samsung.

Var står det att det är en Samsung

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av compaq älskaren:

Var står det att det är en Samsung

Till vänster om "Junkyard".

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Uppenbart dyrt godis nuförtiden
http://www.blocket.se/malmo/Grym_laptop_17_speldator_till_god...

-Intel core 2 duo processor som kan överklockas till 3,0 ghz ( Den extra snabba och kraftfulla modellen, som flyer på sig utan oljud )
- Nvidia Geforce spel grafikkort 8600gs, denna typ av grafikkort är gjord och tillverkad för spel, klarar av battlefield 3 utan problem alls. Gs har bättre kylning än andra typer av grafikkort! Så som alla vet så är battlefield en av dom mest krävande grafik spel. Hdmi finns. Ger jätte hög skärm upplösning och underbar skärm upplevelse
- Inbyggd Bluetooth finns ( Du kan lätt koppla mobilen till datorn )
- Dolby Home theater ljud kvalitet ( Underbar ljud kvalitet )
- Troligen 7200 Rpm extra snabb hårddisk datorn startar & går in till windows snabbt
- Flera usb anslutningar upp till 5 stycken

Permalänk
Skrivet av ArcticFire:

Till vänster om "Junkyard".

Thanks

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomson:

Uppenbart dyrt godis nuförtiden
http://www.blocket.se/malmo/Grym_laptop_17_speldator_till_god...

-Intel core 2 duo processor som kan överklockas till 3,0 ghz ( Den extra snabba och kraftfulla modellen, som flyer på sig utan oljud )
- Nvidia Geforce spel grafikkort 8600gs, denna typ av grafikkort är gjord och tillverkad för spel, klarar av battlefield 3 utan problem alls. Gs har bättre kylning än andra typer av grafikkort! Så som alla vet så är battlefield en av dom mest krävande grafik spel. Hdmi finns. Ger jätte hög skärm upplösning och underbar skärm upplevelse
- Inbyggd Bluetooth finns ( Du kan lätt koppla mobilen till datorn )
- Dolby Home theater ljud kvalitet ( Underbar ljud kvalitet )
- Troligen 7200 Rpm extra snabb hårddisk datorn startar & går in till windows snabbt
- Flera usb anslutningar upp till 5 stycken

Kan vara århundradets ripoff!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomson:

Uppenbart dyrt godis nuförtiden
http://www.blocket.se/malmo/Grym_laptop_17_speldator_till_god...

-Intel core 2 duo processor som kan överklockas till 3,0 ghz ( Den extra snabba och kraftfulla modellen, som flyer på sig utan oljud )
- Nvidia Geforce spel grafikkort 8600gs, denna typ av grafikkort är gjord och tillverkad för spel, klarar av battlefield 3 utan problem alls. Gs har bättre kylning än andra typer av grafikkort! Så som alla vet så är battlefield en av dom mest krävande grafik spel. Hdmi finns. Ger jätte hög skärm upplösning och underbar skärm upplevelse
- Inbyggd Bluetooth finns ( Du kan lätt koppla mobilen till datorn )
- Dolby Home theater ljud kvalitet ( Underbar ljud kvalitet )
- Troligen 7200 Rpm extra snabb hårddisk datorn startar & går in till windows snabbt
- Flera usb anslutningar upp till 5 stycken

Haha. Är ju en av de värre i denna tråd.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomson:

Uppenbart dyrt godis nuförtiden
http://www.blocket.se/malmo/Grym_laptop_17_speldator_till_god...

-Intel core 2 duo processor som kan överklockas till 3,0 ghz ( Den extra snabba och kraftfulla modellen, som flyer på sig utan oljud )
- Nvidia Geforce spel grafikkort 8600gs, denna typ av grafikkort är gjord och tillverkad för spel, klarar av battlefield 3 utan problem alls. Gs har bättre kylning än andra typer av grafikkort! Så som alla vet så är battlefield en av dom mest krävande grafik spel. Hdmi finns. Ger jätte hög skärm upplösning och underbar skärm upplevelse
- Inbyggd Bluetooth finns ( Du kan lätt koppla mobilen till datorn )
- Dolby Home theater ljud kvalitet ( Underbar ljud kvalitet )
- Troligen 7200 Rpm extra snabb hårddisk datorn startar & går in till windows snabbt
- Flera usb anslutningar upp till 5 stycken

- Flera usb anslutningar upp till 5 stycken
Eh, så han kan inte räkna?

- Sata anslutningar finns på datorn ( finns inte på alla datorer )
Finns väl nog på alla som släpptes efter IDE-tiden.

Hade varit bra att veta storleken på hårddisken.
Står absolut ingenting om mängden minne. Hela annonsen luktar dock Janne så det är väl 4GB skärmen.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomson:

Uppenbart dyrt godis nuförtiden
http://www.blocket.se/malmo/Grym_laptop_17_speldator_till_god...

-Intel core 2 duo processor som kan överklockas till 3,0 ghz ( Den extra snabba och kraftfulla modellen, som flyer på sig utan oljud )
- Nvidia Geforce spel grafikkort 8600gs, denna typ av grafikkort är gjord och tillverkad för spel, klarar av battlefield 3 utan problem alls. Gs har bättre kylning än andra typer av grafikkort! Så som alla vet så är battlefield en av dom mest krävande grafik spel. Hdmi finns. Ger jätte hög skärm upplösning och underbar skärm upplevelse
- Inbyggd Bluetooth finns ( Du kan lätt koppla mobilen till datorn )
- Dolby Home theater ljud kvalitet ( Underbar ljud kvalitet )
- Troligen 7200 Rpm extra snabb hårddisk datorn startar & går in till windows snabbt
- Flera usb anslutningar upp till 5 stycken

hahah janne har bytt namn nu! han fick väl för mycket skit från oss här på sweclockers

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Denna är från CDON men förtjänar en plats här. Fynda hos CDON minst fyra år gammal bärbar speldator troligtvis med 560m, som dom inte ens anger specifikationer förutom processorn, bara sätter en bild från dåtidens reklam från MSI. Ockerpris 8789 kr.

https://www.anony.ws/i/2016/03/06/98_17inch_MSI_GT780R_Intel_...
http://cdon.se/hemelektronik/98-17inch-msi-gt780r-intel-i7-26...