Söker en partner som vill skapa hemsida och har lite idéer!

Permalänk

Söker en partner som vill skapa hemsida och har lite idéer!

Hejsan!
Jag är riktigt sugen på att göra en hemsida då jag har de kunskaper som krävs, html, CSS, JavaScript etc. Problemet är att jag inte har några bra idéer. Söker därför någon med en bra ide, som vill samarbeta. Kan även tänka mig att starta web shop. Behöver en hobby haha:)

(har gjort hemsidor förut till andra men har aldrig haft en helt egen)

Permalänk
Skrivet av ThunderHawk:

Hejsan!
Jag är riktigt sugen på att göra en hemsida då jag har de kunskaper som krävs, html, CSS, JavaScript etc. Problemet är att jag inte har några bra idéer. Söker därför någon med en bra ide, som vill samarbeta. Kan även tänka mig att starta web shop. Behöver en hobby haha:)

(har gjort hemsidor förut till andra men har aldrig haft en helt egen)

Jag skulle vara intresserad av det, men vad för typ av hemsida? Finns ju extremt mycket att välja på. Har grundläggande kunskaper i html och CSS och bara gjort lite testsidor i Anteckningar

Visa signatur

Citera för svar!
| Mobo: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | CPU: i5-2500k @ 4,2 GHz | GPU: Asus Matrix HD-7970 @ 3GB Vram | RAM: 16GB 4x4 @ 1600MHz | PSU: Fractal Design 650W | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Window | SSD: Corsair 120GB | Hybrid: Seagate laptop 2.5" SSHD 1TB SATA/600 | HDD: Samsung 500GB |

Permalänk
Medlem

Ett tips, som jag kan ge er ifall ni verkligen är seriösa med det här, är att antingen lära er php eller använda er utav antingen wordpress eller joomla eller liknande.
En "webshop" kräver interaktivitet vilket html inte riktigt kan ge.

NodeJS kan vara ett alternativ för er också om ni råkar vara duktiga på JS.

Permalänk

Vad för typ av hemsida beror lite på vad man kan tänkas göra en hemsida om. Bra tips nikwad jag gjorde tidigare en hemsida från grunden och la sen in den som ett wordpress tema där man sen kan använda nått bra plugin för att starta en webshop. Coolbreezad du får gärna fundera och sen återkomma till mig

Permalänk
Medlem

Jag har ibland lite väl mycket fritid över så skulle kunna tänka mig att sammarbeta om någon har lust.
Studerar (php, html, css) på högskola

Permalänk
Medlem

Nu är det långt in i framtiden men jag kan behöva lite hjälp med css etc vid ett senare tillfälle. Jag är inget vidare på grafisk design och har inget intresse av att lära mig heller.

Håller på med ett litet webapp projekt för att lära mig nya grejer. MVC med Razor motor och Entity Framework är fokus för vad jag vill lära mig. Kör med default MVC 4 template för layout och nästan oförändrad css tills vidare. Ska få databas och all logik på plats innan jag kommer bry mig om något grafiskt.

Men om jag orkar köra på så kanske det går live så småning om. Då ska det ju helst se snyggt ut

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore