Det här med Blocket...

Permalänk
Skrivet av imjohannes5670:

Bipolär?

Vad va din fråga till honom?

http://www.blocket.se/vi/58400301.htm

min första fråga

Citat:

hur gammal är datorn ? räknat i år.
du vet väl att det inte spelar nån större roll om datorn bara har
används för surf istället för spel.

hans svar

Citat:

Vem har bet dig att svara på annonsen din lilla äckliga snorunge? Har någon bet om din åsikt om vad som är "nytt" eller "överprisat" Skaffa dig ett liv din fucking nöööööööörd Tack för den "dolda" meddelandet :

mitt svar

Citat:

varför skulle ja vara intresserad av en 4år gammal dator som är överprisad ?
och du vet alltså inte det spelar ingen roll och du spelat på den.

"tiden" 4år har så mycket större betydelse

yu ar scuh a nweb

Citat:

5 års jobb inom IT. nörd, ja erkänner det är mitt jobb. visa att du har tyvärr fel

chilla emra ja är lite över 10år äldre än dig

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

http://www.blocket.se/vi/58400301.htm

min första fråga

hans svar

mitt svar

Jaha, trodde du mailade personen med 2st GTX 690

Vilken annons är det tal om?

"Vem som har bett dig svara?" Vadå la han ut en annons för att han INTE ville ha svar eller?

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Skrivet av imjohannes5670:

Jaha, trodde du mailade personen med 2st GTX 690

Vilken annons är det tal om?

"Vem som har bett dig svara?" Vadå la han ut en annons för att han INTE ville ha svar eller?

han vill att man ringer honom.. skiter väl jag i. varför ska ja ge mitt mobil nummer till nån ja inte känner.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

han vill att man ringer honom.. skiter väl jag i. varför ska ja ge mitt mobil nummer till nån ja inte känner.

Sant. Jag såg inte länken till annonsen förrens nu.. Har sån sjuk huvudvärk, känns som skallen ska explodera och är yr, så missade den raden.

Tips: Du borde maila han med 2st GTX 690

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jonatan80:

http://www.blocket.se/vi/58400301.htm

min första fråga

hans svar

mitt svar

Aj aj aj mitt huvud! Den här tråden tar död på för många av mina hjärnceller.
Folk alltså...

"Han ifrågasätter mitt pris, han måste vara en ÄCKLIG NÖRD!! :D"

*Ett meddelande senare*

"JAG är en nörd så jag vet bättre än dig ;)"

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av imjohannes5670:

Sant. Jag såg inte länken till annonsen förrens nu.. Har sån sjuk huvudvärk, känns som skallen ska explodera och är yr, så missade den raden.

Tips: Du borde maila han med 2st GTX 690

Ipren & Alvedon ska funka ihop enligt apoteket. drick mycket vatten. sov sov sov.

nån som vet ett nytt kort idag med motsvarande prestanda som GTX 690 ? enligt google så är HD 7990 vara rätt nära men det är ju ett gammalt kort det också.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Vi alla borde ringa honom och lägga exakt samma bud på 690s Vi uppger oss heta Salim Newb när vi ringer

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Skulle säkert gå att införa om man kontakta blocket och säger att anledningen är för att varna köpare Men då skulle la alla okunniga också kommentera förstås..

Skickar in det som förslag just nu med en länk till denna tråden. Allvarligt talat, just nu är blocket ett skämt i IT sektorn. Det skulle kunna vara en portal för "okunnige sven" (ursäkta till er som heter sven) att skaffa billig IT men just nu är det "hur man tjänar pengar utav 'okunnige sven'."

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

fantastisk tråd

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Avstängd

En säljare hänvisar ju till detta skämtklipp när han försöker sälja sin GeForce 8400GS med Core 2 Duo E8500 för visserligen inte hutlöst pris men 1 250 kr är dyrt ändå för elektronikåtervinning. Men man får ju lust att prenumerera på kanalen med det fantastiska namnet: RAGNOS1997 CENTRAL (RagnoTech TM Corp)

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Skickar in det som förslag just nu med en länk till denna tråden. Allvarligt talat, just nu är blocket ett skämt i IT sektorn. Det skulle kunna vara en portal för "okunnige sven" (ursäkta till er som heter sven) att skaffa billig IT men just nu är det "hur man tjänar pengar utav 'okunnige sven'."

Jo det är ett jättebra förslag, men tror tyvärr inte det kommer fungera

För att:

1. Om jag ska sälja en annons så ber jag 40kompisar skriva att det är skitbra pris osv.

2. Folk som inte vet va dom snackar om som kommenterar ändå.

Men värt att testa! Hursom lär det hjälpa fler köpare än hur blocket ser ut idag! ^^

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Jo det är ett jättebra förslag, men tror tyvärr inte det kommer fungera

För att:

1. Om jag ska sälja en annons så ber jag 40kompisar skriva att det är skitbra pris osv.

2. Folk som inte vet va dom snackar om som kommenterar ändå.

Men värt att testa! Hursom lär det hjälpa fler köpare än hur blocket ser ut idag! ^^

Jag tror också det kan bli konstigt som helvete men det är iaf bättre än inget! Får hoppas att någon kommenterar som är kunnig på varje annons om det är något att säga.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

stormense, grymt kul att spela på den configen!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

killen med i5 och 680 som vill ha 17 lakan... själv uppskattade jag hans värde på hans grejer till ~11k?

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk

Han ska vara glad om han får typ 7500 för den datorn

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

http://www.blocket.se/vi/58400301.htm

min första fråga

hans svar

mitt svar

Tydligen har hans tid i "IT" varit helt slöseri med tid.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Fick ett svar från blocket, tydligen är kommentarsfält någonting de överväger. Så vem vet, en dag kanske man kan gå in på blocket och faktiskt fynda.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Kommentarsfält på blocket vore helt magiskt. Skulle bli roligare än Youtube.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/jonkoping/Ultimat_datorpaket_for_krasna...

Denna har nämnt tidigare - men det bästa tycker jag ändå är CPU-kylarens placering, känns som att lyftflödet inte är helt optimalt...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

De flesta säljer ju "DATA" också , får man Datan på köpet när man köper datorn eller?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

De flesta sälje ju "DATA" också , får man Datan på köpet när man köper datorn eller?

Man får bara datan!

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk

Llhweiir, han har ju en Noctua fläkt där bra, den suger luft rakt igenom metallen ser du väl! hahahah

Yupp, det ända dem säljer är DATAN på de tomma hårddiskarna

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Tydligen har hans tid i "IT" varit helt slöseri med tid.

min tid inom IT han har inget sånt jobb

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Den skärmen!!! ".....144mhz". Men sen ser man längre ner i annonsen att det är en 144Ghz skärm.
Ska man vara riktigt petig och jobbig, visar det sig att skärmen klarar 144 millihertz uppdateringsfrekvens, dvs 0.007hz, för att helt plötsligt få 144.000.000.000hz! De va inte illa det. Snacka om att den kvalar för Freesync, långt in i framtiden

Schysst också att datorn levereras med Virus program

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Jag fick 600 när jag sålde ett sånt för typ 3 år sedan. Att tro på 1600 nu är typ som att tro på jultomten.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Llhweiir:

http://www.blocket.se/jonkoping/Ultimat_datorpaket_for_krasna...

Denna har nämnt tidigare - men det bästa tycker jag ändå är CPU-kylarens placering, känns som att lyftflödet inte är helt optimalt...

Haha. Förväntar du dig att den genomsnittlige blocket annonsören skulle ha en aning om vad optimalt luftflöde är?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Här är det en herre som satsar högt.
Komplett och tyst gamingpaket

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Haha. Förväntar du dig att den genomsnittlige blocket annonsören skulle ha en aning om vad optimalt luftflöde är?

Hoppet lever ännu...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060